Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Naprawy Domowe i Remonty > Ogrzewanie i Klimatyzacja > Jak odpowietrzyć kaloryfer?

Jak odpowietrzyć kaloryfer?

, specjalista Tipy.pl
 1.8/5 (405 ocen)
Oceń 
Wraz z wodą do systemu ogrzewania dostaje się również powietrze. Zbyt duża ilość powietrza w systemie wpływa na zmniejszenie efektywności grzania. Odpowietrzenie kaloryferów to drobna naprawa, która potrwa zaledwie kilka minut. W twoim mieszkaniu będzie cieplej a rachunki za ogrzewanie będą mniejsze.
1
Sprawdź grzejnik. Jeśli jego góra jest chłodna, a dno ciepłe, oznacza to, że należy grzejnik odpowietrzyć. Ponadto grzejnik wymaga odpowietrzenia, gdy w całości jest zimny, lub posiada niższą temperaturę niż ustawiona na termostacie.
2
Wyłącz system centralnego ogrzewania, zapobiegniesz w ten sposób wszelkim awariom i zapewnisz sobie bezpieczeństwo pracy. Wyłącz cały system - nie wystarczy jedynie skręcić temperaturę nastawienia termostatu.
3
Znajdź specjalny klucz pasujący do zaworu służącego do odpowietrzania. Większość grzejników posiada tego typu zawór z boku bądź też z tyłu. Zawór ten wymaga specjalnego klucza, aby go otworzyć i zamknąć.
4
odpowietrzanie kaloryfera
Zwiń ściereczkę wokół klucza i zaworu. Obróć klucz w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aby otworzyć zawór i uwolnij powietrze z kaloryfera – będziesz słyszeć wówczas charakterystyczny syk. Pozostaw zawór otwarty, dopóki woda nie zacznie się uwalniać z zaworu w postaci bąbelek.
5
odpowietrzanie
Obróć klucz zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby zamknąć zawór. Upewnij się, że jest prawidłowo zamknięty. Jednakże nie należy zamykać go zbyt szczelnie. Włącz system centralnego ogrzewania i sprawdź czy grzejniki działają tak jak powinny.
Jak przygotować pokój do malowania?
Jak położyć tapetę?
Jak usunąć wgniecenia w drewnie?
Jak połączyć dwa odcinki przewodów elektrycznych?
Przeczytaj teraz: Jak naprawić parkiet?
 1.8/5 (405 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

dareckyy - 2013-01-07
mam problem z grzejnikiem, czytam tu, że jak jest zapowietrzony to jego gora jest zimna u mnie jest odwrotnie co zatem jest przyczyną?
Pękła ci płytka podłogowa i nie wiesz co zrobić? Nie ma rzeczy niemożliwych, wystarczy jedynie odrobina cierpliwości....
Jak wymienić pękniętą płytkę ceramiczną?
Pękła ci płytka podłogowa i nie wiesz co zrobić?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub