Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Podstawy gotowania > Jak gotować w szybkowarze?
Jak gotować w szybkowarze?

Jak gotować w szybkowarze?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.7/5 (319 ocen)
Oceń 
Używanie szybkowaru jest bardzo przydatne w kuchni. Dzięki niemu przygotujesz dużo zdrowsze posiłki w krótkim czasie. Gotowanie w szybkowarze może zredukować czas przygotowania posiłku nawet o 70%. Ponadto dzięki tej metodzie produkty podczas gotowania nie tracą witamin i minerałów. Dzięki gotowaniu w szybkowarze oszczędzasz czas i pieniądze, ale także zyskujesz wygodę i zdrowe posiłki.
1

Przygotowanie szybkowaru.

Jeżeli wymaga tego przepis, wstaw do szybkowaru specjalny stojak.

2
Wlej do szybkowaru odpowiednią ilość wody (powinna być określona w przepisie), a następnie włóż jedzenie.
3
Sprawdź patrząc pod światło czy otwór wentylacyjny w przykrywce szybkowaru nie jest zatkany.
4
Umieść pokrywkę na szybkowarze i upewnij się, że jej uchwyty znajdują się bezpośrednio nad uchwytami szybkowaru. Pokrywka powinna dokładnie przylegać na całej powierzchni urządzenia. Następnie zamknij szybkowar.
5
Podłącz regulator ciśnienia szybkowaru do jego otworu wentylacyjnego.
6

Gotowanie w szybkowarze.

Postaw szybkowar na kuchence i obserwuj regulator ciśnienia, wskazówka powinna zacząć drgać jeśli urządzenie jest szczelnie zamknięte.

7
Dostosuj poziom wrzenia w szybkowarze tak, aby wskazówka ciśnienia poruszała się powoli tam i z powrotem w jednakowym tempie. Dopiero od tego momentu można liczyć czas gotowania potraw.
8
Dokładnie trzymaj się podanego czasu gotowania w przepisie (każdy przepis może mieć inny czas) oraz redukuj ciśnienie zgodnie z zaleceniami.
9
Gdy w otworze wentylacyjnym szybkowaru pojawią się kropelki, zredukuj ciśnienie panujące wewnątrz. Po otwarciu zaworu wentylacyjnego odczekaj, aż ciśnienie wewnątrz szybkowaru wyrówna się.
10
Zdejmij pokrywkę z szybkowaru uważając, aby się nie oparzyć. Jedzenie jest gotowe.
Jak przyrządzić szpinak?
Jak ubić śmietanę na sztywno?
Jak suszyć grzyby?
Jak ubić białko bez miksera?
Przeczytaj teraz: Jak wybrać szybkowar?
 1.7/5 (319 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Justyna306 - 2014-06-07
jakbym miała się stosować do tych wskazówet to iestety, ale przy pierwszej okazji bym sie poparzyła. Nie każdy szybkowar jest taki sam, przy tych informacjach powinno się podać model szybkowaru. W moim, po szczelnym zamknieciu gotuje się do momentu glośnego syczenia. wtedy zmniejszamy ogien i gotujemy tak długo jak w przepisie. nastepnie (w zależnosći od przepisu) schladzamy pod zimna woda (uważając by woda nie nalała się do lufcika), lub czekamy do calkowitego opadnięcia ciśnienia. Jest to bardzo wązne, gdyż przy otwarciu szybkowaru, w kótrym ciągle jest ciśnienie, może nastąpić "wysadzenie" zawartości, co grozi cieżkim poparzeniem.
kida - 2014-05-09
Jak dla mnie bardzo przydatne wskazówki, właśnie nabyłam to urządzenie. Jestem w tej chwili na diecie i słyszałam, że jedzenie z szybkowaru jest dużo zdrowsze.
Brokuły są wyśmienitym dodatkiem do mięs oraz sałatek. Pochodzą one z Włoch - z języka włoskiego <i>piccoli bracci</i>...
Jak gotować brokuły?
Brokuły są wyśmienitym dodatkiem do mięs oraz sałatek. Pochodzą one z Włoch ...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub