Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Serca > Jak leczyć opuchliznę nóg?
Jak leczyć opuchliznę nóg?

Jak leczyć opuchliznę nóg?

, specjalista Tipy.pl
 2/5 (403 ocen)
Oceń 
Opuchlizna stóp i kostek może być spowodowana przez problemy z krążeniem wynikające głównie z siedzącego trybu życia, długiej jazdy samochodem czy samolotem, zbyt wysokiej temperatury, nadwagi, miesiączki, zażywania tabletek hormonalnych jak również z powodu niewydolności krążenia, zapalenia żył kończyn dolnych, choroby wątroby, choroby nerek i wielu innych. Poniżej przedstawiam różne sposoby na opuchliznę nóg. Jeśli sposoby te zawiodą, należy bezzwłocznie udać się do lekarza.
1
Jeśli masz pracę siedzącą, staraj się jak najczęściej ćwiczyć nogi. Co pół godziny wstań, rozprostuj nogi, przejdź się, wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających. Jeśli masz w miarę niedaleko do pracy, staraj się chodzić do niej na nogach. Jeśli odległość wynosi kilka kilometrów - wybierz rower. Unikaj jazdy samochodem.
2
Staraj się ograniczyć ilość spożywanej soli i węglowodanów - mogą być przyczyną opuchlizny.
3
Nie nadużywaj środków przeczyszczających oraz leków moczopędnych! Ich nadużywanie da efekt przeciwny do zamierzonego.
4
Pij dużo wody. Woda pomaga wypłukać sól z organizmu.
5
Pij herbaty ziołowe: wiele ziół ma działanie moczopędne. Najlepsze właściwości moczopędne wykazuje pietruszka. Dwie łyżeczki suszonych liści pietruszki zalej gorącą wodą i zaparzaj przez dziesięć minut pod przykryciem. Pij 3 filiżanki dziennie.
6
Połóż się w taki sposób, aby nogi znalazły się w górze (ułatwi ci to specjalna poduszka pod nogi - do kupienia tutaj). Może być również pozycja półleżąca z nogami wspartymi o oparcie krzesła. Zasada jest taka: stopy powinny się znaleźć powyżej serca o co najmniej 12 cm. W takiej pozycji pozostań około 10-15 minut (najlepiej 3-4 razy dziennie). Dzięki temu płyn nagromadzony w nogach będzie mógł spłynąć do układu krążenia, a stamtąd do nerek, po czym zostanie wydalony.
Wskazówki
  • Unikaj stania w jednym miejscu przez dłuższy czas.
  • Unikaj siedzenia bez ruchu.
  • Ogranicz spożycie soli - używaj jej maksymalnie 2400 miligramów na dzień.
  • Nie nadużywaj leków moczopędnych - na krótki okres czasu leki takie mogą być pomocne, jednak na dłuższą metę tylko zaszkodzą.
  • Nie nadużywaj leków przeczyszczających.
  • Pij dużo wody.
  • Staraj się unikać tabletek antykoncepcyjnych i hormonalnej terapii zastępczej (jeśli to możliwe).
strona 1 z 2następna >
 2/5 (403 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (3)

topielica - 2013-07-07
Ja dodałabym również naprzemiennie moczenie nóg w zimnej wodzie a potem w ciepłej.Przydatny byłby również masażer do stóp - jest teraz ich mnóstwo .Sama takowy posiadam i wiem jakie to dobrodziejstwo móc zrelaksowac stopy w kąpieli wodnej z efektami masującymi.Witamina c też jest przydatna ponieważ uszczelnia nasze naczynia krwionośne co przyczynia się do lepszego funkcjonowania naszych nóżek - ale należałoby ją jeśc codziennie.
zbir - 2012-02-16
prosze odomowesposoby na opuchliznenog
agnieszkaf - 2010-04-03
Nogi nalezy trzymac nieco wyzej niz reszte ciala- siedzenie przy biurku "na szeryfa", lezac tez unosimy- to pomaga zmniejszyc obrzek.
Soli nie powinnismy teoretycznie uzywac wogole, bo produkty, ktore kupujemy juz ja zawieraja.
Leki zawsze przyjmujemy zgodnie z zaleceniami lekarza!! Oczywiscie mozemy sami kupic bez recepty suplement usuwajacy zbedna wode ktora organizm zatrzymuje w trakcie lub przed miesiaczka, ale LEKI Zawsze przyjmujemy zgdonie z zaleceniami!
Przy przyjmowaniu tabletek anty- nalezy rzucic bezwzglednie palenie!
Opuchnięte nogi mogą skutecznie utrudnić wykonywanie codziennych czynności. Obrzęk nie tylko jest bolesny, ale wywołuje...
Jak zmniejszyć opuchliznę nóg za pomocą ćwiczeń?
Opuchnięte nogi mogą skutecznie utrudnić wykonywanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub