Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Rekreacja > Jazda na Rolkach > Jak jeździć na rolkach?
Jak jeździć na rolkach?

Jak jeździć na rolkach?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (12 ocen)
Oceń 
Jeżdżąc na rolkach mamy znacznie większe możliwości różnorodnego manewrowania, niż w przypadku tradycyjnych wrotek. Rolki pojawiły się po raz pierwszy w 1990 r. i od razu cieszyły się dużą popularnością. Jazda na rolkach do doskonałe ćwiczenie, które pomoże ci spalić zbędne kalorie i wbrew pozorom nie jest trudne.
1
Wybierz odpowiednie rolki. Upewnij się, że sznurowadła i klamry są dobre. Ubierz odpowiednie ubranie ochronne – osłony nadgarstka, ochraniacze na kolana i łokcie oraz kask na głowę.
2
Zanim wyjdziesz na beton czy asfalt, poćwicz jazdę na trawie lub dywanie. Ma to na celu polepszenie równowagi. Naukę rozpocznij na płaskiej i równej powierzchni, jak cicha ulica, pusty parking, boisko do tenisa czy koszykówki.
3
Stań w lekkim rozkroku, stopy powinny być ustawione równolegle do ramion w odległości 10 – 15 cm od siebie. Trzymaj ramiona nieco z przodu i rozłóż masę ciała równomiernie na obie nogi. Aby zachować równowagę, lekko zegnij kolana. Obniża to środek ciężkości i pomaga utrzymać równowagę.
4
Nauka hamowania. Ułóż rolki równolegle. Powoli wywieraj nacisk na piętę, aby zwolnić i zahamować. Hamuj nogą wysuniętą do przodu, całą masę ciała przenieś na nogę znajdującą się z tyłu. Innym sposobem zatrzymania się jest ciągnięcie po ziemi rolki znajdującej się z tyłu, poprzecznie do kierunku jazdy.
5
Rozpocznij jazdę. Ustaw stopy jedna za drugą, stopa znajdująca się z tyłu powinna być ustawiona bokiem. Teraz odepchnij się nogą ustawioną bokiem i dostaw ją do drugiej nogi. Aby nabrać większą prędkość, przykucnij i szybciej przesuwaj nogi.
Jak czyścić łańcuch rowerowy?
Jak grać w bilard?
Jak tańczyć na dyskotece?
Jak łowić na rzece?
Wskazówki
  • Aby poinformować kogoś stojącego na drodze, aby się z niej usunął, zamiast użyć "dzwonka" możesz zagwizdać.
  • Staraj się unikać kamieni i wody na drogach i szlakach.
  • Podczas jazdy na rolkach nigdy nie przenoś ciężaru ciała na tył.
  • Nie naprężaj mięśni ze strachu przed upadkiem.
 3.8/5 (12 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Dżem :D - 2011-06-02
Ja dopiero jutro będę zaczynać i się troche boje, ale myśle że dam sobie rade xd :D
xD - 2010-05-08
Polecam wszystkim jazdę na rolkach xD Nauczyć się może nawet czterolatek. Wiem, bo sama się uczyłam w tym wieku a mam już 14 i nie zamierzam porzucać rolek.
Jeśli szukasz rodzaju aktywności fizycznej, która nie tylko da Ci szanse na ruch, ale będzie też dobrą zabawą, rolki...
Jak wybrać rolki?
Jeśli szukasz rodzaju aktywności fizycznej, która nie tylko da Ci szanse na ruch...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub