Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Krzewy > Jak hodować hibiskusa?
Jak hodować hibiskusa?

Jak hodować hibiskusa?

, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (432 ocen)
Oceń 
Kupując hibiskusa należy wybrać roślinę mocno rozgałęzioną, z błyszczącymi liśćmi i wieloma pąkami kwiatowymi. Aby sprawdzić, czy roślina nie zrzuca pąków, należy delikatnie potrząsnąć szypułkami w dolnej części krzewu.
1
Hibiskusa ustaw w jasnym miejscu jednak, nie bezpośrednio nasłonecznionym. Roślinę tę wspaniale uprawia się w oranżeriach oraz zacienionych szklarniach. Hodując hibiskusa w mieszkaniu, ustaw go na parapecie okna północnego.
2
Idealna temperatura w okresie wegetacji to 18-21 st.C. Jeśli będzie niższa, niż 10 st.C., to liście zaczną opadać. Maksymalna temperatura latem to 27 st.C.
3
Hibiskusa należy podlewać około 2 razy w okresie wegetacji, jednak jeśli powietrze jest gorące i suche, to częściej. Nie należy dopuścić do zalania podłoża, ponieważ mogą zgnić korzenie. Zimą oraz wówczas, gdy temperatura jest niska, podlewamy go raz w tygodniu po wcześniejszym upewnieniu się, że górna warstwa ziemi jest sucha.
4
Nawozimy hibiskusa wyłącznie w okresie wzrostu, co 2 tygodnie płynnym nawozem dodanym do wody podczas podlewania.
5
Hibiskusy potrzebują dość wysokiej wilgotności powietrza. Z tego powodu należy je zraszać nawet codziennie. Jeśli powietrze będzie zbyt suche, to pąki opadną. O zraszaniu należy pamiętać również zimą, zwłaszcza gdy roślina hodowana jest w mieszkaniu z centralnym ogrzewaniem. Aby zapewnić wystarczającą wilgotność powietrza, należy postawić hibiskusa na podstawce z wodą i kamykami.
Jak pielęgnować anturium?
Jak pielęgnować hibiskusa ogrodowego?
Jak hodować storczyki?
Jak pielęgnować krotona?
Ostrzeżenia
  • Hibiskus jest bardzo wrażliwy na zalanie korzeni.
Wskazówki
  • Kwiat hibiskusa żyje do 36 godzin.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak rozmnażać hibiskusa?
 4.1/5 (432 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

hayabuska - 2012-11-10
Znana jest herbata z hibiskusa zwana karkade. Może być ona podawana na zimno lub jako rozgrzewający napój. Przyrządza się go z kielichów suszonych lub świeżych zalewa wrzątkiem i zaparza kilka minut. W zależności od tego jak ma być podany:
Na gorąco – warto dodać odrobinę miodu, 1-2 goździki, plasterek świeżego imbiru i kroplę rumu;
Na zimno, jako napój orzeźwiający – dodać cukier trzcinowy i szczyptę wanilii.
uprawa hibiskus - 2012-08-04
wychodowałam hibiskusa ogrodowego z nasionek ok. 15 szt., posadziłam w ogrodzie mają ok.10 cm , mam problem co dalej czy wykopywać na zimę i zabrać do domu czy zostawić w ogrodzie proszę o podpowiedź co mam robić dalej?
gosia - 2011-05-24
Jaką odżywką mozna podlewac hibiscus
Róża chińska jest to roślina rosnąca w tropikalnych obszarach Azji. Jest to ciemnozielony krzew o ząbkowatych brzegach...
Jak pielęgnować różę chińską?
Róża chińska jest to roślina rosnąca w tropikalnych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub