Tutaj jesteś: Podróże > Przygotowania do Podróży > Paszport i dokumenty > Jak dostać wizę do USA?
Jak dostać wizę do USA?

Jak dostać wizę do USA?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (108 ocen)
Oceń 
Zamierzasz wybrać się do USA i potrzebujesz wizy? Jeśli tak musisz zacząć się o nią ubiegać znacznie wcześniej, gdyż jej przydzielenie może potrwać dłuższy czas i nigdy nie będziesz mieć pewności, że ją dostaniesz. Najważniejsze jest to, by na każdym etapie mówić prawdę i dostarczyć wszystkie wymagane dokumenty i opłaty.
1
Określ jaką wizę potrzebujesz. Istnieje wiele różnych rodzajów wiz od turystycznych po imigracyjne i wszystkie pomiędzy nimi. Są wizy dla studentów, biznesowe, w celu podjęcia leczenia czy też narzeczeńskie. Istnieje wiele typów wiz. Szczegółowe informacje na temat każdej z nich uzyskasz w ambasadzie lub na stronach internetowych ambasady. Ważne jest, by ubiegać się o odpowiedni do sytuacji rodzaj wizy. Jeśli źle określisz rodzaj, wiza najprawdopodobniej nie zostanie przydzielona i trzeba będzie wszystko zaczynać od nowa. Ważne jest zatem, aby najpierw zgromadzić wszystkie niezbędne informacje, a dopiero potem zdecydować, o jaka wizę powinieneś się ubiegać.
2
Wypełnij odpowiedni wniosek wizowy. Zrób to, gdy zdecydujesz, jaki rodzaj wizy potrzebujesz. Przed rozpoczęciem wypełniania formularza zapoznaj się z instrukcjami i upewnij się, że robisz to prawidłowo. Sprawdź formularz tyle razy, dopóki nie będziesz mieć pewności, że wszystko zrobione jest idealnie. Każdy błąd może spowodować odrzucenie podania.
Jak składać ubrania by się nie pogniotły?
Jak wybrać walizkę?
O czym pamiętać jadąc do Egiptu?
Jak wyrobić sobie dowód osobisty?
Wskazówki
  • W zależności od konsulatu cały proces może potrwać od 4 do 6 tygodni.
  • Pamiętaj, że opłaty wizowe są bezzwrotne i że ich uiszczenie nie gwarantuje otrzymania wizy.
strona 1 z 2następna >
 3/5 (108 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (7)

arimor - 2013-01-05
Warto jeszcze dodać, że aby konsul wydał pozytywną decyzję o wizie, należy przekonać go, że mamy coś, co sprawia, że po odwiedzeniu USA nadal będziemy chcieli wrócić do Polski. Dobrze jest pokazać np. aktualną umowę o pracę czy legitymację studencką, w ten sposób przekonamy go, że nie wyjeżdżamy do Stanów na zarobek. Ponadto należałoby jeszcze dodać, że sama wiza nie gwarantuje nam wjazdu do USA- o tym decydują osoby zajmujące specjalne bramki na lotnisku, na którym lądujemy. Wczepiają nam do paszportu specjalną karteczkę z datą, w obrębie której wolno nam przebywać w USA lub- jeśli coś im się nie spodoba - cofają nas i wówczas musimy niestety wsiąść w najbliższy samolot powrotny.
misia - 2012-09-11
nam nigdy nie zniosą bo jesteśmy ostatnimi dziadami ,Czesi nie jadą tam do pracy a my wszędzie .Szczególnie nasze polskie kobiety, jak cyganki- pracują na rodziny i mężów .chciałyśmy równouprawnienie to mamy. Facet siedzi w domu a żona do USA albo do WŁOCH lub NIEMIEC na zarobek . Dlatego nas nigdzie nie chcą . Baby jadą do pracy a faceci jeśli już jadą to większość tam chleje i szczy pod murami .Z taką kulturą osobistą to najwyżej do Ruskich powinni nas wpuszczać bez wiz .
Anita - 2012-04-16
bym chciała sie ubiegac o wize turystyczna
sisqa - 2012-02-16

Jasne, że powinno się nam znieść wizy... ;/

kolo - 2011-11-15
widocznie za mało naszych żołniewy w iraku zginęło
Gieniek - 2011-08-16
Dlaczego jeszcze Nam nie zniesiono wizy ???!!! to przecież normalnie skandal! już prawie całej Europie zniesiono, nawet Czechom.. tylko Nam kurde NIE!!!! :(
ktos z UK - 2010-09-15
usa to szatan!!!
Dowód osobisty to najważniejszy dokument tożsamości. Niemożliwością jest, aby po ukończeniu 18 roku życia go nie...
Jak wyrobić sobie dowód osobisty?
Dowód osobisty to najważniejszy dokument tożsamości...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub