Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Choroby skóry > Jak leczyć poparzenia słoneczne?
Jak leczyć poparzenia słoneczne?

Jak leczyć poparzenia słoneczne?

, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (12 ocen)
Oceń 
Zbyt długie przesiadywanie na słońcu i opalanie się bez odpowiedniego zabezpieczenia, może spowodować oparzenie słoneczne. Oparzenia mogą być niezwykle bolesne a ból może nam towarzyszyć nawet przez kilka dni. Jeśli jesteśmy na wakacjach to takie oparzenie może stać się dla nas koszmarem. Zamiast korzystać z plaży i morza, musimy siedzieć w pokoju hotelowym lub w najlepszym przypadku kryć się gdzieś pod drzewem w cieniu. Pomimo tego, że każdy z nas wie czym grozi zbyt długie wystawianie się na promienie słoneczne to i tak, z uporem leżymy na słońcu - bo przecież trzeba w końcu wrócić z piękną opalenizną. Jeśli przeliczyłeś się ze swoimi siłami, chciałbyś cofnąć czas lub pozbyć się w jakiś cudowny sposób bólu oraz czerwonego koloru skóry, przeczytaj poniższe wskazówki.
1
Jak już tylko zaczniesz odczuwać ból idź szybko pod zimny prysznic lub posiedź w wannie z zimną wodą. Do wody możesz dodać esencji z miętowej herbaty. Nie używaj mydła ani żelów pod prysznic, aby nie naruszyć warstwy ochronnej skóry.
2
Posmaruj całe ciało kefirem, jogurtem naturalnym lub śmietaną. Pozostaw do wyschnięcia na co najmniej 15 min. Spłucz chłodną wodą.
3
Nałóż na poparzoną skórę żel aloesowy. Jeśli masz w domu aloes w doniczce wówczas zetnij kilka łodyg, wyciśnij z nich sok i nałóż na poparzenie. Świeży sok z aloesu przyniesie ci większą ulgę niż kupiony w sklepie żel aloesowy.
4
Na poparzone miejsca nakładaj zimny kompres nasączony wyciągiem z miętowej herbaty.
5
Zażywaj aspirynę lub ibuprofen w celu złagodzenia bólu oraz stanu zapalnego.
6
Noś luźną odzież, która nie będzie przylegać do skóry i nie podrażniać dodatkowo oparzenia.
7
Pij dużo wody, aby się nie odwodnić.
8
Jeśli masz pod ręką banana zetrzyj go na papkę i posmaruj nim podrażnioną skórę, zostaw na 15 min po czym spłucz chłodną wodą. Banany zawierają potas i witaminę A, które łagodzą stan zapalny.
Jak przyciemnić sobie skórę?
Jak utrzymać opaleniznę?
Jak leczyć objawy udaru słonecznego?
Jak zlikwidować popękane naczynka na nogach?
strona 1 z 2następna >
 4.2/5 (12 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (8)

okot88 - 2014-06-17
Ja zawsze stosuję curiosin, przynosi mi ulgę i łagodzi zaczerwienią skórę.
EwaG - 2014-06-10
A najlepszy na oparzenia po opalaniu jest jest po prostu ...collagen. Można kupić w sprzedaży internetowej (nie mogę, zapewne, podawać nazwy firmy ? :-)). Nie jest tani, ale dosłownie kilka minut po nałożeniu cieniutkiej warstwy przechodzi ból czy pieczenie. Wkrótce też znika zaczerwienienie i wysypka. Piszę to z autopsji. A buteleczka z kolagenem starcza na długo.
Anka - 2014-06-10
Gdzie indziej czytałam,że nie powinno się od razu polewać zimną wodą,tylko stopniowo z letniej przechodzić żeby nie doznać szoku ! Od trzech dni zmagam się już z poparzeniem..boli jak cholera:x posmarowałam się wczoraj śmietaną..naskórek zrobił się taki delikatny w dotyku i tylko tyle
hmmm - 2014-06-10
Panthenol 10% i tyle w temacie.
Zosia - 2014-06-10
Polcam okłady z oleju arganowego i oleju monoi.
kama - 2014-06-10
Na leczenie poparzeń po słonecznych dobry jest olej arganowy (ale ten naturalny a nie oszukany) bo ma on właściwości regenerujące skórę. Osobiście wybieram olejek po opalaniu z pestek malin bo szybko regeneruje skórę ale żeby nie dopuścić do poparzeń słonecznych najlepszy jest olejek do opalania B17 - jest doskonały, moge leżeć godzinami i nie dochodzi do żadnych poparzeń tylko co 15-20 minut posmaruje się nim ponownie a co najwązniejsze ten olejek przyspiesza mi opalanie.
grazyna2 - 2013-05-22
Dobre jest posmarowanie się zsiadłym mlekiem.
Magda333 - 2009-08-13
Na poparzenie słoneczne dobrze jest stosować krem łagodzący podrażnienia, taki jak Radiosun. Zmniejszy to uczucie gorąca, pieczenie i przyspieszy regeneracje skóry. Krem ten należy wsmarować w skórę kilka razy dziennie. No i trzeb pamiętać, żeby się nie opalać dopóki nie zejdzie podrażnienie.
Lato, a tym samym spędzanie czasu na plaży, zbliża się wielkimi krokami! Upewnij się, że jesteś do tego przygotowana,...
Jak wyglądać pięknie na plaży?
Lato, a tym samym spędzanie czasu na plaży, zbliża...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub