Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jak leczyć wzdęcia?
Jak leczyć wzdęcia?

Jak leczyć wzdęcia?

, specjalista Tipy.pl
 1.5/5 (221 ocen)
Oceń 
Zarówno wzdęcia, jak i gazy, sprawiają, że czujemy się nieco zakłopotani. Czasami nie jesteśmy w stanie pomóc sobie w żaden sposób, co sprawia, że czujemy się niezręcznie. Ponadto gazy mogą stanowić bardzo bolesny problem. Jesteśmy ludźmi i problem ze wzdęciami jest rzeczą naturalną, nie możemy się go pozbyć, ale możemy go zredukować za pomocą naturalnych domowych sposobów i produktów, które możemy znaleźć w lodówce i szafkach kuchennych.
Węgiel aktywny, Imbir w proszku i świeży, Brandy, Sok z limonki, Olejek koperkowy, Miód, Mięta pieprzowa, Soda oczyszczona, Cola
1
Weź tabletki węgla aktywnego, aby leczyć wzdęcia. Badania wykazały, że węgiel ten jest najskuteczniejszym lekiem w zwalczaniu wzdęć oprócz zmiany diety. Przed zażyciem powinieneś jednak skontaktować się z lekarzem, zwłaszcza, jeśli stosujesz inne leki, ponieważ węgiel może z nimi reagować.
2
Weź 1/2 łyżeczki imbiru w proszku i wymieszaj go w szklance ciepłej wody. Możesz dodać także szczyptę soli kamiennej. Tak przygotowana mieszaninę wypij. Wzdęcia ustąpią.
3
Dodaj 2 łyżki stołowe brandy do szklanki ciepłej wody i pij ją codziennie wieczorem przed snem. Jeśli będziesz robić to regularnie, pozbędziesz się lub zmniejszysz wzdęcia.
4
Namocz kilka plasterków świeżego imbiru w odrobinie soku z limonki i żuj je po każdym posiłku. Brzmi to okropnie, ale jest bardzo pomocne w leczeniu wzdęć.
5
Regularnie spożywaj nasiona lucerny. Wspomagają one funkcjonowanie całego układu pokarmowego i redukują wzdęcia. Co więcej, stanowią bogate źródło witamin i składników mineralnych (zobacz tutaj).
6
Zmieszaj kroplę olejku koperkowego z 1 łyżeczką miodu. Mieszaninę tę spożyj zaraz po posiłku, powinno zapobiec i pomóc w zwalczaniu wzdęć.
7
Żuj po kawałku liścia mięty pieprzowej przed i po posiłku, pomoże to w zapobieganiu i zwalczaniu gazów. Mięta pieprzowa zawiera mentol, który jest pomocny w leczeniu wzdęć.
8
Weź 1 łyżeczkę sody oczyszczonej i popij ją odrobiną coli. Spowoduje to uwolnienie wszystkich gazów wytworzonych wewnątrz, do tego stopnia że nic nie będzie zalegać w żołądku. Sposób ten uznany jest za jeden z najbardziej skutecznych w leczeniu wzdęć.
Jak leczyć gazy?
Domowe sposoby na atak woreczka żółciowego
Jak zrobić sos do spaghetti z pomidorów?
Jak leczyć niestrawność?
Wskazówki
  • Spożywając 2 łyżki octu jabłkowego codziennie przed snem, pozbędziesz się toksyn z organizmu i problemów z gazami.
  • Codziennie przed snem pij powoli małymi łykami 1/2 szklanki gorącej wody. Staraj się pić taką gorącą na ile tylko jesteś w stanie przełknąć, tylko gorąca woda może możesz pomóc w uwalnianiu gazów.
  • Jeśli chcesz uwolnić od wzdęć swoje dziecko, pocieraj obranym ząbkiem czosnku wokół jego pępka 5 - 10 minut lub chociaż tyle na ile dziecko usiedzi spokojnie.
  • Jeśli masz problemy ze wzdęciami, jedz koperek z marynat i kiszonek lub pij z nich sok. Sposób ten możesz stosować tak często, jak tylko chcesz.
  • Niektóre produkty spożywcze mogą powodować wzdęcia lub nasilać dolegliwości. Dowiedz się, co wywołuje je u ciebie i ogranicz ich spożycie lub całkiem wyeliminuj ze swojej diety. Wiele warzyw może powodować wzdęcia, a w szczególności kalafior i brokuły.
  • Jeśli masz z tym duży problem, a domowe sposoby nie są skuteczne, udaj się do lekarza specjalisty.
 1.5/5 (221 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

sara - 2013-07-12
po kawie wlasnie sa wzdecia glupoty piszesz
Modlishka - 2012-01-05
do Blondynka - wzdęcia tworzą się w żołądku i jelitach, to co jest moczopędne nie ma absolutnie żadnego wpływu na usuwanie wzdęć. Wręcz przeciwnie - kawa z mlekiem może u wielu osób powodować wzdęcia.
ten ktoś - 2011-11-21

Coś nikt nie wspomniał o kminku który dodaje się do chleba i zup i nie ma wzdęć.Ale dzisiaj ludzie są ogołoceni z wiedzy a karmi się ich sportem i innymi debilizmami w reklamach.I nie mają pojęcia o sporządzaniu posiłków.Kupują gotowe produkty które marnują zdrowie.Ale taka jest cena własnego wygodnictwa i lenistwa.Zdrowia się nie kupi w tabletce lecz o nie trzeba dbać tak jak o noworodka. proponuję zobaczyć na youtube Prof. dr Walter Veith - Mleko - czynnik chorobotwórczy 1/11

kos - 2011-08-26
nieprawda kawa i herbata powodują wzdecia. wzdęcia to gazy a nie płyny
Blondynka - 2010-09-07
Na wzdęcia pomocne są szparagi, pietruszka, seler naciowy, kawa i herbata. Sprawiają, że organizm nie zatrzymuje wody więc nie mamy wzdęć. Działają moczopędnie.
Przyczyną zaparcia może być nieprawidłowy sposób odżywiania się, jedzenie zbyt małej ilości produktów zawierających...
Jak pozbyć się zaparć?
Przyczyną zaparcia może być nieprawidłowy sposób odżywiania się, jedzenie zbyt...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub