Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Podstawy gotowania > Jak gotować w szybkowarze?
Jak gotować w szybkowarze?

Jak gotować w szybkowarze?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.7/5 (318 ocen)
Oceń 
Używanie szybkowaru jest bardzo przydatne w kuchni. Dzięki niemu przygotujesz dużo zdrowsze posiłki w krótkim czasie. Gotowanie w szybkowarze może zredukować czas przygotowania posiłku nawet o 70%. Ponadto dzięki tej metodzie produkty podczas gotowania nie tracą witamin i minerałów. Dzięki gotowaniu w szybkowarze oszczędzasz czas i pieniądze, ale także zyskujesz wygodę i zdrowe posiłki.
1

Przygotowanie szybkowaru.

Jeżeli wymaga tego przepis, wstaw do szybkowaru specjalny stojak.

2
Wlej do szybkowaru odpowiednią ilość wody (powinna być określona w przepisie), a następnie włóż jedzenie.
3
Sprawdź patrząc pod światło czy otwór wentylacyjny w przykrywce szybkowaru nie jest zatkany.
4
Umieść pokrywkę na szybkowarze i upewnij się, że jej uchwyty znajdują się bezpośrednio nad uchwytami szybkowaru. Pokrywka powinna dokładnie przylegać na całej powierzchni urządzenia. Następnie zamknij szybkowar.
5
Podłącz regulator ciśnienia szybkowaru do jego otworu wentylacyjnego.
6

Gotowanie w szybkowarze.

Postaw szybkowar na kuchence i obserwuj regulator ciśnienia, wskazówka powinna zacząć drgać jeśli urządzenie jest szczelnie zamknięte.

7
Dostosuj poziom wrzenia w szybkowarze tak, aby wskazówka ciśnienia poruszała się powoli tam i z powrotem w jednakowym tempie. Dopiero od tego momentu można liczyć czas gotowania potraw.
8
Dokładnie trzymaj się podanego czasu gotowania w przepisie (każdy przepis może mieć inny czas) oraz redukuj ciśnienie zgodnie z zaleceniami.
9
Gdy w otworze wentylacyjnym szybkowaru pojawią się kropelki, zredukuj ciśnienie panujące wewnątrz. Po otwarciu zaworu wentylacyjnego odczekaj, aż ciśnienie wewnątrz szybkowaru wyrówna się.
10
Zdejmij pokrywkę z szybkowaru uważając, aby się nie oparzyć. Jedzenie jest gotowe.
Jak roztopić czekoladę?
Jak używać żelatyny?
Jak zrobić karmel?
Jak długo gotować?
Przeczytaj teraz: Jak przyrządzić szpinak?
 1.7/5 (318 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

W całym królestwie warzyw nie ma nic tak zdrowego co byłoby tak łatwe do przyrządzenia i tańsze niż ziemniaki. Poniżej...
Jak gotować ziemniaki?
W całym królestwie warzyw nie ma nic tak zdrowego co byłoby tak łatwe do przyrządzenia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub