Tutaj jesteś: Podróże > Cel Podróży > Afryka > Jak uniknąć Zemsty Faraona?
Jak uniknąć Zemsty Faraona?

Jak uniknąć Zemsty Faraona?

Stopień trudności: trudne
, ekspert Tipy.pl
 3.1/5 (210 ocen)
Oceń 
Zemsta Faraona to nieprzyjemne dolegliwości wywołane zmienną florą bakteryjną. Objawy takie jak biegunka, bóle brzucha, wymioty, czy gorączka zazwyczaj ustępują po około 1,5 - 3 dniach. Po co jednak marnować wakacje na chorowanie jeśli można spędzić wspaniałe chwile nurkując czy zwiedzając? Dowiedz się wcześniej jak uniknąć Zemsty Faraona oraz w razie wypadku - jak ją skutecznie i szybko wyleczyć. Jak leczyć Zemstę Faraona?
Imodium, Nifuroksazyd (na receptę), Alkohol
1
Warto zapatrzeć się już w Polsce w takie leki jak Imodium, Smecta, Nifuroksazyd (na receptę). Zemsta Faraona przychodzi nagle a wówczas nie ma się na tyle sił, aby szukać najbliższej apteki. Jeśli Zemsta Faraona nas dotknie wówczas należy zażyć jak najszybciej 4 tabletki Nifuroksazyd-u (Nifuroksazyd jest 2 razy słabszy od egipskiego Antinal-u, dlatego należy zażyć go podwójną dawkę).
2
Tabletki należy zażyć jak najszybciej po wystąpieniu nawet najmniejszego objawu choroby. Później jest już bardzo ciężko ją zwalczyć.
3
Jeśli nie mamy ze sobą lekarstw można je kupić na miejscu. Egipskie leki na Zemstę Faraona to Antinal i Diax. Jeśli nie mamy leków z Polski, wówczas należy zaopatrzyć się w nie zaraz po przylocie do Egiptu. Sprzedawcy na ogół rozumieją w języku angielskim i niemieckim, jednak jeśli będziemy mieć problemy z wytłumaczeniem wystarczy tylko pokazać na brzuch. Choroba ta jest bardzo powszechna wśród turystów i jak tylko jakiś Europejczyk pojawia się w aptece to sprzedawcy wiedzą już z góry o co chodzi. Leki te są na ogół są bardzo tanie jednak coraz częściej pojawiają się przypadki, że sprzedawcy sprzedają je po bardzo zawyżonych cenach.
Jakie są przyczyny puchnięcia nóg?
Jak leczyć gazy?
Co zabrać na wakacje nad morzem?
Jak złagodzić ból brzucha?
Wskazówki
  • Alkohol najlepiej jest kupić w strefie bezcłowej na lotnisku, ponieważ w Egipcie jest ogromny problem z zakupem mocniejszego alkoholu.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Co zabrać do Egiptu?
 3.1/5 (210 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (11)

freelancer2014 - 2014-04-22
Polecam zestaw: AC Zymes ( http://www.vitero.pl/pl/p/AC-Zymes-2-mld-flory-100-kaps./129) - zapobiega chorobom układu pokarmowego (w szczególności na wyjazdach zagranicznych)
bell - 2013-06-18
trzeba było zacząć od punktu nr 8...;)
Arnika - 2012-10-06
Byłam z rodziną parę razy w państwach arabskich. w każdym z nich jest jakaś inna zemsta. "faraona"; "sułtana","kalifa". głównie chodzi o to że biegunka może nas dopaść wszędzie. w tym roku byłam z alfa starem na wczasach i rezydentka na pierwszym spotkaniu podała turystom nazwę najbardziej odpowiednich na te dolegliwość leków ale również zasady picia wody, zamawiania lodu mycia zębów w wodzie butelkowanej i omijania sałatek z majonezem. dzięki tym wiadomościom cała grupa spędzała czas na plaży i wycieczkach a nie w łazience.
Niko - 2010-07-20
Na tydzień przed wyjazdem i w trakcie 14 dni pobytu brałem Linex Forte po jednej kapsułce dziennie - pobyt upłynął spokojnie i bezproblemowo; sraczki dostałem po zjedzeniu hot-doga na stacji benzynowej po przylocie do Polski - co za ironia losu :)
Sabek85 - 2010-07-15

Im częściej się jeździ do krajów o innej florze tym bardziej organizm się przyzwyczaja. Za pierwszym razem jak byłem w egipcie to mnie zemsta dopadła na 3 dni. Za drugim razem pojawiła się biegunka ale była "jednorazowa". Wziąłem leki i na tym się skończyło. Myślę że jak jeszcze raz pojadę to zupełnie nic mi nie będzie.

Bella - 2010-06-29
Trzeba uważać na owoce i warzywa które tam rosną więc są pełne innej flory bakteryjnej. Dużo osób jest zdania że nie ma nic lepszego jak owoce i świeże soki za granicą jednak takie myślenie może kosztować kilka dni na kiblu. Warto też pamiętać o lodzie dodawanym do napojów. Zwykle prosimy o 'zimny' napój więc wrzucają do niego lód a my odruchowo pijemy. Lód często robi się z kranówy więc lepiej dmuchać na zimne i pić takie jakie jest - czyli ciepłe (jak nie ma z lodówki).
Wazee - 2010-06-29
Wódka działa, zabija wszystkie bakterie trzeba tylko ją pić po każdym posiłku.
pinka - 2010-06-28
Ja osobiście wódki nie piłam więc nie wiem czy działa. jakoś tak nie bardzo miałam ochotę tak z rana na czystą :-) Przed wyjazdem brałam probiotyk multilac i potem jeszcze w trakcie całego pobytu i było ok. Jadłam ich miejscowe specjały, próbowałam wszystkich owoców i warzyw, nawet piłam ich naturalne soczki. Wakacej spędziałm na plazy, nie na kibelku :-)
BaskaK - 2010-03-04
Dobrze jest zacząć na 2 tygodnie przed wyjazdem zażywać probiotyki, które regulują florę bakteryjną jelit. Preparaty osłonowe w tabletkach możesz zastąpić jogurtami, kefirem itp. Ja zawsze przed wyjazdem piję przez 2 tygodnie Actimel - ale może to być każdy jogurt.
chorowita - 2010-02-07
a ja na wszelkie dolegliwosci polecam lekarzy, jesli posiadasz ubezpieczenie turystyczne to wizyta bedzie dla Ciebie całkowicie bezpłatna. Na przykład w Hurghadzie: hurghadaglobalclinic.com, tel. +20 17 50 20 737. profesjonalna polska obsługa i przemiła Pani Doktor :)
dachu - 2008-12-30
Byłam w Egipcie na przełomie listopad/grudzień. Zemsta nie dopadła mnie ani nikogo z naszej wycieczki i innych poznanych osób (!!!). Podobno zawdzięczać to możemy niższym temperaturom jakie panują późną jesienią (25-30 st.C). Piliśmy alkohol, dbaliśmy również o unikanie wody z kranu, ale bez przesady..
Wakacje w Egipcie, Tunezji, czy w tak egzotycznych miejscach, jak Karaiby lub Kenia, to nie tylko wspaniała przygoda....
Jak uniknąć chorób tropikalnych?
Wakacje w Egipcie, Tunezji, czy w tak egzotycznych miejscach...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub