Tutaj jesteś: Dziecko > Ciąża > Odżywianie a ciąża > Jak jeść w ciąży, aby nie przytyć?
Jak jeść w ciąży, aby nie przytyć?

Jak jeść w ciąży, aby nie przytyć?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (216 ocen)
Oceń 
W czasie ciąży wiele kobiet martwi się by nie przytyć za dużo, podczas, gdy inne hołdują zasadzie "jem za dwoje". Badania pokazały jednak, że przybranie na wadze podczas ciąży jest bardzo istotne dla zdrowia rozwijającego się płodu, jednak nadmierne tycie w tym okresie może być szkodliwe zarówno dla matki jak i dla dziecka. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak jeść i dbać o siebie podczas ciąży, aby mieć odpowiednią wagę.
1
Podczas pierwszej wizyty u lekarza zapytaj go ile powinnaś przytyć, aby ciąża rozwijała się prawidłowo. Dla zdrowia ciąży instytuty medyczne polecają kobietom w ciąży stosowanie indeksu BMI. Kobiety mające niedowagę przed ciążą powinny w jej okresie przytyć od 12 do około 20 kg. Panie, które przed ciążą według indeksu BMI miały prawidłową wagę powinny przytyć podczas ciąży 11- 15 kg. Kobiety, które przed ciążą miały małą nadwagę podczas jej trwania powinny przybrać na wadze około 6-11 kg. Natomiast panie otyłe dla zdrowia swojego oraz zdrowia dziecka nie powinny przytyć więcej niż 9 kg.
2
Upewnij się, że dostarczasz do organizmu odpowiednią liczbę kalorii.
Wbrew powszechnej opinii podczas ciąży wcale nie musisz jeść za dwoje. Większość kobiet podczas ciąży powinna do swojej normalnej porcji jedzenia dodać tylko 300 kalorii dziennie. Jest to np. jogurt lub duże jabłko.
3
Upewnij się, że twoja dieta jest odpowiednio zbilansowana. Jedz wszystkie rodzaje zboża, owoce i warzywa, mało tłuste produkty mleczne i oczywiście białka. Unikaj jedzenia pustych kalorii i produktów, które spowodują tycie a nie dodadzą ci energii.
Jak przyspieszyć poród?
Jak nie rezygnować z siłowni będąc w ciąży?
Jak pozbyć się zaparć?
Jak bezpiecznie korzystać z basenu będąc w ciąży?
Wskazówki
  • Nigdy nie próbuj odchudzać się podczas ciąży
  • Jeżeli ćwiczenia szkodzą twojej ciąży to nie rób ich. Słuchaj własnego ciała, jeżeli ćwiczenia cię męczą lub masz jakieś bóle to nie ćwicz.
strona 1 z 2następna >
 5/5 (216 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Podstawy zdrowego odżywiania nigdy się nie zmieniają – owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste to obowiązkowe pozycje w...
Co najlepiej jeść w ciąży?
Podstawy zdrowego odżywiania nigdy się nie zmieniają...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub