Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Cardio > Jak ćwiczyć na orbitreku?

Jak ćwiczyć na orbitreku?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (294 ocen)
Oceń 
Coraz częściej, aby stracić zbędne kilogramy, poszukujemy coraz to nowszych sprzętów z siłowni. Orbitrek jest doskonałym rozwiązaniem. Jest niewielki, prosty w obsłudze i pomaga nam stosunkowo szybko wyrzeźbić naszą sylwetkę i schudnąć. Jeśli nie wiesz jak na nim ćwiczyć, przeczytaj poniższe instrukcje.
1
Wybierz odpowiedni dla siebie sprzęt. Kupując orbitrek musisz się liczyć z wydatkiem powyżej 800 złotych. Nie kupuj jednak sprzętów najtańszych, zwróć uwagę na firmę, ma on ci służyć przez dobrych parę lat.
2
Staraj się wybrać orbitreka z programem ćwiczeń. Jest to szczególnie istotne dla początkujących osób, pomocne jest to zwłaszcza podczas kontroli tętna. Nieraz chcąc spalić tkankę tłuszczową przekraczamy zalecane tętno, a co za tym idzie - zamiast spalać tkankę zamieniamy ją na mięśnie.
3
Podczas ćwiczeń na orbitreku musisz mierzyć swoje tętno. Najlepszy przedział do ćwiczeń to 70 – 80 % twojego maksymalnego tętna (HR). W przedziale tym następuje najwyższe spalanie kalorii z tłuszczu, poprawiasz funkcjonowanie układów krwionośnego i oddechowego. Powyżej tego przedziału tkanka tłuszczowa spalana jest znacznie wolniej. Nie należy zatem wykonywać wykańczających ćwiczeń i wszystko dozować z umiarem.
4
Pamiętaj o zachowaniu odpowiedniej sylwetki. Stojąc na orbitreku wyprostuj plecy, głowę lekko unieś, wciągnij mięśnie brzucha, stopy połóż płasko na pedałach. Dłonie połóż na uchwytach.
Jak wyszczuplić łydki?
Jak pozbyć się brzucha ćwicząc 10 min dziennie?
Ile czasu tak naprawdę trzeba ćwiczyć?
Jak zrobić sześciopak?
strona 1 z 2następna >
 3.8/5 (294 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (37)

HardcorowyKowal - 2014-12-05
najwięcej kalorii spalicie na schodach 400 kcal przez 20 minut, natomiast orbitrek 150 kcal przez 20 min
hi - 2014-12-04
Schudłem 7kg w miesiąc. Zacząłem biegać dystans 5km w czasie ok 35-40 min - czyli lekki trucht, ale dystans daje w kość. Biegam 2 razy w tygodniu, jem to co jadłem - żadnych diet, a waga sama spada. Jeszcze zostało mi do zrzucenia ok 30 kg, motywacja jest więc dam radę.
andrzej 326 - 2014-12-04
Radze byc ostroznym i z rozwaga wydluzac czas i intensywnosc treningu.
3 miesiace temu zaczelem od 5 min na srednim obciazeniu a teraz robie trening po godzinie na duzym obciazeniu...... i nabawilem sie kontuzji prawego kolana na orbiteku!! urzadzenie to wymusza nieprawidlowe ulozenie nacisku na stawy w trakcie biegu!! Radze byc ostroznym!!
zarowaOwner - 2014-12-04
co to za brednie i mity... ten artykuł pisała osoba chyba co siłownie widziała w telewizji... dawno takich bzdur nie czytałem... autor ma takie pojęcie jak "Koks" z rozmów w toku, który był ostatnio w tym śmiesznym programie.
andrzej 326 - 2014-12-04
andrzej 326 - 2014-12-04
andrzej 326 - 2014-12-04
HardcorowyKowal - 2014-12-04
andrzej 326 - 2014-12-04
HardcorowyKowal - 2014-12-04
andrzej 326 - 2014-12-04
hi - 2014-12-04
HardcorowyKowal - 2014-12-04
HardcorowyKowal - 2014-12-04
zarowaOwner - 2014-12-04
Pulsometr to obecnie najbardziej potrzebne urządzenie w szafce każdego biegacza. Nie wystarczą już dobre buty...
Jak biegać z pulsometrem?
Pulsometr to obecnie najbardziej potrzebne urządzenie w szafce każdego biegacza. Nie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub