Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odzież i Obuwie > Pielęgnacja Obuwia > Jak czyścić buty zamszowe?

Jak czyścić buty zamszowe?

, specjalista Tipy.pl
 1.3/5 (271 ocen)
Oceń 
Jeśli jesteś w posiadaniu zamszowego lub welurowego obuwia wiesz, że bardzo łatwo ulega zabrudzeniom i uszkodzeniom. Właściwa pielęgnacja wcale nie jest trudniejsza od utrzymania w dobrym stanie butów ze skóry licowej. Niestety jeśli nie potrafimy właściwie dbać o takie rzeczy szybko się niszczą. Czyszcząc zamsz i welur należy uważać żeby nie zniszczyć ich powłoki. Chcecie, żeby wasze buty wyglądały efektownie przez długi czas? Wystarczy, że zastosujecie się do naszych wskazówek.
1
Kurz oraz brud czyścić suchą gąbką, względnie szczoteczką gumową lub drucianą, można również delikatnie przecierać drobnym pumeksem.
2
Tłuste plamy należy usuwać gotowymi preparatami lub papką z mąki kartoflanej lub talku i benzyny. Papkę taką należy nałożyć grubą warstwą na miejsca zaplamione, poczekać do czasu wyschnięcia, następnie skruszyć i wyczyścić szczoteczką drucianą.
3
Obuwie ze skóry welurowej i nubukowej nie lubi wilgoci. Szczególnie sprawia dużo kłopotu w zimie, gdy chodzimy po mokrym śniegu, a na chodnikach rozsypywana jest sól, która zostawia na skórze trudne do usunięcia białe zacieki. Zacieki takie należy zmywać letnią wodą za pomocą szczotki włosianej. Po wysuszeniu wyszczotkować buty i ewentualnie poprawić końcowy efekt przecierając lekko papierem ściernym (miałkim).
Jak czyścić zamsz?
Jak czyścić białe buty?
Jak usunąć zarysowania na butach?
Jak farbować koszulki?
 1.3/5 (271 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

grazyna2 - 2013-06-04
Butki zamszowe dobrze jest przetrzeć suchym chlebkiem - niewiarygodne, ale skutkuje naprawdę, to stary sposób mojej babci.
Ala - 2009-04-24
Model na zdjęciu to Puma Suede Mid MU
zania - 2009-04-24
Jak nazywa się przedstawiony na zdjęciu model buta?
Jak czyścić wyroby z zamszu?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub