Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny bulwiaste > Jak rozmnażać cyklameny?

Jak rozmnażać cyklameny?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (341 ocen)
Oceń 
Cyklameny można rozmnażać poprzez podział bulwy lub z nasion. Każdy kto zdecydował się na te przepiękne kwiaty wie, że są warte zachodu. Cyklameny należą do najpopularniejszych roślin doniczkowych. Czasami nazywane są fiołkami, choć tak naprawdę nie mają z nimi nic wspólnego. Jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem tej rośliny wiesz, ze nie ma piękniejszego widoku.
1

Rozmnażanie cyklamena poprzez podział bulwy 

Bulwy dzieli się po odumarciu liści. Najpierw należy przygotować małe doniczki z warstwą drenażu i ziemi gliniastej.

2
Wyciągnij bulwę z doniczki i delikatnie wykrusz starą ziemię.
3
Połóż bulwę na płaskiej powierzchni i przetnij nożem na dwie części. Każda z części powinna mieć pąki liściowe. Miejsca cięć zasyp siarką w proszku.
4
Obydwie części bulwy posadź w normalny sposób i zachowaj temperaturę 13-16 st.C.
5

Rozmnażanie cyklamenów z nasion

Przygotuj sobie tacę lub mnożarkę z warstwą drenażu i wyjałowionej ziemi do siewu nasion. Rozsiej nasiona równomiernie i przykryj je cienką warstwą ziemi o grubości nasienia. Dobrze podlej.

6
Przykryj szklaną płytką oraz ciemnym płótnem albo postaw w ciemnym miejscu. Odwracaj codziennie płytkę, jednak nie pozwól aby ziemia przeschnęła. Nadal utrzymuj temperaturę 13-16 st.C.
7
Jak nasiona zaczną kiełkować, ściągnij przykrywkę i przenieś tackę w oświetlone miejsce.
8
Jak siewni wystarczająco podrosną przerzedź je zostawiając te najsilniejsze. Jedna siewka co 2-3 cm.
9
Dobrze rosnące rośliny przesadź pojedynczo do małych doniczek. Pamiętaj, aby zapewnić im chłodne miejsce.
Jak pielęgnować pelargonie wielokwiatowe?
Jak pielęgnować Gwiazdę Betlejemską przez cały rok?
Jak pielęgnować cyklameny?
Jak pielęgnować jukę?
 3.1/5 (341 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

jnk - 2012-10-12
Ja miałam ten kwiat i polecam go bo jest bardzo fajny i świetnie pasuje do wnętrza .
Fiołki alpejskie (cyklameny) są jednymi z najpiękniejszych kwiatów doniczkowych kwitnących również zimą. Poniżej...
Jak dbać o fiołek alpejski?
Fiołki alpejskie (cyklameny) są jednymi z najpiękniejszych kwiatów doniczkowych kwitnących...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub