Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Nauka i Przyroda > Nauka > Jak zrobić wykrywacz metali?

Jak zrobić wykrywacz metali?

, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (143 ocen)
Oceń 
Zrobienie wykrywacza metali jest bardzo proste. Wielu z nas ma przedmioty niezbędne do wykonania wykrywacza niemal w zasięgu ręki. Wykonanie go zajmie ci zaledwie 30 minut. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić wykrywacz metali, krok po kroku.
Tanie słuchawki, Płyta CD-R i DVD-R, Bateria 9 V, Taśma izolacyjna, Klej, Nożyczki, Kalkulator (nie zasilany na baterie słoneczną)
1
Weź niedrogie słuchawki (takie jak do walkmana) i przy pomocy nożyczek odetnij wejście. Przed odcięciem upewnij się, czy zostawisz odpowiednio długi przewód.
2
Zdejmij osłonę z przewodu, odsłaniając po 10 cm kabli, w każdym przewodzie powinien znaleźć się jeden miedziany i jeden kolorowy kabel. Z każdego przewodu będziesz mieć zatem po dwa kable – będzie to 1 miedziany drut i 1 drut kolorowy. Większość słuchawek ma w jednym przewodzie kabel czerwony i miedziany, w drugim niebieski i miedziany.
3
Umieść odrobinę kleju w dowolnym miejscu na tylnej stronie płyty DVD-R (tam gdzie znajdują się napisy). Przyklej do niej miedziany przewód od słuchawek, który znajdował się w parze z kablem niebieskim. Nie klej kolorowych przewodów, będą one wykorzystane w dalszej części. Poczekaj aż klej wyschnie, a następnie oklej miedziany kabel taśmą izolacyjną, omijając miejsce, gdzie znajduje się klej.
4
Umieść teraz kroplę kleju na tylnej stronie płyty CD-R i powtórz krok 2. Z tym wyjątkiem, że do płyty przyklejasz miedziany drut, który znajdował się w parze z kablem czerwonym. Nie klej czerwonego przewodu. Ponownie obklej wolne końce drutu taśmą izolacyjną, pomijając miejsce styku z płytą.

W ten sposób uzyskałeś dwie płyty CD i DVD z połączonymi do nich miedzianymi przewodami i dwa wolne kolorowe kable: czerwony i niebieski.
Jak gwizdać na palcach?
Jak wykorzystać moc kamieni szlachetnych?
Jak wyhodować kryształki cukru?
Co mówi o tobie charakter pisma?
Wskazówki
  • W jaki sposób działa wykrywacz metalu? Kalkulator wytwarza fale radiowe. Znajdujący się w pobliżu metal, może spowodować ich zakłócenie. Kalkulator wytwarza fale radiowe, które wzmacniane są przez płytę CD-R, a następnie odbijane przez DVD-R. Kiedy metal jest obecny w pobliżu, zakłócenia przekazywane są do słuchawek, które odbierają sygnał.
  • Nigdy nie zostawiaj dzieci bez opieki rodziców podczas robienia tego urządzenia. Robisz to na własne ryzyko.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak gwizdać na palcach?
 4.3/5 (143 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (14)

gong - 2014-05-27
nie ma to jak powielać bzdury !!!
równie dobrze można szukać metali mąką ziemniaczaną.....rozsypywac po plaży i tam gdzie zbierze się jej więcej to jest metal... ;)
tymek - 2014-03-03
prawdziwe wykrywacze nie są drogie, może nie ma sensu bawić się w akie nieprofesjonalne.
Baron - 2012-01-15
Da się przerobić kalkulator z baterią słoneczną na z baterią zwykłą 4,5v?
ja - 2011-08-08
kamil co za debil. A tak po za tym nie watro tego gówna robić, to nie działa. nie da się w tak prosty sposób zrobić wykrywacza metali.
mati171 - 2011-07-19
w normalnych słuchawkach jest 6 kabli to jak to zrobi???
aga - 2011-02-27
czyste-chodzi ze nie nagrywane kolego a nie ze bez gowna na płycie!!:)
Kamil - 2011-01-25

No jeśli są całe w błocie rdzy i innych gów.. to chyba lepiej jest je umyć, prawda? jaki wy macie problem z "czystością" płyt?

dvd - 2011-01-25
czy płyty muszą być czyste
KRET - 2011-01-10
WEŹ BATERIĘ OD WKRETARKI (DOMYŚLNE 16,4 VOLT) WTEDY NAWET BĘDZIE MAX 40 CM 9SAM SPRAWDZAŁEM I JEST LEPSZE)
adi - 2010-11-03
EJ a te płyty muszą byc czyste ?!?
ja - 2010-04-15
jaki klej
Skiter - 2010-02-07
Czy ten "wykrywacz metali" działa??
battttek - 2010-02-05
Patent beznadziejny, zrobiłem go własnie na kilka sposobów i żaden z nich nie pomoże nikomu w niczym.
battttek - 2010-02-05
Jest jakaś możliwość udoskonalenia tego wykrywacza i zwiększenia czułości?
Chcesz wprawić znajomych w osłupienie? Gorący lód będzie stanowił doskonałą atrakcję każdego przyjęcia. Wbrew pozorom...
Jak zrobić gorący lód?
Chcesz wprawić znajomych w osłupienie? Gorący lód będzie stanowił doskonałą atrakcję...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub