Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak pielęgnować gardenię?
Jak pielęgnować gardenię?

Jak pielęgnować gardenię?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (251 ocen)
Oceń 
Gardenia należy do roślin trudnych w uprawie domowej. Aby zakwitła, należy zapewnić jej stosunkowo wysoką temperaturę oraz znaczną wilgotność powietrza. Najlepiej uprawia się ją w oranżerii. Kupując roślinę, należy wybrać taką o błyszczących oraz zielonych liściach i z dużej liczbie pąków kwiatowych.
1
Gardenia potrzebuje dużo światła. W ciągu lata należy ją jednak chronić przed bezpośrednim nasłonecznieniem.
2
W zimie, podczas okresu spoczynku, gardenia wytrzyma temperaturę do 10 stopni Celsjusza, latem do właściwego kwitnienia należy trzymać ją w temp. 15-18 stopni. Maksymalna temperatura to 24 stopnie, jednak należy wówczas pamiętać o zapewnieniu roślinie prawidłowej wilgotności powietrza. Odmiana gardenii Veitchiana kwitnie zimą i wówczas potrzebuje temperatury 18-22 stopni Celsjusza.
3
Gardenię trzeba obficie podlewać około 2-3 razy tygodniowo. Do podlewania używamy wody deszczowej, letniej. Jeśli nie masz dostępu do deszczówki, pamiętaj o tym, aby do podlewania używać zawsze wody bezwapniowej. Zimą wystarczy podlewanie raz w tygodniu.
4
Gardenię należy nawozić wyłącznie w okresie kwitnienia, co dwa tygodnie. Stosujemy połowę zalecanej dawki nawozu.
5
Gardenię należy zraszać codziennie przez cały rok (najlepsza będzie woda deszczowa). Zraszanie rośliny sprzyja jej obfitemu kwitnieniu. Nie należy zraszać kwiatów, ponieważ mogłyby się na nich pojawić plamki i odbarwienia. Jeśli gardenia uprawiana jest w szklarni, wówczas zachowasz wysoką wilgotność powietrza podlewając podłogę.
Jak pielęgnować fiołka afrykańskiego?
Jak podlewać kwiaty doniczkowe?
Jak pielęgnować grudnika?
Jak dbać o kaktusy?
Wskazówki
  • Gardenia nie lubi warunków domowych. Najlepiej jest uprawiać ją w szklarni lub oranżerii. Nie udaje się zwykle w mieszkaniu.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak pielęgnować paprotki?
 4.3/5 (251 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Yucca popularnie nazywana juką swoim pokrojem przypomina palmę, choć botanicznie wcale nią nie jest. Ta niezwykle mocna...
Jak pielęgnować jukę?
Yucca popularnie nazywana juką swoim pokrojem przypomina palmę, choć botanicznie wcale...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub