Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Nauka i Przyroda > Natura > Jak się zachować podczas burzy?
Jak się zachować podczas burzy?

Jak się zachować podczas burzy?

, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (29 ocen)
Oceń 
Według naukowców, w ciągu każdej sekundy w Ziemię uderza około 100 piorunów. Burza może nas dopaść wszędzie i w różnych okolicznościach: w mieście, w lesie, na polu czy na jeziorze. Poniżej znajdziesz wskazówki jak się zachować podczas burzy i jakie środki ostrożności należy zachować.
1
Pierwszy grzmot nie oznacza, że burza cię z pewnością dopadnie. Może ona przejść bokiem jednak należy dla bezpieczeństwa poszukać schronienia (samochód, budynek).
2
Jeśli zauważysz błysk wówczas możesz obliczyć jak daleko od ciebie jest burza. Od momentu błysku należy liczyć sekundy aż do usłyszenia grzmotu. Każda sekunda to około 340 m (prędkość poruszania się dźwięku). Tak więc jeśli od czasu zobaczenia błysku do usłyszenia grzmotu minie 10 sekund to oznacza, że burza jest oddalona od ciebie o około 3,5 km. Dlatego, jeśli usłyszysz grzmot i za niecałą sekundę zobaczysz błysk to oznacza, że znajdujesz się prawie w centrum burzy. W tym przypadku musisz jak najszybciej znaleźć bezpieczne miejsce.
3

Burza w pobliżu wody

Oczywiście pływanie w deszczu jest bardzo romantyczne jednak jeśli widzisz, że zbliża się burza z piorunami wówczas jak najszybciej wyjdź z wody i się od niej oddal. Skutki uderzenia pioruna w wodę są odczuwalne na wiele kilometrów.

Jak leczyć uczulenie na słońce?
Jak zrobić olejek cytrynowy?
Jak przetrwać katastrofę nuklearną?
Jak zobaczyć aurę?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak uniknąć biegunki?
 4.6/5 (29 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Lucius - 2009-09-04
Przeprasza wyłączenie urządzeń elektrycznych tjk telefon komórkowy,IPod itp.ZMNIEJSZA RYZYKO TRAFIENIA PRZEZ PIORUN!!!
Lucius - 2009-09-04
Pamietajcie także o bezzwłocznym wyłaczeniu jakich kolwiek urządzeń elektrycznych,to zwieksza ryzyko trafienia przez piorun
Olejek cytrynowy wytwarzany jest ze skórki owocu. Znalazł on bardzo szerokie zastosowanie od medycyny po gospodarstwo...
Jak zrobić olejek cytrynowy?
Olejek cytrynowy wytwarzany jest ze skórki owocu. Znalazł on bardzo szerokie zastosowanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub