Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Podstawy gotowania > Jak gotować w parowarze?
Jak gotować w parowarze?

Jak gotować w parowarze?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (230 ocen)
Oceń 
Gotowanie w parowarze jest szybkim, łatwym i przede wszystkim zdrowym sposobem przyrządzania wielu produktów spożywczych. Może być używany do wszystkiego, od brokułów po brukselkę, poprzez buraki czy nawet banany. Najbardziej popularne parowary składają się z garnka, kosza na jedzenie i pokrywki. Wszystkie te części ściśle ze sobą współpracują podczas gotowania. Podczas przygotowywania posiłków na parze nie potrzebujesz olejów, tłuszczy i innych kalorycznych dodatków. Możesz być pewny, że wszystko co przygotujesz będzie świeże, delikatne i niskokaloryczne.
Woda, Żywność, Parowar
1
Przygotuj produkty, które chcesz ugotować na parze. Żywność będzie najlepiej przygotowana, jeśli pokroisz ją na małe porcje. Przygotowując żywność do gotowania w parowarze, umyj ją dokładnie, usuń liście, skórkę, kości i wszystkie inne części, których nie zamierzasz jeść.
2
Nalej wody do 1/4 wysokości garnka parowaru (większość parowarów ma wyciągany koszyk a po jego wyjęciu może funkcjonować jako zwykły garnek). Upewnij się, że między powierzchnią wody, a spodem kosza na jedzenie jest kilka centymetrów odległości. Kosz na żywność nie może być zanurzony w wodzie, ani stykać się z jej powierzchnią.
3
parowar
Włóż do kosza parowaru produkty spożywcze które chcesz ugotować. Umieść kosz w garnku, całość przykryj pokrywką i postaw na kuchence.

Jeśli parowar jest wysoki - ma kilka półeczek, należy pamiętać, że temperatura w górnej części parowaru jest niższa niż w dolnej. Dlatego, jeśli chcemy równocześnie gotować kilka produktów musimy pamiętać o właściwej kolejności. Na sam dół kładziemy produkty, które wymagają najdłuższego czasu gotowania, zaś na górę te, które gotują się znacznie szybciej.
Jak gotować w szybkowarze?
Jak używać żelatyny?
Jak gotować na parze?
Jak obrać awokado?
Wskazówki
  • Jeśli gotowanie zajmuje dużo czasu, sprawdzaj poziom wody. Może zaistnieć potrzeba jej uzupełnienia.
  • Nie mieszaj zbyt wielu produktów, które wymagają różnego czasu gotowania.
  • Nie przepełniaj kosza parowaru.
  • Produkty w parowarze nie powinny być ściśnięte. Para powinna się swobodnie unosić wokół każdego produktu.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak gotować na parze?
 3/5 (230 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

misiek - 2012-04-15
Doskonały pomysł na gotowanie na parze. Ale jak takie potrawy smakują, zwłaszcza gdy lubi się dobry sosik?
Najważniejsza zasada dotycząca przyrządzania posiłków to stosowanie jak najniższych temperatur i krótki czas gotowania....
Jak gotować nie tracąc wartości odżywczych?
Najważniejsza zasada dotycząca przyrządzania posiłków...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub