Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Przetwory > Jak kisić ogórki?
Jak kisić ogórki?

Jak kisić ogórki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (356 ocen)
Oceń 
Sezon ogórkowy w pełni, a ty zastanawiasz się jaki przepis wybrać, aby ogórki były twarde i utrzymały się przez całą zimę? Jest wiele sposobów na ich kiszenie, ja proponuję ten według mnie najłatwiejszy i najszybszy. Poniżej znajdziesz instrukcję.
Ogórki najlepiej jednej wielkości, Słoiki najlepiej litrowe, Nakrętki, Koper, Czosnek, Woda, Sól, Chrzan - korzeń.
1
Do zlewu nalej wody i umyj w niej dokładnie ogórki.
2
Ustaw słoiki na stole i powkładaj do każdego słoika po gałązce kopru.
3
Następnie wkładaj ogórki do każdego słoika po kolei. Staraj się układać je w słojach pionowo. Jeśli ogórki są małe, w litrowym słoiku powinno udać ci się ułożyć dwa rzędy.
4
Teraz obierz czosnek, wrzucaj do każdego słoika po 1-3 ząbki, w zależności od ich wielkości. Następnie obierz chrzan, pokrój na słupki mniej więcej wielkości małego palca u ręki i wkładaj do słoików po 2 sztuki ( w zależności od tego, jak ostre ogórki chcesz otrzymać). Im więcej dasz czosnku i chrzanu, tym ostrzejsze ogórki otrzymasz.
5
Przygotuj zalewę. Na jeden litr wody (zimna lub gorąca) daj 1 czubatą łyżkę soli. Mieszaj, aż sól się rozpuści.
6
Jeden litr zalewy powinien wystarczyć na około 3 słoiki, ale zależy to również od stopnia napełnienia słoika ogórkami.
7
Zalewa powinna przykrywać w pełni wszystkie ogórki w słoiku. Następnie zakręć słoiki i wynieś je do piwnicy/spiżarni. Nie musisz ich pasteryzować. Twoje ogórki bez problemu przetrwają zimę.
8
Po dwóch dniach możesz sprawdzić stan ogórków, jeśli "syczą", oznacza to, że słoik nie zamknął się dobrze. Winę za to ponosi najprawdopodobniej zniszczona nakrętka. Wymień ją na nową wszędzie tam, gdzie istnieje taka potrzeba.
Jak pasteryzować słoiki?
Jak zrobić dżem śliwkowy?
Jak zrobić dżem malinowy?
Jak zrobić marmoladę z jabłek?
Wskazówki
  • Do kiszonych ogórków można dodać: chrzan, gorczycę, liście dębu, liście porzeczki lub liście wiśni, świeży estragon, paprykę (słodka lub ostra), liście laurowe, pieprz, ziele angielskie.
  • Wypróbuj również kiszone ogórki w zalewie musztardowej (zalewa: woda, ocet, cukier, sól, musztarda).
 4/5 (356 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (8)

Qrczak - 2014-08-07
Warto dodać, że do kiszenia ogórków używamy soli kamiennej NIEJODOWANEJ !!!!!!!
MamaOli - 2012-08-31
@wizzairlukas5: tak, woda powinna być przegotowana. Można zalać zimną wodą jak w przepisie, ale ja zawsze zalewam wodą gorącą - wówczas ogórki kiszą się szybciej. Jeśli chodzi o sól to jedna łyżeczka na litr wody jest w sam raz.
wizzairlukas5 - 2012-08-31
mam pytanie,czy woda do ogorkow musi byc przegotowana?...prosze o odpowiedz.
:) - 2012-08-29
2 czubate łyżki soli na 1 litr to za dużo, będą przesolone!
Maargot - 2012-07-15
A ja jeszcze dokładam po 1 listku czarnej porzeczki, winogrona i odrobinę cząbru. Jak otwieram słoik to zapach w kuchni ach.
Damiano0092 - 2011-01-22
ja to se lubie zjeść ogórka kiszonego, ale nie taki pizdryk mały ze sklepu, tylko taki domowy dryblas taki Arghhh taki chrupiący, twardy !
Baska123 - 2010-07-30
Najbardziej lubię takie ogóreczki twarde i chrupiące. Niestety zwykle mi się rozłażą i robią się dziamowate :/
jasia1527 - 2010-05-14
ja robie tak samo i psą twarde ogórki i wytrzymują do wiosny..pycha..
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub