Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Rekreacja > Jazda na Rolkach > Jak jeździć na rolkach?
Jak jeździć na rolkach?

Jak jeździć na rolkach?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (12 ocen)
Oceń 
Jeżdżąc na rolkach mamy znacznie większe możliwości różnorodnego manewrowania, niż w przypadku tradycyjnych wrotek. Rolki pojawiły się po raz pierwszy w 1990 r. i od razu cieszyły się dużą popularnością. Jazda na rolkach do doskonałe ćwiczenie, które pomoże ci spalić zbędne kalorie i wbrew pozorom nie jest trudne.
1
Wybierz odpowiednie rolki. Upewnij się, że sznurowadła i klamry są dobre. Ubierz odpowiednie ubranie ochronne – osłony nadgarstka, ochraniacze na kolana i łokcie oraz kask na głowę.
2
Zanim wyjdziesz na beton czy asfalt, poćwicz jazdę na trawie lub dywanie. Ma to na celu polepszenie równowagi. Naukę rozpocznij na płaskiej i równej powierzchni, jak cicha ulica, pusty parking, boisko do tenisa czy koszykówki.
3
Stań w lekkim rozkroku, stopy powinny być ustawione równolegle do ramion w odległości 10 – 15 cm od siebie. Trzymaj ramiona nieco z przodu i rozłóż masę ciała równomiernie na obie nogi. Aby zachować równowagę, lekko zegnij kolana. Obniża to środek ciężkości i pomaga utrzymać równowagę.
4
Nauka hamowania. Ułóż rolki równolegle. Powoli wywieraj nacisk na piętę, aby zwolnić i zahamować. Hamuj nogą wysuniętą do przodu, całą masę ciała przenieś na nogę znajdującą się z tyłu. Innym sposobem zatrzymania się jest ciągnięcie po ziemi rolki znajdującej się z tyłu, poprzecznie do kierunku jazdy.
5
Rozpocznij jazdę. Ustaw stopy jedna za drugą, stopa znajdująca się z tyłu powinna być ustawiona bokiem. Teraz odepchnij się nogą ustawioną bokiem i dostaw ją do drugiej nogi. Aby nabrać większą prędkość, przykucnij i szybciej przesuwaj nogi.
Jak dobrać kask rowerowy?
Jaką maskę do nurkowania wybrać?
Jak łowić na rzece?
Jak czyścić łańcuch rowerowy?
Wskazówki
  • Aby poinformować kogoś stojącego na drodze, aby się z niej usunął, zamiast użyć "dzwonka" możesz zagwizdać.
  • Staraj się unikać kamieni i wody na drogach i szlakach.
  • Podczas jazdy na rolkach nigdy nie przenoś ciężaru ciała na tył.
  • Nie naprężaj mięśni ze strachu przed upadkiem.
 3.8/5 (12 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Dżem :D - 2011-06-02
Ja dopiero jutro będę zaczynać i się troche boje, ale myśle że dam sobie rade xd :D
xD - 2010-05-08
Polecam wszystkim jazdę na rolkach xD Nauczyć się może nawet czterolatek. Wiem, bo sama się uczyłam w tym wieku a mam już 14 i nie zamierzam porzucać rolek.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub