Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Ciastka > Jak zrobić chałwę sezamową?
Jak zrobić chałwę sezamową?

Jak zrobić chałwę sezamową?

, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (13 ocen)
Oceń 
Chałwa to wspaniała, słodka rozkosz dla podniebienia. Jeżeli uwielbiasz chałwę możesz ją samodzielnie zrobić w domu - będzie tańsza i lepsza niż w sklepie, bo proporcje dobierzesz idealnie do swojego smaku. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić chałwę w domu.
sezam, miód lub cukier, orzeszki włoskie, migdały, rodzynki, skórka pomarańczowa
1
Sezam wrzucamy na patelnię i lekko prażymy na bardzo małym ogniu, aż do czasu, gdy ziarenka sezamu lekko ściemnieją. Bardzo ważne by sezam się nie spalił, bo chałwa nie będzie dobra.
2
Zdejmujemy ciepły jeszcze sezam z patelni. Kiedy wystygnie należy go rozdrobnić. Można to zrobić z pomocą moździerza lub, np. młynka do kawy. Jeżeli użyjemy moździerza trzeba będzie dość długo popracować by sezam utłuc na proszek. Jeżeli jednak wybierzemy młynek do kawy musimy mielić małe porcje sezamu by młynek się nie zapchał i nie przegrzał.
3
Rozdrobniony na pył sezam przesypujemy do miski, dodajemy do niego miód. Ilość miodu zależy głównie od twojego smaku, ale aby konsystencja chałwy była odpowiednia najlepiej dodać około 2 łyżki miodu na 100 g zmielonego sezamu.
Miód można zastąpić cukrem. Trzeba go jednak najpierw rozpuścić w wodzie, najlepiej w stosunku 4:1, czyli 4 porcje cukru na jedną porcję wody.
4
Po dodaniu miodu lub cukru do zmielonego sezamu całość mieszamy dokładnie, aż do uzyskania jednolitej masy. Jeżeli masa jest zbyt lejąca należy dosypać do niej jeszcze odrobinę sezamu.
5
Teraz możesz dodać do chałwy odrobinę migdałów, orzechów i rodzynek oraz trochę startej skórki pomarańczowej. Dodatki te nadadzą twojej chałwie ciekawy smak.
6
Po dodaniu wszystkich składników i dokładnym wymieszaniu włóż masę chałwową do lodówki. Kiedy stężeje możesz ją wyjąć i pokroić na porcje.
Jak szybko zmiękczyć pierniczki?
Jak zrobić babeczki z masłem orzechowym i czekoladą?
Jak zrobić palmiery?
Jak zrobić muffinki z jagodami?
Wskazówki
  • Jeżeli lubisz chałwy "smakowe" możesz do gotowej masy dodać sproszkowaną wanilię lub łyżkę kakao.
 3.5/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

daria16rog - 2012-12-10
Mi też się wydaję , że to nie smakuje jak chałwa bardziej jak karmel z sezamem.
pasek - 2011-11-28
nie to nie jest to .... chałwa musi mieć włókna a to się robi inaczej
<p>Bezy są jednym z tych deserów, które możesz połączyć praktycznie ze wszystkim.  Dwa białka i odrobina...
Jak zrobić bezy z białek?
Bezy są jednym z tych deserów, które możesz połączyć praktycznie ze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub