Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jak leczyć wzdęcia?
Jak leczyć wzdęcia?

Jak leczyć wzdęcia?

, specjalista Tipy.pl
 1.5/5 (221 ocen)
Oceń 
Zarówno wzdęcia, jak i gazy, sprawiają, że czujemy się nieco zakłopotani. Czasami nie jesteśmy w stanie pomóc sobie w żaden sposób, co sprawia, że czujemy się niezręcznie. Ponadto gazy mogą stanowić bardzo bolesny problem. Jesteśmy ludźmi i problem ze wzdęciami jest rzeczą naturalną, nie możemy się go pozbyć, ale możemy go zredukować za pomocą naturalnych domowych sposobów i produktów, które możemy znaleźć w lodówce i szafkach kuchennych.
Węgiel aktywny, Imbir w proszku i świeży, Brandy, Sok z limonki, Olejek koperkowy, Miód, Mięta pieprzowa, Soda oczyszczona, Cola
1
Weź tabletki węgla aktywnego, aby leczyć wzdęcia. Badania wykazały, że węgiel ten jest najskuteczniejszym lekiem w zwalczaniu wzdęć oprócz zmiany diety. Przed zażyciem powinieneś jednak skontaktować się z lekarzem, zwłaszcza, jeśli stosujesz inne leki, ponieważ węgiel może z nimi reagować.
2
Weź 1/2 łyżeczki imbiru w proszku i wymieszaj go w szklance ciepłej wody. Możesz dodać także szczyptę soli kamiennej. Tak przygotowana mieszaninę wypij. Wzdęcia ustąpią.
3
Dodaj 2 łyżki stołowe brandy do szklanki ciepłej wody i pij ją codziennie wieczorem przed snem. Jeśli będziesz robić to regularnie, pozbędziesz się lub zmniejszysz wzdęcia.
4
Namocz kilka plasterków świeżego imbiru w odrobinie soku z limonki i żuj je po każdym posiłku. Brzmi to okropnie, ale jest bardzo pomocne w leczeniu wzdęć.
5
Regularnie spożywaj nasiona lucerny. Wspomagają one funkcjonowanie całego układu pokarmowego i redukują wzdęcia. Co więcej, stanowią bogate źródło witamin i składników mineralnych (zobacz tutaj).
6
Zmieszaj kroplę olejku koperkowego z 1 łyżeczką miodu. Mieszaninę tę spożyj zaraz po posiłku, powinno zapobiec i pomóc w zwalczaniu wzdęć.
7
Żuj po kawałku liścia mięty pieprzowej przed i po posiłku, pomoże to w zapobieganiu i zwalczaniu gazów. Mięta pieprzowa zawiera mentol, który jest pomocny w leczeniu wzdęć.
8
Weź 1 łyżeczkę sody oczyszczonej i popij ją odrobiną coli. Spowoduje to uwolnienie wszystkich gazów wytworzonych wewnątrz, do tego stopnia że nic nie będzie zalegać w żołądku. Sposób ten uznany jest za jeden z najbardziej skutecznych w leczeniu wzdęć.
Domowe sposoby na pajączki na nogach
Jak leczyć gazy?
Jak zrobić kompot z suszonych śliwek?
Jak poprawić trawienie?
Wskazówki
  • Spożywając 2 łyżki octu jabłkowego codziennie przed snem, pozbędziesz się toksyn z organizmu i problemów z gazami.
  • Codziennie przed snem pij powoli małymi łykami 1/2 szklanki gorącej wody. Staraj się pić taką gorącą na ile tylko jesteś w stanie przełknąć, tylko gorąca woda może możesz pomóc w uwalnianiu gazów.
  • Jeśli chcesz uwolnić od wzdęć swoje dziecko, pocieraj obranym ząbkiem czosnku wokół jego pępka 5 - 10 minut lub chociaż tyle na ile dziecko usiedzi spokojnie.
  • Jeśli masz problemy ze wzdęciami, jedz koperek z marynat i kiszonek lub pij z nich sok. Sposób ten możesz stosować tak często, jak tylko chcesz.
  • Niektóre produkty spożywcze mogą powodować wzdęcia lub nasilać dolegliwości. Dowiedz się, co wywołuje je u ciebie i ogranicz ich spożycie lub całkiem wyeliminuj ze swojej diety. Wiele warzyw może powodować wzdęcia, a w szczególności kalafior i brokuły.
  • Jeśli masz z tym duży problem, a domowe sposoby nie są skuteczne, udaj się do lekarza specjalisty.
Przeczytaj teraz: Jak poprawić trawienie?
 1.5/5 (221 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

sara - 2013-07-12
po kawie wlasnie sa wzdecia glupoty piszesz
Modlishka - 2012-01-05
do Blondynka - wzdęcia tworzą się w żołądku i jelitach, to co jest moczopędne nie ma absolutnie żadnego wpływu na usuwanie wzdęć. Wręcz przeciwnie - kawa z mlekiem może u wielu osób powodować wzdęcia.
ten ktoś - 2011-11-21

Coś nikt nie wspomniał o kminku który dodaje się do chleba i zup i nie ma wzdęć.Ale dzisiaj ludzie są ogołoceni z wiedzy a karmi się ich sportem i innymi debilizmami w reklamach.I nie mają pojęcia o sporządzaniu posiłków.Kupują gotowe produkty które marnują zdrowie.Ale taka jest cena własnego wygodnictwa i lenistwa.Zdrowia się nie kupi w tabletce lecz o nie trzeba dbać tak jak o noworodka. proponuję zobaczyć na youtube Prof. dr Walter Veith - Mleko - czynnik chorobotwórczy 1/11

kos - 2011-08-26
nieprawda kawa i herbata powodują wzdecia. wzdęcia to gazy a nie płyny
Blondynka - 2010-09-07
Na wzdęcia pomocne są szparagi, pietruszka, seler naciowy, kawa i herbata. Sprawiają, że organizm nie zatrzymuje wody więc nie mamy wzdęć. Działają moczopędnie.
Często towarzyszy Ci to nieprzyjemne uczucie? Dochodzi do tego że w każdym miejscu, o każdej porze dnia myślimy tylko o...
Jak pozbyć się zaparć, skurczów i wzdęć?
Często towarzyszy Ci to nieprzyjemne uczucie? Dochodzi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub