Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Rekreacja > Wędkarstwo > Jak złowić szczupaka?
Jak złowić szczupaka?

Jak złowić szczupaka?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (131 ocen)
Oceń 
Rodzimy, występujący w wodach północnej części Ameryki Północnej, Europy i Azji, szczupak jest pożądaną i stosunkowo łatwą do połowu rybą. Znany jest ze swojej dużej żarłoczności. Ten drapieżnik jest wyśmienitym rybnym daniem a duże szczupaki stanowią pokaźne trofea. Nieważne jednak czy jesteś fanatykiem połowów szczupaka czy początkującym, przeczytaj poniższe wskazówki, które zwiększą twoje szanse na jego schwytanie.
1
Małe i średnie szczupaki możesz złowić na obszarach ze znaczną ilością chwastów wodnych i lilii, tam gdzie znajduje się dużo owadów, żab i drobnych ryb, które stanowią jego pożywienie. Duże szczupaki nie są już zainteresowane tego typu pożywieniem, poszukują one większych ryb na obrzeżach zachwaszczonych zbiorników, w pobliżu skał i na bardziej otwartych wodach, takich jak ujścia rzek lub strumieni.
2
Stosuj odpowiednia przynętę. Szczupak należy do jednych z najłatwiejszych po połowu ryb. Do połowu małych i średnich okazów użyj czerwono białej przynęty lub z 5 diamentami, która jest żółta, a na jej powierzchni widoczne jest pięć czerwonych kamyczków.
3
Bądź cierpliwy. Bardzo często szczupaki bawią się przynętą, uderzając o nią kilkakrotnie zanim ją połkną. Głodny szczupak weźmie twoja przynętę. Jeśli złapiesz i wypuścisz szczupaka, możesz złowić ten sam okaz nawet kilka razy.
4
Do połowu dużych okazów musisz wybrać odpowiednio dużą przynętę. Zdobycie kilku centymetrowej płotki lub klenia na przynętę, może sprawić wiele kłopotów, ale twoje wysiłki z pewnością się opłacą. Klenie i płotki są stosunkowo łatwe do połowu i występują w znacznych ilościach w strumieniach. Możesz skorzystać także z gotowych przynęt o kształtach i rozmiarach ryb, które z pewnością ułatwią ci połów.
5
Łowienie szczupaka w odpowiednim okresie pozwalana na uzyskanie lepszych okazów. Wiosną szczupaki nie nadają się do połowu, gdyż są osłabione po tarle. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo połowu dużych sztuk, zaplanuj połów na czerwiec – lipiec. W sierpniu i wrześniu woda jest znacznie czystsza, co jest korzystne dla rybaków, jednak ryby nie zawsze poszukują w tym czasie pożywienia.
Jak dopasować rower do wzrostu?
Jak wybrać siodełko rowerowe?
Jak zmienić oponę w rowerze?
Jak myć rower?
Wskazówki
  • Aby zwiększyć szanse złowienia szczupaka, użyj czerwono- białej lub czerwono – srebrnej przynęty, gdy woda jest czysta, w zamulonej i zmąconej wodzie użyj przynęty żółtej.
Przeczytaj teraz: Jak złowić karpia?
 4.9/5 (131 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (2)

xzzx - 2011-10-14

co ten pacan p*****i?woda czysta pomaga rybakom, wpoda czysta we wrzesniu, klenie, co za idiota pisał to?

kysy - 2011-09-25
ja osobiscie wyciągam najwiecej szczupakow zaraz po ich tarle,bo wtedy są najbardziej glodne i biorą na doslownie wszystko
Łowienie w rzekach i potokach może być znacznie bardzie satysfakcjonujące. Jest to trochę trudniejsze, niż łowienie w...
Jak łowić na rzece?
Łowienie w rzekach i potokach może być znacznie bardzie satysfakcjonujące. Jest to...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub