Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Pielegnacja Psów > Jak karmić yorka?
Jak karmić yorka?

Jak karmić yorka?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (258 ocen)
Oceń 
Yorki mogą być bardzo wybredne, jeśli chodzi o jedzenie. Jeżeli twój york jest bardzo grymaśny podczas jedzenia, musisz się upewnić czy na pewno dostarczasz mu odpowiednie pożywienie. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak prawidłowo karmić yorka.
1
Jeżeli masz swojego yorka od małego znasz już pewnie jego przyzwyczajenia, jednak nie możesz mieć pewności, że są one odpowiednie dla zdrowia szczeniaka. Natomiast, jeżeli dostałeś już starszego pieska nie znasz jego preferencji żywieniowych.
2
Zapytaj weterynarza, co powinien jeść twój piesek. Lekarz powie ci, jaka dieta będzie najlepsza dla zdrowia twojego yorka.
3
Unikaj karmienia yorka tylko i wyłącznie jedzeniem z puszki. Zbyt delikatne jedzenie osłabi zęby zwierzęcia a w konsekwencji doprowadzi do ich utraty. Pieski, które tracą zęby jedzą coraz mniej i stają się niedożywione. Jeżeli więc dajesz swojemu yorkowi jedzenie z puszki mieszaj go z suchym jedzeniem, które pies mógłby gryźć, dzięki temu jego zęby będą zdrowsze.
4
Bądź bardzo ostrożny, jeżeli chodzi o dawanie yorkowi resztek ze stołu. W ludzkim jedzeniu jest wiele składników, które u delikatnych yorków mogą wywoływać wymioty, biegunkę i reakcje alergiczne. Jako, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć, unikaj dzielenia się ze swoim psem ludzkim jedzeniem.
5
Yorki pod względem swej budowy i delikatności są jak małe dzieci. Zdecyduj czy będziesz karmić swojego pieska raz czy dwa razy dziennie i o jakiej to będzie godzinie, a potem stale się tego trzymaj. Ustal również czas jedzenia (15-20 minut). Jeżeli w tym czasie pies nie zje zabierz mu miskę. Nigdy nie zostawiaj pełnej miski na cały dzień. Jeżeli masz więcej niż jednego psa karm je oddzielnie.
Jak czyścić psu zęby?
Jak pozbyć się pcheł?
Jak czyścić psu uszy?
Jak czyścić uszy yorka?
Wskazówki
  • Regularne trenowanie yorka i chodzenie z nim na spacery powinno zwiększać jego apetyt.
  • Staraj się nie karmić zbyt często swojego yorka podrobami.
  • Obserwuj stolec psa - jeśli jest zbyt twardy i suchy wprowadź do diety psa więcej tłuszczy, jeśli stolec jest zbyt luźny - ogranicz tłuszcze.
  • Oprócz mięsa (białko) zadbaj o odpowiednią porcję węglowodanów (rozgotowany makaron, ryż.
  • Pamiętaj o podawaniu odpowiedniej ilości witamin w postaci warzyw i owoców. Podawaj je psu drobno posiekane lub starte. Mogą być gotowane lub surowe (zachowają wówczas wszystkie składniki odżywcze).
  • Jabłka poprawią trawienie twojego yorka.
Przeczytaj teraz: Jak karmić yorki?
 4.9/5 (258 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Ksywa - Nie ważna ! No bynajmniej dla mnie ! - 2011-08-22
To ta ja już dawno wiedziałam -.- !
Yorki, które zamierzają odnieść karierę na wystawach powinny być papilotowane od 6 miesiąca życia. Papiloty należy...
Jak zrobić papiloty yorkowi?
Yorki, które zamierzają odnieść karierę na wystawach powinny być papilotowane od...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub