Tutaj jesteś: Motoryzacja > Jazda i Bezpieczeństwo > Doskonalenie Techniki Jazdy > Jak jeździć dieslem?

Jak jeździć dieslem?

, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (10 ocen)
Oceń 
Biorąc pod uwagę współczesne problemy z niedoborem paliw i koniecznością ograniczenia emisji spalin do środowiska, ludzie zaczęli szukać nowych możliwości napędzania swoich samochodów. Silniki diesla zasilane olejem napędowym są alternatywą dla zwykłych silników benzynowych.
1
Włącz zapłon samochodu, kilka minut przed startem silnika. Wiele dieslów, zwłaszcza podczas zimnej pogody, działa lepiej, jeśli wcześniej się je zagrzeje.
2
Zwracaj uwagę na dźwięk pracy silnika. Niezależnie od tego czy masz automatyczną czy ręczną skrzynie biegów, powinieneś słyszeć równomierny dźwięk, którego częstość będzie wzrastać lub zmniejszać się podczas zmiany biegów. Diesle dawniej były znacznie głośniejsze od standardowych samochodów na benzynę, ale w nowoczesnych dieslach nie zauważa się znacznej różnicy. Poziom hałasu jest zbliżony do silników benzynowych.
3
Ciesz się z mocy, jaką daje ci silnik diesla. Samochód posiada krótszy czas reakcji, zwłaszcza w przypadku silników wysokoprężnych z turbodoładowaniem. Bądź przygotowany na dodatkowego "kopa" i nie przekrocz dozwolonej prędkości.
4
Unikaj wyłączania silnika, jeśli zatrzymujesz się na krótki czas, zwłaszcza w przypadku samochodów ciężarowych lub innych większych diesli. Podczas rozruchu zużywają one znacznie więcej paliwa, niż gdy pozostawia się je w ruchu na kilka minut, kiedy robisz sobie postój.
Jak hamować biegami?
Co robić w przypadku zgubienia kluczyków od samochodu?
Jak jeździć oszczędnie dieslem?
Jak prowadzić samochód?
strona 1 z 2następna >
 3.4/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

garbusz - 2014-11-18
a jak zmieniac biegi szybko czy pomału?
zigi - 2013-02-02
do beta041 - 2012-02-04:
nie zwracaj uwagi - nie zmieniaj biegu i jeźdź na jedynce, wystarczy Ci...
beta041 - 2012-02-04

co radzicie ????

danielskce - 2011-03-13
Widze ze te porady maja male braki a chodzi mi glownie wyjasnienie powodow "dlaczego tak, a nie inaczej". W silniku Diesla zaplon nastepuje poprzez "scisniecie" mieszanki paliwowej do granicy w ktorej powietrze jak i paliwo osiagnie temperature na tyle wysoka by doszlo do "samozaplonu"(sprezanie gazow, czyli powietrza, powoduje wzrost ich temp. co w polaczeniu z "ropa" jako paliwem daje efekt zaplonu ale tylko przy bardzo wysokim cisnieniu sprezania) bez udzialu iskry tak jak to ma miejsce w "benzyniakach", i dlatego wlasnie przy zimnym silniku czekamy az swiece zarowe nagrzeja komore spalania do temp. ulatwiajacej zaplon(rozruch silnika) mieszanki paliwowej. Co do kom. Katarzyny: po 1. diesel 1,9 bez turbiny to jest poprostu "wolem roboczym" malo pali osiagi ma raczej kiepskie ale jest to silnik wiekowy jesli oczwiscie bedziemy o niego dbac :P; jesli jest to 1,9 z turbina to autko bedzie o wiele zwawsze lecz z krostsza zywotnoscia (T. zwieksza obciazenie elementow silnika), po 2. obroty w dieslu nie powinny byc wieksze niz 3500 obr/m ze wzgledu na wysokie cisnienie jak i temp. w komorze spalania a im wiecej obr. tym wieksze przeciazenie el. silnika(zwlaszacza w silnikach z turbina), po 3. grzac swiece nalezy zawsze gdy silnik jest zimny, ulatwie to rozruch jak i nie spowoduje zapychania nam katalizatora sadza z niespalonego paliwa ktore przedostanie sie do wydechu, objawia sie to czarna chmura spalin zaraz po odpaleniu auta, a i jesli masz turbine w swoim autku to nie gas go odrazu jak przyjedzesz do celu i jak jest zimny, T. pracuje wtedy bez oleju gdy wylaczysz silnik odrazu a T. pracuje jeszcze pare sek. ale za to z bardzo duzymi obrotami ktore moga siegac nawet 50 000 obr./min a wtedy zaciera sie lozysko T. a koszt regeneracji jest spory nie mowiac o nowej.
Katarzyna - 2010-06-17
właśnie kupiłam sobie diesla (wcześniej jeździłam na benzynie) i dopiero teraz widzę, że diesla się całkiem inaczej prowadzi. Np. na benzynie mogłam ruszyć zdecydowanie szybciej, auto było bardziej zrywne chociaż silnik był 1.0 a teraz jest 1.9. Czy to normalne? Jak mam szybciej przyspieszać (ponoć nie można na dieslu jeździć na wysokich obrotach). Poza tym co z grzaniem silnika po jego włączeniu jak jest zima? Jedni mówią, że trzeba grzać - inny że wręcz przeciwnie.
Jak odpalić diesla zimą?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub