Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Choroby skóry > Jak leczyć poparzenia słoneczne?
Jak leczyć poparzenia słoneczne?

Jak leczyć poparzenia słoneczne?

, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (12 ocen)
Oceń 
Zbyt długie przesiadywanie na słońcu i opalanie się bez odpowiedniego zabezpieczenia, może spowodować oparzenie słoneczne. Oparzenia mogą być niezwykle bolesne a ból może nam towarzyszyć nawet przez kilka dni. Jeśli jesteśmy na wakacjach to takie oparzenie może stać się dla nas koszmarem. Zamiast korzystać z plaży i morza, musimy siedzieć w pokoju hotelowym lub w najlepszym przypadku kryć się gdzieś pod drzewem w cieniu. Pomimo tego, że każdy z nas wie czym grozi zbyt długie wystawianie się na promienie słoneczne to i tak, z uporem leżymy na słońcu - bo przecież trzeba w końcu wrócić z piękną opalenizną. Jeśli przeliczyłeś się ze swoimi siłami, chciałbyś cofnąć czas lub pozbyć się w jakiś cudowny sposób bólu oraz czerwonego koloru skóry, przeczytaj poniższe wskazówki.
1
Jak już tylko zaczniesz odczuwać ból idź szybko pod zimny prysznic lub posiedź w wannie z zimną wodą. Do wody możesz dodać esencji z miętowej herbaty. Nie używaj mydła ani żelów pod prysznic, aby nie naruszyć warstwy ochronnej skóry.
2
Posmaruj całe ciało kefirem, jogurtem naturalnym lub śmietaną. Pozostaw do wyschnięcia na co najmniej 15 min. Spłucz chłodną wodą.
3
Nałóż na poparzoną skórę żel aloesowy. Jeśli masz w domu aloes w doniczce wówczas zetnij kilka łodyg, wyciśnij z nich sok i nałóż na poparzenie. Świeży sok z aloesu przyniesie ci większą ulgę niż kupiony w sklepie żel aloesowy.
4
Na poparzone miejsca nakładaj zimny kompres nasączony wyciągiem z miętowej herbaty.
5
Zażywaj aspirynę lub ibuprofen w celu złagodzenia bólu oraz stanu zapalnego.
6
Noś luźną odzież, która nie będzie przylegać do skóry i nie podrażniać dodatkowo oparzenia.
7
Pij dużo wody, aby się nie odwodnić.
8
Jeśli masz pod ręką banana zetrzyj go na papkę i posmaruj nim podrażnioną skórę, zostaw na 15 min po czym spłucz chłodną wodą. Banany zawierają potas i witaminę A, które łagodzą stan zapalny.
Jak leczyć objawy udaru słonecznego?
Jak wybrać sukienkę na plażę?
Jaki samoopalacz wybrać?
Domowe sposoby na oparzenia słoneczne
strona 1 z 2następna >
 4.2/5 (12 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (2)

grazyna2 - 2013-05-22
Dobre jest posmarowanie się zsiadłym mlekiem.
Magda333 - 2009-08-13
Na poparzenie słoneczne dobrze jest stosować krem łagodzący podrażnienia, taki jak Radiosun. Zmniejszy to uczucie gorąca, pieczenie i przyspieszy regeneracje skóry. Krem ten należy wsmarować w skórę kilka razy dziennie. No i trzeb pamiętać, żeby się nie opalać dopóki nie zejdzie podrażnienie.
Opalona skóra nie zawsze była w modzie. W dawnych czasach symbolem wyższych klas była bladość i porcelanowa cera, co...
Jak opalić się na brązowo?
Opalona skóra nie zawsze była w modzie. W dawnych czasach symbolem wyższych klas była...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub