Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Śniadanie > Ciepłe śniadania > Jak zrobić gofry?
Jak zrobić gofry?

Jak zrobić gofry?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (272 ocen)
Oceń 
Gofry są smacznym poczęstunkiem. Doskonale nadają się na śniadanie, podwieczorek czy kolację. Dodaj do nich owoce, syrop lub czekoladę, a z pewnością każdemu będą smakowały.
450 g mąki, 1/2 l mleka, 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia, 75 g cukru pudru, 100 g roztopionej margaryny, 2 jajka, 1 łyżeczka soli, 1 łyżeczka cukru pudru, Dodatki – według uznania
1
przepis na gofry 1
Przygotuj gofrownicę. Podłącz ją do prądu i sprawdź czy ma odpowiednią temperaturę. Dobrym sposobem na jej sprawdzenie jest nałożenie na rozgrzana powierzchnie gofrownicy paru kropli wody. Jeśli krople skaczą i po 2-3 sekundach znikają, gofrownica jest odpowiednio rozgrzana. Jeśli utrzymują się na płytce dłużej, oznacza to, że nie jest ona jeszcze wystarczająco ciepła.
2
przepis na gofry 2
Wymieszaj wszystkie sypkie składniki. Do dużej miski wsyp przesiana mąkę, dodaj cukier puder, proszek do pieczenia, sól i cukier waniliowy.
3
przepis na gofry 3
Wybij jajka i oddziel żółtka od białek. Jeśli do żółtka dostanie się odrobina białek – nic się nie stanie. Musisz jednak uważać, by żółtko nie dostało się do białka – nie ubije się wówczas piana.
4
Żółtka ubij w osobnej misce, dodaj do nich roztopiona margarynę i dalej ubijaj. Na końcu dodaj mleko dokładnie wymieszaj.
5
przepis na gofry 4
Z białek jaj ubij pianę. Ubijaj tak długo, aż piana będzie sztywna. Do ubijanych białek można dodać szczyptę soli – piana utworzy się szybciej i będzie bardziej puszysta.
Jak zrobić gofry bez oleju?
Jak zrobić gofry w gofrownicy?
Jak zrobić ciasto na gofry?
Jak zrobić croissanty?
strona 1 z 2następna >
 4.9/5 (272 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

marla - 2011-07-04
moja mama niechce zrobić maryla śliwińska
Karp - 2009-10-08
Ja mam sprawdzony przepis na gofry. Ciasto zawsze się udaje i bardzo łatwo się piecze. Dzisiaj dodałam je tutaj:
Przepis na grofry. Jutro do przepisu dołączę jeszcze zdjęcia moich gofrów.
A oto świetny przepis, jak zrobić przepyszne i przy tym dietetyczne gofry bez użycia oleju ani żadnego innego tłuszczu....
Jak zrobić gofry bez oleju?
A oto świetny przepis, jak zrobić przepyszne i przy tym dietetyczne gofry bez użycia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub