Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Gry i Karty > Inne Zabawy > Jak rozwiązać sudoku?
Jak rozwiązać sudoku?

Jak rozwiązać sudoku?

, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (32 ocen)
Oceń 
Sudoku jest to gra logiczna kształtująca i usprawniająca logiczne myślenie, kojarzenie oraz postrzeganie. Historia gry sudoku zapoczątkowana została w średniowiecznej Arabii. Poniżej przedstawiam instrukcję gry w Sudoku dla początkujących.
1
Wszystkie pola należy wypełnić cyframi od 1 do 9 w taki sposób, aby cyfry nie powtarzały się w wierszu, kolumnie ani w kwadracie 3x3 oznaczonym grubszą linią.
2
Na początku wybierz planszę o poziomie trudności 1. Będzie to plansza 9x9 podzielona na 9 kwadratów (każdy kwadrat podzielony na kolejne 9 pól). Poziom trudności 1 zapewnia ci, że większość pól będzie od razu wypełnione.
3
Zacznij od wiersza, kolumny lub kwadrata, gdzie będzie wypełnionych większość pól. Zazwyczaj na poziomie 1 jest kilka obszarów (wierszy, kolumn i pól) gdzie brakuje wyłącznie 3 lub 4 cyfr. Zacznij właśnie od nich.
4
Najpierw sprawdź jakich cyfr brakuje w wierszu (kolumnie lub kwadracie). Teraz, w każdym wolnym polu staraj się sprawdzić czy brakująca liczba będzie pasować. Jeśli brakuje w rzędzie przykładowo 1, wówczas sprawdź czy cyfra ta pojawia się już w danej kolumnie oraz w kwadracie. W ten sposób określasz potencjalne miejsca w których cyfra ta może wystąpić. Szybko się jednak przekonasz, że większość brakujących liczb nie może wystąpić w każdym miejscu. Drogą eliminacji bardzo szybko wypełnisz określony rząd (kolumnę bądź kwadrat).
5
Czasami się zdarza, że w danej kolumnie (kwadracie czy rzędzie) nie uda ci się wypełnić pustych miejsc drogą eliminacji. Wówczas nie wolno "strzelać". Przenieś się w inne miejsce, w którym jest już wypełnionych wiele cyfr.
Przeczytaj teraz: Jak zabić nudę?
 3.3/5 (32 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (2)

Karolinas - 2012-10-23
Dla osoby, która na hasło matematyka ma dreszcze nawet matematyczne gry są uciążliwe ... ale ten opis na pewno pomoże osobom, które chcą się nauczyć rozwiązywać sudoku :)
ZiomZiomCreeper - 2012-03-31
Dzięki za pomoc ;). Zawsze chciałem grać w Sudoku.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub