Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odzież i Obuwie > Czyszczenie na Sucho > Jak czyścić wyroby ze skóry gładkiej?
Jak czyścić wyroby ze skóry gładkiej?

Jak czyścić wyroby ze skóry gładkiej?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (11 ocen)
Oceń 
Wyroby wykonane ze skóry gładkiej, czy to odzież, torebki czy też meble nie tracą na swojej popularności. Musisz jednak pamiętać, że trzeba je odpowiednio czyścić. Ten artykuł poświęcony jest usuwaniu plam ze skóry gładkiej, zwanej inaczej licową lub licowaną. Jeśli nie jesteś pewien, czy masz do czynienia akurat z takim jej rodzajem, swoje wątpliwości rozwiejesz w bardzo prosty sposób. Wystarczy nanieść na jej fragment kroplę wody: jeśli nie wniknie w powierzchnię i skóra nie ściemnieje, z całą pewnością jest to właśnie skóra gładka.
1
Mydło i woda 

Jeśli plamy na skórze nie są zbyt uporczywe, możesz poprzestać na zmyciu ich za pomocą mieszaniny ciepłej wody oraz mydła. Pamiętaj tylko, by przed czyszczeniem dobrze odcisnąć ściereczkę (najlepiej bawełnianą), a po jego zakończeniu wytrzeć skórę do sucha. Za pierwszym razem koniecznie nanieś odrobinę takiej mieszaniny w mało widoczne miejsce, musisz przekonać się, czy skóra nie przesuszy się, przez co nieodwracalnie zmieni swój wygląd.
2
Woda z amoniakiem

Do czyszczenia skór licowych dość często wykorzystywany jest też roztwór wody z amoniakiem w proporcjach 1:1. Jeśli robisz to pierwszy raz, przetrzyj tak zrobioną mieszaniną jakieś niewidoczne miejsce, wytrzyj je do sucha i odczekaj. Dzięki temu unikniesz ryzyka ewentualnego zniszczenia większej powierzchni skóry. W przypadku, gdy wszystko jest w porządku, możesz przystąpić do czyszczenia plam. Nanieś na skórę odrobinę roztworu i przetrzyj ją bawełnianą szmatką. Tuż po tym wytrzyj czyszczone miejsce do sucha.
Jak czyścić buty Emu?
Jak zrobić krochmal?
Jak farbować koszulki?
Jak czyścić buty zamszowe?
Wskazówki
Wyczyszczoną skórę warto potem zaimpregnować odpowiednim preparatem, a po kilku dniach wypolerować filcową lub bawełnianą szmatką.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak dbać o meble?
 5/5 (11 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

tola - 2012-12-04
Czy nie lepiej np. rekawiczki ( i inne rzeczy ze skóry ) umyć mleczkiem (nawilżajacym) do mycia twarzy?Mało kłopotu, bez ryzyka ...;p
Mia - 2010-09-11
Jeśli na skórze jest plama z atramentu wówczas spryskaj ją lakierem do włosów a następnie przetrzyj czystą, suchą szmatką. Atrament jest jednak bardzo trudny do usunięcia więc najlepiej zgłosić się do profesjonalnej firmy.
Skóra to drogi towar, dlatego jesteśmy skłonni myśleć, że jest ona delikatnym materiałem. Naturalnie więc na rynku...
Jak czyścić skórę?
Skóra to drogi towar, dlatego jesteśmy skłonni myśleć, że jest ona delikatnym materiałem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub