Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny bulwiaste > Jak rozmnażać cyklameny?
Jak rozmnażać cyklameny?

Jak rozmnażać cyklameny?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (341 ocen)
Oceń 
Cyklameny można rozmnażać poprzez podział bulwy lub z nasion. Każdy kto zdecydował się na te przepiękne kwiaty wie, że są warte zachodu. Cyklameny należą do najpopularniejszych roślin doniczkowych. Czasami nazywane są fiołkami, choć tak naprawdę nie mają z nimi nic wspólnego. Jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem tej rośliny wiesz, ze nie ma piękniejszego widoku.
1

Rozmnażanie cyklamena poprzez podział bulwy 

Bulwy dzieli się po odumarciu liści. Najpierw należy przygotować małe doniczki z warstwą drenażu i ziemi gliniastej.

2
Wyciągnij bulwę z doniczki i delikatnie wykrusz starą ziemię.
3
Połóż bulwę na płaskiej powierzchni i przetnij nożem na dwie części. Każda z części powinna mieć pąki liściowe. Miejsca cięć zasyp siarką w proszku.
4
Obydwie części bulwy posadź w normalny sposób i zachowaj temperaturę 13-16 st.C.
5

Rozmnażanie cyklamenów z nasion

Przygotuj sobie tacę lub mnożarkę z warstwą drenażu i wyjałowionej ziemi do siewu nasion. Rozsiej nasiona równomiernie i przykryj je cienką warstwą ziemi o grubości nasienia. Dobrze podlej.

6
Przykryj szklaną płytką oraz ciemnym płótnem albo postaw w ciemnym miejscu. Odwracaj codziennie płytkę, jednak nie pozwól aby ziemia przeschnęła. Nadal utrzymuj temperaturę 13-16 st.C.
7
Jak nasiona zaczną kiełkować, ściągnij przykrywkę i przenieś tackę w oświetlone miejsce.
8
Jak siewni wystarczająco podrosną przerzedź je zostawiając te najsilniejsze. Jedna siewka co 2-3 cm.
9
Dobrze rosnące rośliny przesadź pojedynczo do małych doniczek. Pamiętaj, aby zapewnić im chłodne miejsce.
Jak hodować fikusa?
Jak dbać o fiołek alpejski?
Jak rozmnażać hibiskusa?
Jak pielęgnować aloes?
Przeczytaj teraz: Jak uprawiać czosnek?
 3.1/5 (341 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

jnk - 2012-10-12
Ja miałam ten kwiat i polecam go bo jest bardzo fajny i świetnie pasuje do wnętrza .
Sadzenie cyklamenów z nasion jest zaskakująco proste, ale nie jest to praca dla niecierpliwego ogrodnika, ponieważ może...
Jak sadzić cyklameny?
Sadzenie cyklamenów z nasion jest zaskakująco proste, ale nie jest to praca dla niecierpliwego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub