Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Odchudzanie > Jak ćwiczyć silną wolę?

Jak ćwiczyć silną wolę?

, specjalista Tipy.pl
 4.4/5 (23 ocen)
Oceń 
Odchudzasz się, rzucasz palenie, trenujesz a może chcesz wymodelować swoje ciało? Bez względu na to, co chcesz osiągnąć potrzebna ci do tego motywacja oraz silna wola. Poniżej dowiesz się jak ćwiczyć silną wolę, aby móc oprzeć się wszelkim pokusom i wytrwale iść prosto do celu.
1

Ćwicz swoją silną wolę, aby była coraz silniejsza.

Roy Baumeister – jeden z czołowych naukowców w tej dziecinie, uważa, że siła woli jest jak mięsień - przetrenowanie prowadzi do jego wyczerpania. Ćwiczenie mięśni w dłuższym okresie czasu powoduje ich wzrost. Podobnie jest z siłą woli. Aby zwiększyć siłę woli wykonuj następujące ćwiczenia:

  • pracuj nad trudnymi do rozwiązania zagadkami,

  • obejrzyj komedię, ale postaraj się nie śmiać ani nie uśmiechać,

  • obejrzyj smutny film, ale postaraj się nie płakać,

  • myj zęby przez 2 tygodnie lewą ręką.

Każde powodzenie sprawia, że siła woli jest coraz mocniejsza.

2

Pij sok pomarańczowy.

Okazuje się, że glukoza jest jednym z najważniejszych składników, które Twój mózg potrzebuje do skutecznej samokontroli.

3

Małymi kroczkami do celu

Ci, którzy chcą zwiększyć swoją siłę woli powinni rozpocząć od małych wyzwań. Oparcie się drobnej pokusie powoduje wzrost pewności w siebie. Dzięki temu łatwiej poradzimy sobie z trudniejszymi zadaniami.

4

Przewiduj i planuj.

Każdy z nas ma ograniczoną silną wolę. Można ją ćwiczyć i wzmacniać jednak w danym momencie jest ona stała. Tak samo jak twoje mięśnie. Jeśli jesteś słaby, nie masz co się zakładać z kolegami, że uniesiesz 50 kilogramowy kamień. Bądź zawsze świadom jak silna jest twoja wola i staraj się nie kusić losu. Przykładowo wracając głody z pracy nie przechodź ulicą, na której znajduje się wiele restauracji i sklepów ze słodyczami. Jeśli ograniczasz picie alkoholu nie chodź na imprezę imieninową kolegi – wystarczy, że złożysz mu życzenia przez telefon.

Jak schudnąć bez tabletek?
Jak spalić tłuszcz z brzucha?
Jak zwiększyć poziom dopaminy?
Jak zgubić brzuch?
 4.4/5 (23 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

meszekowy - 2014-08-30
Dobrą metoda ćwiczenia silnej woli i wykonania poleconych sobie zadań jest zapisywanie celów na następny dzień. Rano gdy się obudzimy nie tracimy czasu na zastanawianie się co mamy zrobić a od razu zabieranie się za pożyteczne. Nie powinny to być wygórowane cele a takie które zdołamy wykonać w maksymalnie 2 godziny. Zapobiegnie to zniechęceniu się do planowania i pozwoli rozwijać naszą siłę woli.
Jess - 2013-05-01
do Grzechu95: lewitować nie można. to jest sztuczka pochodząca z Indii.
Grzechu95 - 2013-05-01
czy na pewno można lewitować itp. Bo np ja może i mam silną wolę bo palenie rzuciłem od tak i chciał bym nawet 1 mm kwadratowy unieść tak na dobry początek. Z góry Dzięki
zoch - 2013-04-08
Jak można używać formy 'oglądnij'? Warto byłoby aby jednak ktoś zobaczył 'artykuł', przed jego udostępnieniem. I chyba nie do końca o to chodziło w tej książce - tym bardziej jeśli chodzi o wyróżnik 'ćwiczenia'.
irena - 2009-08-06
Po
ponad 20 latach palenia papierosów rzuciłam je i tylko dzięki silnej woli. Twierdzę, że można i wiem, że warto. Trzeba sobie tylko mówić, że to ja jestem najważniejsza, a nie jakiś śmierdzący papieros i ile jeszcze za niego trzeba płacić. Nie palę już ponad miesiąc i zaznaczam, że miałam wiele problemów a jednak nie sięgnęłam po to świństwo. Życzę wszystkim takiej silnej woli.
Hobby sprawia, że stajesz się bardziej interesującą osobą i sprawia, że możesz porozmawiać z drugą osobą o czymś...
Jak znaleźć swoje hobby?
Hobby sprawia, że stajesz się bardziej interesującą osobą i sprawia, że możesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub