Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Śniadanie > Ciepłe śniadania > Jak zrobić gofry?
Jak zrobić gofry?

Jak zrobić gofry?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (272 ocen)
Oceń 
Gofry są smacznym poczęstunkiem. Doskonale nadają się na śniadanie, podwieczorek czy kolację. Dodaj do nich owoce, syrop lub czekoladę, a z pewnością każdemu będą smakowały.
450 g mąki, 1/2 l mleka, 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia, 75 g cukru pudru, 100 g roztopionej margaryny, 2 jajka, 1 łyżeczka soli, 1 łyżeczka cukru pudru, Dodatki – według uznania
1
przepis na gofry 1
Przygotuj gofrownicę. Podłącz ją do prądu i sprawdź czy ma odpowiednią temperaturę. Dobrym sposobem na jej sprawdzenie jest nałożenie na rozgrzana powierzchnie gofrownicy paru kropli wody. Jeśli krople skaczą i po 2-3 sekundach znikają, gofrownica jest odpowiednio rozgrzana. Jeśli utrzymują się na płytce dłużej, oznacza to, że nie jest ona jeszcze wystarczająco ciepła.
2
przepis na gofry 2
Wymieszaj wszystkie sypkie składniki. Do dużej miski wsyp przesiana mąkę, dodaj cukier puder, proszek do pieczenia, sól i cukier waniliowy.
3
przepis na gofry 3
Wybij jajka i oddziel żółtka od białek. Jeśli do żółtka dostanie się odrobina białek – nic się nie stanie. Musisz jednak uważać, by żółtko nie dostało się do białka – nie ubije się wówczas piana.
4
Żółtka ubij w osobnej misce, dodaj do nich roztopiona margarynę i dalej ubijaj. Na końcu dodaj mleko dokładnie wymieszaj.
5
przepis na gofry 4
Z białek jaj ubij pianę. Ubijaj tak długo, aż piana będzie sztywna. Do ubijanych białek można dodać szczyptę soli – piana utworzy się szybciej i będzie bardziej puszysta.
Croissanty na śniadanie na 5 sposobów
Jak zrobić dobre gofry?
Jak kupić dobre parówki?
Jak zrobić croissanty?
strona 1 z 2następna >
 4.9/5 (272 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (2)

marla - 2011-07-04
moja mama niechce zrobić maryla śliwińska
Karp - 2009-10-08
Ja mam sprawdzony przepis na gofry. Ciasto zawsze się udaje i bardzo łatwo się piecze. Dzisiaj dodałam je tutaj:
Przepis na grofry. Jutro do przepisu dołączę jeszcze zdjęcia moich gofrów.
Lato to taka piękna pora roku. Jest dużo więcej czasu na wszystko, również na przygotowywanie smakowitych deserów i...
Jak zrobić gofry cynamonowe?
Lato to taka piękna pora roku. Jest dużo więcej czasu na wszystko, również na przygotowywanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub