Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jak zrobić lewatywę?
Jak zrobić lewatywę?

Jak zrobić lewatywę?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (395 ocen)
Oceń 
Lewatywę stosuje się w rozmaitych celach, głównym jest oczywiście wypróżnienie. Może być ona stosowana również jako zabieg leczniczy lub odżywczy, uzależnione jest to od zastosowanej mieszanki. Poniżej znajdziesz podstawowe wskazówki jak samodzielnie wykonać lewatywę.
irygator bądź jednorazowy zestaw do lewatywy
1
Aby prawidłowo wykonać lewatywę, najlepiej ułożyć się na lewym boku i podciągnąć do góry prawą nogę. Warto podłożyć pod siebie jakiś ręcznik, bądź ściereczkę.
2
Końcówkę z kranikiem przed wprowadzeniem do odbytu należy natłuścić oraz odpowietrzyć (przepuścić niewielką ilość wody). Końcówkę należy wprowadzić bardzo powoli na głębokość około 8 cm, tak, by nie wypadała. Po umieszczeniu końcówki w odbycie należy otworzyć kranik.
3
Irygator powinno się umieścić na wysokości 1-1,5 metra od podłogi, tak by płyn z worka spływał powoli. Worek nie powinien wisieć wyżej, ponieważ zwiększa to ciśnienie przepływającej wody, co może nam zaszkodzić (np. bóle brzucha).
4
Kiedy pojawi się parcie na stolec, należy zaprzestać wlewania płynu. Najlepszą dawką płynu jest od 150 do 500 ml, w skrajnych wypadkach do 1 litra.
5
Irygator do lewatywy
Do zrobienia delikatnej lewatywy nie potrzebny jest irygator, wystarczy tylko zwykła gruszka.
Czego objawem są czerwone dłonie?
Jak złagodzić ból brzucha?
Jak domowymi sposobami wyleczyć zatrucie pokarmowe?
Jak leczyć czkawkę?
Wskazówki
  • Należy unikać nadużywania lewatywy, ponieważ może ona doprowadzić do zwiotczenia jelit.
  • Lewatywy zatrzymujące stolec można stosować tylko na wyraźne polecenie lekarza.
  • Irygatory wielorazowe po każdym użyciu należy dokładnie wymyć i zdezynfekować końcówkę wodą utlenioną.
  • Obecnie dostępne są w aptekach gotowe zestawy do lewatywy, ich cena nie przekracza 10 zł.
 3.9/5 (395 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

hrat - 2014-05-17
Obrazek przy tytule artykułu przedstawia Azteka, zażywającego peyotl, halucynogenny kaktus, w postaci naparu drogą doodbytniczą.
acia - 2013-03-11
Mnie tez boli brzuch po lewatywie .i cala sie szese .lekarze nie wiedzo dlaczego .
krzych - 2011-07-04
Lewatywę stosuje się w ostateczności wspomaga ona wypróżnienie jednakże należy uważać gdyż częste stosowania rozleniwia jelita i pózniej bez tegoż specyfiku ni rusz dlatego jeśli już musicie to stosujcie w ostateczności
lukas1979 - 2010-07-17
mam problemy. boli mnie brzuch od tej lewatywy. wszystko robiłem tak jak napisane w instrukcji...... ehhh
EwaStawinska - 2010-06-28
Instrukcja zabiegu jest napisana niepoprawnie i nierzetelnie. Przed zabiegiem lepiej zapoznać sie z fachową literaturą, a nie czytać takie poradniki.

Beztroskie wlewanie wody do jelita narusza naturalną mikroflorę, a podana ilość płynu także jest nieodpowiednia do zabiegu. Autorowi polecam najpierw samemu wykonać lewatywę, a dopiero potem doradzać innym ludziom, co i jak mają robić. Zwłaszcza, jesli chodzi o wlasne zdrowie.
Zaparcia to problemy z oddawaniem stolca. Z pozoru wydają się one niegroźne, ale w rzeczywistości mogą być bardzo...
Jak leczyć zaparcia?
Zaparcia to problemy z oddawaniem stolca. Z pozoru wydają się one niegroźne, ale w...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub