Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Rekreacja > Łyżwiarstwo > Jak nauczyć się jeździć na łyżwach?
Jak nauczyć się jeździć na łyżwach?

Jak nauczyć się jeździć na łyżwach?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (47 ocen)
Oceń 
Zima tuż tuż, a ty nie potrafisz jeździć na łyżwach? Twoi znajomi świetnie sobie radzą, a ty chciałabyś do nich dołączyć? Żaden problem. Wystarczy odrobinę poćwiczyć i niebawem ty nauczysz kogoś jazdy na łyżwach. Dla niektórych może wydawać się bardzo skomplikowana, dlatego na początku wiele osób bardzo szybko się zraża i nie chce nawet spróbować. Poniżej znajdziesz kilka istotnych wskazówek jak nauczyć się jeździć na łyżwach.
Ciepłe ubranie, Rękawiczki, Ciepłe skarpety, łyżwy.
1
Odwiedź lodowisko w twoim mieście i wypożycz sobie łyżwy. Jeżeli planujesz częściej jeździć rozważ zakup łyżew. Pamiętaj, aby mocno zawiązać łyżwy. Noga w kostce powinna być unieruchomiona.
2
Wchodź na lód bardzo ostrożnie i powoli. Najpierw naucz się utrzymywać równowagę. Spróbuj odepchnąć się wewnętrzną stroną stopy wzdłuż łuku drugiej stopy, zegnij przy tym lekko kolana i dostaw nogę utrzymując obie łyżwy prosto. Jeśli udało ci się przejechać kawałek, powtórz odepchnięcie drugą nogą i tak na przemian.
3
Nie przechylaj się ani do przodu ani do tyłu, patrz przed siebie. Podstawowym ruchem podczas jazdy na łyżwach jest odpychanie się najpierw jedną potem druga nogą.
4
Na początku możesz potrzebować dużo miejsca lub przytrzymywania się bandy jednak nie używaj podczas nauki jazdy żadnych krzeseł ani tym podobnych urządzeń. Przytrzymywanie się czegoś może tylko utrudnić ci naukę. Jeżeli nie będziesz się o nic opierać pozostaniesz wyprostowany i nauczysz się właściwej techniki jazdy.
5
Kiedy chcesz się zatrzymać zrób to metodą T-stop. Przełóż jedną nogę do tyłu ustawiając ją poziomo do kierunku jazdy i mocno dociśnij do lodu. Twoje stopy powinny być ustawione w odwróconą literę T.
Jak tańczyć na dyskotece?
Jak jeździć konno?
Jak dobrać kask rowerowy?
Jak tańczyć hip hop?
Wskazówki
  • Jeżeli upadniesz staraj się lądować na pupie, ochraniaj głowę.
  • Możesz popytać o kogoś kto udzieli ci kilku lekcji jazdy na łyżwach.
  • Uważaj, aby nie zderzać się z innymi uczestnikami lodowiska.
  • Podczas jazdy nogi powinny być zawsze lekko ugięte w kolanach.
  • Na początku noś kask i ochraniacze.
  • Jeżeli nie chcesz upadać, nie próbuj jeździć na łyżwach.
Przeczytaj teraz: Nauka jazdy na łyżwach
 3.9/5 (47 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (11)

sylwia180793 - 2012-12-10
Według mnie nie ma określonej reguły jak się nauczyć jeździć na łyżwach. Każdy znajdzie swój sposób. Np ja na początku nigdy nie próbowałam się odpychać od lodu w taki sposób jaki jest przedstawiony w artykule, ponieważ wiedziałam, że zaraz ''zaliczę glebę''. Po prostu odpychałam się czubkami, aby najpierw nauczyć się utrzymać równowagę, aż doszłam do odpowiedniego efektu. Starać się upadać na pupie też jest bardzo niebezpieczne, ponieważ możemy zbić, a nawet złamać kość ogonową, nie wspominając już o kręgosłupie.
zuziazyl - 2012-12-10
Bardzo lubię jeździć na łyżwach jednak bardzo dawno nie byłam i zapewne przydało by mi się teraz parę wskazówek mimo, ze tego się nie zapomina nie będę czuć się pewnie na lodzie.
Martiś - 2012-02-02
Ja nie umiem jeździć na rolkach , a weszłam na lód z koleżanką pokazała mi jak jeździć ( próbowałam razem z nią ) . Potem puściła mnie i jakoś nie wiem jak sobie jechałam normalnie . Jeśli chodzi o upadki przewróciłam się tylko 9 razy ! Było super ! Tylko teraz mnie nogi w kostkach bolą , bo nie byłam przyzwyczajona . Chyba tak od razu dobrze jeździłam , bo chciałam dogonić takiego chłopaka w , którym się kocham i całe lodowisko za nim przejeździłam ( on o tym nie wiedział )! :)
hasicz - 2012-01-24
ehh ...
,,cało klaso'' ? jest takie coś jak polski .
Kaja..P - 2012-01-19
jak ja byłam na lodowisku też nie umiałam jeździć ale jakoś prubowałam bo to jeździ sie podobnie jak na rolkach i ja pamietam ze w wieku 12 lat pierwszy raz byłam na lodowisku nie umiałam jeździć a tera mam 18 lat i jestem profesionalną łyżwiarką figurową..:P ludzie powinny tak zaczynać swoją karieere..P
roba1234 - 2012-01-12

mam w ferie jechac z klaso do kina pizze no i ... na lodowisko no to bedzie opciach przed calo klaso jak nie bede umiala nawet ... chamowac!!!

to dobrze ze znalazlam to strone

Dziubeczek - 2012-01-09
ja ani razu nie upadłam a nauczylam sie szybko bo umiem jezdzic na rolkach ;]
Carlos - 2011-11-25
Ja nauczyłem się tak: Koledzy wypchnęli mnie na środek lodowiska. Przewróciłem się, a oni zeszli z tafli. Myślałem, że chcą mnie zostawić i zacząłem czołgać się do zejsćia. Wtedy w rócili ze śnieżkami i powiedzieli, że mnie natrą. Wstałem i zacząłem uciekać- zuaważyłem, że jadę :D
polcia - 2010-12-29
super
M@dzik - 2010-03-01
Liczyłam na dalsze rady... na przykład aby jeździć szybciej, zawrócić itd.;)
sunia - 2010-02-17
ja się inaczej uczyłam
Jeśli nie będziemy czyścić naszych łyżew nie będą nam one dobrze i długo służyły. A czyszczenie łyżew nie zajmuje wiele...
Jak dbać o łyżwy?
Jeśli nie będziemy czyścić naszych łyżew nie będą nam one dobrze i długo służyły...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub