Tutaj jesteś: Motoryzacja > Jazda i Bezpieczeństwo > Nauka Jazdy > Jak jeździć po rondzie?
Jak jeździć po rondzie?

Jak jeździć po rondzie?

, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (27 ocen)
Oceń 
Ruch okrężny i rondo zostały wynalezione na początku XX wieku i budowane w wielu miastach w całej Europie i Stanach Zjednoczonych. Tego typu ruch po raz pierwszy miał miejsce w 1950 r., lecz do dzisiaj niektórzy kierowcy są zaskoczeni i zdezorientowani, gdy znajdą się na jednym z takich skrzyżowań. Naucz się, zatem z nich korzystać.
1
Gdy zbliżasz się do skrzyżowania, zwolnij. Zazwyczaj nie ma potrzeby całkowitego zatrzymania się.
2
Poczekaj na wolną przestrzeń i włącz się do ruchu na zewnętrznym pasie.
3
Dostosuj prędkość jazdy do pojazdów będących już w kręgu.
4
Zmieniając pas ruchu na wewnętrzny, a następnie na zewnętrzny zawsze pamiętaj o włączeniu odpowiedniego kierunkowskazu. Skręć w lewo, jeśli chcesz zmienić pas na wewnętrzny, jeśli kierujesz się do wyjazdu z ronda skręć w prawo i przejdź na pas zewnętrzny.
5
Kontynuuj jazdę zewnętrznym pasem po okręgu, włącz prawy kierunkowskaz i przy odpowiednim wyjeździe skręć w prawo opuszczając tym samym rondo.
6
Uważaj na pieszych i rowerzystów.
7
Należy pamiętać, że duże ciężarówki oraz autobusy potrzebują nieco więcej miejsca podczas skrętu i mogą zająć wówczas więcej niż jeden pas na rondzie.
8
Stosuj się do znaków drogowych i oznakowania na drodze.
9
Sygnalizuj innym kierowcom swoje zamiary, gdy wjeżdżasz na rondo, poruszasz się po nim i wyjeżdżasz z niego.
Wskazówki
  • Nie należy wyjeżdżać z ronda z pasa wewnętrznego lub środkowego
  • Jeśli przegapiłeś swój zjazd, objedź rondo ponownie. Unikaj skręcania w ostatniej chwili.
Przeczytaj teraz: Jak zdać prawo jazdy?
 2.7/5 (27 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (3)

drive - 2013-05-09
Prawy pas na rondzie dwupasmowym służy maksymalnie do jazdy na wprost.Natomiast lewy pas służy do skrętu w lewo i do zawracania.Absolutnie nie jest tak,że wybierając drugi zjazd na rondzie musimy zająć pas lewy ( wewnętrzny)bardzo często te zjazdy dzieli tylko 4-5 metrów.Z tym,że większość kierowców zajmuje pas zewnętrzny do pokonania całego ronda , zgadzam się w 100%-ach. Pozdrawiam i polecam śledzić kodeks drogowy.
Diablo - 2010-07-06
Ma pierwszeństwo ten na pasie zewnętrznym - to prawda, ale nie powinien jeździć w kółko po rondzie. Jak już znajdzie się na pasie zewnętrznym to powinien jak najszybciej z niego zjechać.
Dent - 2010-07-06
Prawy pas służy na rondzie do zjazdu a nie jak to wiele osób robi do jazdy dookoła ronda. Jak wjeżdżamy na rondo i mamy zamiar zjechać drugim zjazdem to wjeżdżamy na lewy pas, włączamy prawy kierunkowskaz tuż po minięciu 1-wszego zjazdu, zmieniamy pas na prawy i opuszczamy rondo na drugim zjeździe.

Pierwszeństwo na rondzie dwupasmowym ma samochód który znajduje się na prawym pasie tzn na zewnętrznym.
Jazda samochodem z automatyczną skrzynią biegów jest nieco inna, niż samochodem z tradycyjna skrzynią. Dla...
Jak prowadzić samochód z automatyczną skrzynią biegów?
Jazda samochodem z automatyczną skrzynią biegów jest...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub