Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Hobby > Inne zainteresowania > Jak pisać pamiętnik?
Jak pisać pamiętnik?

Jak pisać pamiętnik?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (348 ocen)
Oceń 
Prowadzenie pamiętnika jest ciągle bardzo popularne wśród młodzieży, jak i osób dorosłych. Jest to jednak bardziej powszechne zajęcie wśród kobiet. Prowadzenie pamiętnika to świetny sposób na zapisywanie wydarzeń i zmian w naszym życiu, dobry sposób na wylanie swoich emocji. Pisząc pamiętnik możesz ujawnić swoje najgłębsze myśli i pragnienia, o których boisz się powiedzieć innym. Pamiętnikowi możesz bardziej zaufać niż rodzinie czy przyjaciołom, możesz w nim skrywać wszystkie swoje sekrety.
Kalendarz lub zeszyt, Długopis, Wylewność emocji i najgłębszych uczuć, Tajemnice, Wydarzenia
1
Weź do ręki długopis i zeszyt lub kalendarz. Kup notatnik, który ma wiele stron, ponieważ będziesz w nim stale coś zapisywać.
2
Znajdź prywatne miejsce, jak sypialnia lub każde inne, w którym będziesz sama i nikt nie będzie ci przeszkadzał. Najlepiej jest pisać w miejscu, w którym nikt cię nie zobaczy i nie będzie wiedział, że prowadzisz pamiętnik. Pozwoli to wyeliminować ewentualną ciekawość drugiej osoby, która być może będzie chciała naruszyć twoją prywatność. Ponadto będąc sam, kiedy piszesz pamiętnik unikniesz jakichkolwiek zakłóceń, które mogą przerwać twoje myśli.
3
Za każdym razem, gdy zaczynasz pisać pamiętnik, na górze strony wpisz datę i godzinę. Pisanie możesz rozpocząć od stwierdzenia "Drogi Pamiętniku" - jeśli chcesz zachować formę listu do kogoś. Możesz także odrzucić ten wstęp i robić zwykły dziennik, prowadząc co dzień wpisy. Pisz o tym, co robiłaś przez cały dzień, o tym, co się wydarzyło, o ludziach, których spotkałaś i o tym jak spotkane przebiegało. Pisz o wszystkim, co tylko zwróciło twoją uwagę w ciągu całego dnia.
Jak obliczyć jak daleko jest burza?
Jak robić kółeczka z dymu?
Jak zrobić zdjęcie księżyca?
Jak nauczyć się śpiewać?
Wskazówki
  • Jeśli chcesz, aby twój pamiętnik przetrwał wiele lat, kup notatnik wykonany z wysokiej jakości papieru.
  • Kup wysokiej jakości pióro lub długopis, który nie zniknie i nie rozmaże się pod wpływem czasu.
  • Unikaj kłamstw i fantazji, jeśli pamiętnik dostanie się w niepowołane ręce, może to przysporzyć ci wielu kłopotów.
strona 1 z 3następna >
 3.1/5 (348 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (33)

Sprawdzcie co bazgracie - 2014-03-31
error!
Pamiętnik piszemy "po czasie" i rózni się od dziennika tym, że dziennik tworzymy codziennie lub z jaląś regularnością na świezo.
Nie szerzcie ciemnoty, instrukcja wyjasnia zasady pisania dziennika intymnego.
kinskarolina123 - 2014-02-07
Wydaje mi się, że każdy pisze pamiętnik jak chce. Nie jest on po to, aby wyglądał estetycznie, nie jest na pokaz. Jego zadaniem jest raczej przelanie naszych myśli na papier, a nawet czasem poczucie ulgi. Fajne w takich przedmiotach jest to, że po latach można do tego powrócić. Są tam zapisane nasze myśli, a przede wszystkim uczucia, które dzięki pamiętnikowi możemy zapamiętać do końca życia. Osobiście pamiętnik zaliczam do jak najbardziej pozytywnych rzeczy :)
kasia-md - 2013-12-01
Bardzo lubię wpisywać różne rzeczy w pamiętniku, pomaga mi, to rozładowywać negatywne emocje w ciągu dnia,bądź też bywają radosne dni i oczywiście prywatne przemyślenia warto zapisywać, nawet te głębokie. Zdarza się,że nie zawsze wpisuję coś do pamiętnika, bo nic szczególnego się nie działo.
kasia-md - 2013-12-01
Wpisz komentarz
topielica - 2013-05-23
To naprawdę fajna sprawa zwłaszcza że po latach kiedy weźmniemy taki pamiętnik do ręki odżyją wszystkie wspomnienia .Ja zawsze starałam się wyeksponowac datę Nowego Roku -by kolejna data była wyraźna i w ten sposób łatwo odnaleźc dany rok i wydarzenia .
Izolatka - 2012-12-31
Witam, prowadzę pamiętnik od czasów liceum, czyli od jakichś 27 lat..., nazbierało się tego kilkanaście kilogramów ;). Bieżący zeszyt zawsze noszę przy sobie, to najprzyjemniejsze i... bezpieczne. Wszystkim niezdecydowanym gorąco polecam pisanie, warto, choćby dla własnego zdrowia psychicznego a także do notowania własnych marzeń bo łatwiej je póżniej zrealizować jak są uwiecznione na piśmie. Życzę powodzenia :)
majkaku.95 - 2012-12-21

Pisałam pamiętnik przez dobre kilkanaście lat. Zaczęłam jako mała dziewczynka opisująca swoje zabawki i kanapki na śniadanie, a skończyłam jako dwudziestokilkulatka narzekająca na niesprawiedliwość świata :). Zeszyty chowałam gdzie bądź, za szafki, wśród książek, różne miałam kryjówki :)

Kobra - 2012-12-08
Ja zawsze chciałam prowadzić pamiętnik. Niestety, jak się za coś zabiorę, szybko się nudzę. Zapisuję w takim pamiętniku 10 stron a potem o nim zapominam :)
Hana - 2012-11-17
Pamiętnik zawsze chowam pod materacem ;)
milapal7 - 2012-08-16
Mam 13 lat też miałam kilka pamietników ale żaden nie był taki od serca. Teraz wiem że za kilka lat miło mi będzie powspominać szkolne czasy> A i chce zeby osoby małomowne zainteresowały się tym artykułem naprawdę polecam;-P
lol - 2012-08-14
W pokoju nastolatki, gdzie najlepiej ukryć pamiętnik?
Moja mama często sprząta u mnie co mnie bardzo denerwuje i nie mam pomysłu na schowanie. Pomocy :/
kucyk_blond - 2012-08-01
ja piszę pamiętnik i mam dopiero 13 lat i wiem że jak dorosnę i będę mieć męża i dzieci to wtedy fajnie jest powspominać przygody i odlecieć do czasów dzieciństwa
Miły - 2012-06-24
bardzo fajny pomysł
Martynkaniegrzeczna - 2012-02-14
ja chce sie nauczyc pisac pamiętnik....!!!! nauczcie mniee:***
Pater - 2012-01-10
Ja prowadzę coś bardziej w stylu dziennika, dość dobrze mi to szło do czasu gdy zaczęło mi się układać ;/ Cieszę się z tego powodu ale doszedłem do wniosku dość sensownego, że w chwilach kryzysu emocjonalnego pisze się więcej i sensowniej. Już zaczynam 2 tom, czyli tak naprawdę 2 etap w moim życiu który chciałem upamiętnić. Wiem że to trochę pedalskie pisanie takiego czegoś, ale uwierzcie mi, strasznie to pomaga w określeniu siebie. Takie przelewanie się na wirtualny papier(w moim przypadku) pozwoliło mi przetrwać dość trudny okres w moim życiu ;/

Serdecznie zachęcam do pisania. Może znajdziecie osobę z którą będziecie mogli się podzielić waszymi notatkami, bardzo zbliża to ludzi :) Pozdrawiam i jeszcze raz zachęcam do pisania.
Wszyscy fani anime wiedzą czym jest
Jak zrobić zeszyt Death Note?
Wszyscy fani anime wiedzą czym jest "Death Note" i zapewne większość chciałaby posiadać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub