Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Karmienie Psów > Jak karmić szczeniaka?
Jak karmić szczeniaka?

Jak karmić szczeniaka?

, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (25 ocen)
Oceń 
W pierwszych miesiącach życia Twojego pupilka jesteś odpowiedzialny za jego karmienie i dbanie o prawidłową dietę. Musisz być przygotowany na to, by zamienić mu mleko matki na żywność dla szczeniąt. Poniżej znajdziesz wskazówki i potrzebne informacje, które z pewnością ułatwią ci to dość trudne zadanie.
1
Matka wie najlepiej. Młody szczeniak otrzymuje komplet niezbędnych składników pokarmowych z mleka matki, które powinny starczyć mu na pierwsze cztery tygodnie życia. Mleko matki jest w 100% dostosowane do potrzeb szczeniaka i nie ma potrzeby podawać mu nic innego.
2
Dozwolone zastępstwa. W przypadku, gdy matka jest chora, nie ma wystarczającej ilości pokarmu lub szczeniak jest pozbawiony matki, można stosować preparaty zastępcze. Jeśli znajdziesz się w takiej sytuacji, skontaktuj się z weterynarzem, który dobierze odpowiedni produkt, dostosowany do jego potrzeb.
3
Miłość od pierwszego ugryzienia. Szczeniaki zazwyczaj rozpoczynają jedzenie karmy od około trzeciego lub czwartego tygodnia życia. Zacznij podawać karmę dla szczeniąt od niewielkich ilości i stopniowo zwiększaj im porcję.
4
Smaczne zabawki. Szczenięta bardzo często bawią się jedzeniem, gdy wprowadzamy je po raz pierwszy. Nie martw się – szybko nauczą się, co z nim robić. Podawaj im wówczas suchą karmę, muszą nauczyć się ją jeść zanim zostaną odstawione od mleka matki – ok.7-8 tydzień życia.
Jak oduczyć szczeniaka gryzienia?
Jak karmić szczeniaka labradora?
Jak karmić yorka?
Jak nauczyć psa aportować?
strona 1 z 2następna >
 3.7/5 (25 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

AGNES - 2011-08-25
Ja mam szczeniaka 4,5 miesiaca Labradora.Jest cudowny.Kupilam i podobno byl karmiony na domowej misce.Wprowadzilam karme od poczatku sucha Perigi dla szczeniat,od poczatku jadl z zapalem a oprOcz tego gotuje mu ryz raz dzennie z mieskiem i warzywami.Dostaje raz dziennie ArthroFos z glukozamina.Spokojnie mozesz swojego pupila karmic sucha karma od poczatku,i wcale nie trzeba odrazu kupowac bardzo drogich karm.Dawniej na rynek wchodzily Chapi,Perigri i ludzie chwalili sobie je tak samo jak te obecne.Mialam wczesniej Rotwallera i dozyl sedziwego wieku 17 lat na Perigri byl przepiekny.
Kubaqu - 2011-06-20
U mnie jest pies rasy spaniel tybetański.on ma 3 miesiące a tam nie napisali czym karmić szczeniaczki które mają 3 miesiące.Jak coś odpiszcie na nk
Tak jak w przypadku innych psów żywienie yorkshire terierów należy do obowiązków dnia codziennego. Dieta yorków nie...
Jak karmić yorki?
Tak jak w przypadku innych psów żywienie yorkshire terierów należy do obowiązków...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub