Jak spawać?

Jak spawać?

, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (13 ocen)
Oceń 
Umiejętność spawania może być nieoceniona w tworzeniu specjalnych projektów wokół Twojego domu. Możesz w ten sposób zaoszczędzić czas jak i pieniądze, które z pewnością musiałbyś wydać, aby zapłacić specjaliście. Jednakże spawanie wcale nie jest takie proste. Z pewnością minie trochę czasu, zanim to opanujesz. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które powinny ci to ułatwić.
1
Przygotuj metal. Sprawdź czy na jego powierzchni nie ma oznak rdzy. Jeśli czynność wykonujesz po raz pierwszy, weź do tego celu stal. Podczas uczenia się idealne będą kawałki o grubości od 0,5 - 0,6 cm. Jeśli zaczynasz się uczyć spawania acetylenowo–tlenowego, powinieneś ćwiczyć na stali czystej o grubości 0,3 cm.
2
Zakup lub pożycz właściwy sprzęt. Pamiętaj, że spawanie jest bardzo niebezpieczne. Spawacz powinien posiadać odpowiednie ubranie i sprzęt. Załóż odpowiednie spodnie – najlepiej jeansy, buty ze stalowymi czubkami oraz okulary lub maskę do spawania.
3
Sprawdź swój sprzęt. Upewnij się, że główny aparat jest ustawiony prawidłowo. Musi być on dopasowany do grubości metalu.
4
Musisz zrozumieć zasady spawania. Podczas pracy musisz wiedzieć, co wpływa na to, że spoiny są dobre lub złe. Szybkość spawania, kąt ustawienia palnika do metalu, ustawienie spawacza i jego pozycja, a także ustawienie spawanego metalu mają duży wpływ na końcowy efekt.
5
Zwróć uwagę na spoiwo podczas spawania. Należy upewnić się, że jest on po obu stronach spawanego metalu. Dla początkującego jest to bardzo ważna uwaga, bo skończonej pracy może okazać się że nasze kawałki metalu się nie trzymają ze sobą.
6
Wsłuchaj się w dźwięk spawania. Dźwięk, jaki wydaje twój aparat podczas spawania, jest świetnym sposobem na określenie jakości wytworzonych spoin. Jeśli płomień dokładnie obejmuje spoiwo na metalu, będzie skwierczeć jak smażony boczek na patelni. A to oznacza ze spawanie jest wykonywane dobrze.
Jak wybrać narzędzia potrzebne do położenia wykładziny?
Jak wymienić pękniętą płytkę ceramiczną?
Jak malować sufit?
Jak szpachlować drewno?
Przeczytaj teraz: Jak naprawić parkiet?
 3.2/5 (13 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Gdy zepsuje się pralka jesteśmy wściekli, ale niewiele osób pamięta o tym by ją należycie konserwować. Poniżej...
Jak konserwować pralki?
Gdy zepsuje się pralka jesteśmy wściekli, ale niewiele osób pamięta o tym by ją...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub