Tutaj jesteś: Zdrowie > Ugryzienia i Ukąszenia > Ukąszenia Komarów > Jak odstraszyć komary?
Jak odstraszyć komary?

Jak odstraszyć komary?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (51 ocen)
Oceń 
Komary są prawdziwym koszmarem dla osób mających "słodką krew". Każde wyjście na działkę, rower czy nad jezioro kończy się setkami swędzących ukąszeń. Czasami jednak ugryzienie może się okazać o wiele groźniejsze - szczególnie w tropikalnych krajach, gdzie większość chorób roznoszona jest przez owady. Poniżej znajdziesz kilka porad jak uchronić się przed ugryzieniami komarów.
1
Komary przyciągają wszelkie zapachy. Są to zapachy perfum, potu, zapach ciała jak również jego ciepło. Aby uniknąć ugryzień komarów staraj się nie używać kosmetyków perfumowanych oraz zadbaj, aby twoje ciało było możliwie suche (używaj bezzapachowych dezodorantów do ciała).
2
Chodź w jasnych ubraniach - ciemne stroje przyciągają komary. Pamiętaj również, aby nosić ubrania z długimi rękawami i nogawkami. Nie powinny być one również zbyt obcisłe, aby komary nie mogły się przez nie przebić.
3
Aby uniknąć ukąszeń komarów codziennie zażywaj witaminę B12. Nie bój się - do tej pory nie zaobserwowano objawów jej  przedawkowania. Dzięki witaminie B12 komary będą cię omijać szerokim łukiem. Minusem jest tylko delikatny, lecz nieprzyjemny zapach potu.
4
Niektórzy twierdzą, że ekstrakt z wanilii należy nałożyć na nadgarstki lub za uszy (miejsca gdzie puls jest mocniej wyczuwalny), inni uważają, ze zadziała tylko wówczas, jeśli natrzemy nim całe ciało oraz ubranie. Jednych obroni przed ukąszeniami komarów zwykły kosmetyk o zapachu waniliowym - inni zaś potrzebują czystego ekstraktu. Na każdego działa coś innego, jednak jedno jest pewne - komary nie cierpią wanilii.
Jak leczyć ugryzienie owada?
Jak złagodzić ugryzienie komara?
Jak uprawiać rojniki?
Jak zrobić naturalny środek na komary?
Wskazówki
  • Komary przyciąga dwutlenek węgla (wydychane przez nas powietrze)
  • W sezonie komarów unikaj jedzenia bananów
  • Komary nie lubią dymu tytoniowego ani jakiegokolwiek innego dymu
strona 1 z 2następna >
 3.6/5 (51 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (17)

klaudia8120 - 2014-07-31
najlepszy sposób na komary to pułapka z drożdży
Dżabar - 2014-06-30
Ostatnio wp.pl pisała, że na komary najlepsza jest witamina B1, teraz pisze, że B12. Sami nie wiedzą, piszą co im ślina na język przyniesie...
pmc - 2014-06-14
"piszczek" 7 kHz, komarzyce bardzo tego dźwięku nie lubią. W osiedlowym sklepie był koszmar z komarami, aż z głośników puścili ton 7 kHz. Trochę przeszkadza, ale skutek jest - komary tylko przy wejściu.
zdechłapuma - 2014-06-12
przed sezonem komarowym zacznijcie pić tonic kinley po 2, 3 dniach picia komary znikają dlaczego nie wiem ale tak jest
szymon - 2014-06-12
Przydał by się nam ogon do odstraszania komarów.
WK - 2014-06-11
Te opaski są super-kiedyś komar usiadł mi na ręce przy takiej opasce i już przymierzał się do konsumpcji ale na szczęście w porę go zauważyłem.
Ala - 2014-06-11
"Jak odstraszyć komary?" Dużo i gęsto pierdzieć.
AnnaNowaczyk - 2014-02-25
To co lepsze są te chemiczne?
vanille - 2013-05-27
Zdecydowanie nie polecam ultradźwiękowych breloków na komary posiadaczom zwierząt domowych. Psy i koty również słyszą ultradźwięki i te breloki są dla nich po prostu męczące; długotrwałe przebywanie pupila w pobliżu takiego breloka na komary może powodować np. kłopoty z koncentracją, zanik apetytu lub apatię.
skrzacik0007 - 2013-05-23
Duża ilość witaminy B i komary nawet nie podlatują ;)
zigitrn - 2013-05-20
Trza poszukać takiej bransoletki bo tych komarów to z roku na rok coraz więcej jest
topielica - 2013-04-26
Jest jesczcze nasz tradycyjy ocet -postawiony w miseczce koło np.łóżka odstrasza komary ,można też się nim posmarowac ,ale wiadomo że nie działa długo ,ale tego zapachu komary nie cierpią.
kk - 2012-07-31
witamina B12 czy B1? W artykule piszecie o B12, a B1 to tiamina i ona podobno odstrasza owady..
THess - 2012-07-26
Jestem wlascicielka slodkiej krwi i zdarzaly sie lata ze mialam ok.50- 100 ugryzien komarow na moim ciele. Od zeszlego roku uzywam kremu waniliowego oraz perfum o tym samym zapachu i naprawde na mnie to dziala!!! Obecnie zdarza sie no jakies pojedycze male ugryzienie. Dodam ze uzywam octu w raze ugryzenia do zmniejszenia obrzeku jak i tez swietnie zabespiecza mnie przed swedzeniem.
max123 - 2012-05-13
ja tez uważam że olejki eteryczne sa skuteczne. tylko ja akurat używam gowego vapomixu na komary dr beta. wymieszane olejki paczulowy i cytronellowy. mieszam z oliwką dla dzieci i w kilku miejscach smaruje nimi skórę. nie podrażniają i chyba działają bo sprawdziłam w zeszłym roku i na ten sezon jestem juz przygotowana.
Jeśli myślisz, że naturalne sposoby łagodzenia swędzenia po ukąszeniu komara są nieskuteczne to grubo się mylisz. Są...
Jak złagodzić ugryzienie komara?
Jeśli myślisz, że naturalne sposoby łagodzenia swędzenia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub