Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak pielęgnować gardenię?
Jak pielęgnować gardenię?

Jak pielęgnować gardenię?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (251 ocen)
Oceń 
Gardenia należy do roślin trudnych w uprawie domowej. Aby zakwitła, należy zapewnić jej stosunkowo wysoką temperaturę oraz znaczną wilgotność powietrza. Najlepiej uprawia się ją w oranżerii. Kupując roślinę, należy wybrać taką o błyszczących oraz zielonych liściach i z dużej liczbie pąków kwiatowych.
1
Gardenia potrzebuje dużo światła. W ciągu lata należy ją jednak chronić przed bezpośrednim nasłonecznieniem.
2
W zimie, podczas okresu spoczynku, gardenia wytrzyma temperaturę do 10 stopni Celsjusza, latem do właściwego kwitnienia należy trzymać ją w temp. 15-18 stopni. Maksymalna temperatura to 24 stopnie, jednak należy wówczas pamiętać o zapewnieniu roślinie prawidłowej wilgotności powietrza. Odmiana gardenii Veitchiana kwitnie zimą i wówczas potrzebuje temperatury 18-22 stopni Celsjusza.
3
Gardenię trzeba obficie podlewać około 2-3 razy tygodniowo. Do podlewania używamy wody deszczowej, letniej. Jeśli nie masz dostępu do deszczówki, pamiętaj o tym, aby do podlewania używać zawsze wody bezwapniowej. Zimą wystarczy podlewanie raz w tygodniu.
4
Gardenię należy nawozić wyłącznie w okresie kwitnienia, co dwa tygodnie. Stosujemy połowę zalecanej dawki nawozu.
5
Gardenię należy zraszać codziennie przez cały rok (najlepsza będzie woda deszczowa). Zraszanie rośliny sprzyja jej obfitemu kwitnieniu. Nie należy zraszać kwiatów, ponieważ mogłyby się na nich pojawić plamki i odbarwienia. Jeśli gardenia uprawiana jest w szklarni, wówczas zachowasz wysoką wilgotność powietrza podlewając podłogę.
Jak przycinać storczyki?
Jak rozsadzić aloes?
Jak dbać o anturium?
Jak podlewać paprocie?
Wskazówki
  • Gardenia nie lubi warunków domowych. Najlepiej jest uprawiać ją w szklarni lub oranżerii. Nie udaje się zwykle w mieszkaniu.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak hodować fikusa?
 4.3/5 (251 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Paprocie, mimo iż wcale nie kwitną, bujnie rosną i potrafią urzec każdego. Odpowiednio pielęgnowane mogą zdobić nasze...
Jak pielęgnować paprotki?
Paprocie, mimo iż wcale nie kwitną, bujnie rosną i potrafią urzec każdego. Odpowiednio...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub