Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Trądzik > Domowe sposoby na trądzik różowaty

Domowe sposoby na trądzik różowaty

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (4 ocen)
Oceń 
 1 z 12 
Trądzik różowaty to przewlekła choroba skóry, która zazwyczaj dotyka obszarów twarzy takich jak czoło, policzki, nos i broda. Najczęściej pojawia się u kobiet w średnim wieku, które mają jasną karnację. Przypadłość ta często jest mylona z klasycznym trądzikiem, reakcją alergiczną lub innymi chorobami skóry.
Typowe objawy trądziku różowatego to zaczerwienienie skóry, uczucie pieczenia i swędzenia, drobne krostki lub większe wykwity skórne, zgrubiała i przesuszona skóra. Mogą one pojawiać się i znikać. Osoby z „zaleczonym” trądzikiem różowatym mogą mylnie uważać, że pozbyły się problemu, jednak przy braku odpowiedniej pielęgnacji cery choroba ta może ponownie uwidocznić się po kilku tygodniach, miesiącach, a nawet latach. Stąd też niezwykle istotne jest poznanie domowych sposobów walki z nią. Te najbardziej skuteczne znajdziesz poniżej.
 4.5/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Julka - 2014-10-13
Miałam bardzo ciężki trądzik różowaty, przechodziłam kurację chyba wszystkimi możliwymi maściami i antybiotykami, a codziennie wyskakiwały mi nowe krosty, porobiły się grudki i przebarwienia i bałam się już wychodzić z domu. Moja pani dr powiedziała, że została w sumie ostatnia możliwość- kuracja izotretynoiną, której niestety się bałam, bo naczytałam się o możliwych skutkach ubocznych.. i postanowiłam spróbować ostatniej deski ratunku, tzn. drastycznej zmiany trybu życia.

Zrezygnowałam z kawy, alkoholu i czekolady, ograniczyłam produkty zawierające gluten (które przez ostatnie 2 lata stanowiły absolutną podstawę mojej diety), zamiast coli zaczęłam pić wodę mineralną. Do tego szare mydło (od czasu do czasu, niestety bardzo wysusza skórę).

Nie jestem pewna, który z tych czynników pomógł najbardziej, ale efekty po miesiącu takiego postanowienia są spektakularne. Teraz coś nowego "wyskakuje" mi nie co chwilę, tylko raz na kilka dni, twarz się bardzo wygładziła, jestem w stanie pokazać się ludziom bez mocnego makijażu. ;-)

Jeszcze długa droga przede mną, bo poprawa nie jest całkowita, do tego mam pełno śladów i przebarwień po ostatnim roku trądziku.. ale i tak jestem przeszczęśliwa, bo już nie widziałam żadnej nadziei żeby wyglądać normalnie. Dlatego zamiast (albo oprócz) trucia się lekami, wpierw spróbujcie potraktować trądzik jako sygnał od waszego organizmu, że coś wewnętrznie jest nie tak.
Ldiii - 2014-03-21
Moja pani dermatolog mnie olśniła, dowiedziałam się ostatnio, że za trądzik łagodny odpowiada przede wszystkim zła dieta: słodycze, napoje gazowane, chipsy i produkty mleczne (jogurty, mleko, sery). Na początku podchodziłam do tego sceptycznie, ale postanowiłam spróbować ograniczyć te "złe" produkty i choć nie było mi łatwo pomogło :)
serdeuszko - 2014-03-21
witam,
z przebarwieniami po trądziku poradziłam sobie, stosujac maski dr Anne Hathway. Po ich stosowaniu mam jednolitą cere. I pozbyłam sie znienawidzonych przebarwień
Asia16 - 2014-03-20
Super! na bank wypróbuje :D polecam wszystkim maseczkę aspirynową :) łagodzi stany zapalne i redukuje przebarwienia. Potrzebujesz: 3-4 tabletek i odrobiny wody - tylko tyle ile tabletki będą mogły wchłonąć, także dodawaj wodę stopniowo do momentu powstania gęstej masy. Nałóż maseczkę na 20 min, a następnie zmyj ciepła wodą :) Znacie jakieś inne sprawdzone przepisy na maseczki domowej roboty? :)
Trądzik różowaty to bardzo popularna choroba cery, objawiająca się rumieniem twarzy. Trądzik różowaty powoduje, że...
Jak naturalnie leczyć trądzik różowaty?
Trądzik różowaty to bardzo popularna choroba cery...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub