Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Serca > Jak leczyć opuchliznę nóg?
Jak leczyć opuchliznę nóg?

Jak leczyć opuchliznę nóg?

, specjalista Tipy.pl
 2/5 (407 ocen)
Oceń 
Opuchlizna stóp i kostek może być spowodowana przez problemy z krążeniem wynikające głównie z siedzącego trybu życia, długiej jazdy samochodem czy samolotem, zbyt wysokiej temperatury, nadwagi, miesiączki, zażywania tabletek hormonalnych jak również z powodu niewydolności krążenia, zapalenia żył kończyn dolnych, choroby wątroby, choroby nerek i wielu innych. Poniżej przedstawiam różne sposoby na opuchliznę nóg. Jeśli sposoby te zawiodą, należy bezzwłocznie udać się do lekarza.
1
Jeśli masz pracę siedzącą, staraj się jak najczęściej ćwiczyć nogi. Co pół godziny wstań, rozprostuj nogi, przejdź się, wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających. Jeśli masz w miarę niedaleko do pracy, staraj się chodzić do niej na nogach. Jeśli odległość wynosi kilka kilometrów - wybierz rower. Unikaj jazdy samochodem.
2
Staraj się ograniczyć ilość spożywanej soli i węglowodanów - mogą być przyczyną opuchlizny.
3
Nie nadużywaj środków przeczyszczających oraz leków moczopędnych! Ich nadużywanie da efekt przeciwny do zamierzonego.
4
Pij dużo wody. Woda pomaga wypłukać sól z organizmu.
5
Pij herbaty ziołowe: wiele ziół ma działanie moczopędne. Najlepsze właściwości moczopędne wykazuje pietruszka. Dwie łyżeczki suszonych liści pietruszki zalej gorącą wodą i zaparzaj przez dziesięć minut pod przykryciem. Pij 3 filiżanki dziennie.
6
Połóż się w taki sposób, aby nogi znalazły się w górze (ułatwi ci to specjalna poduszka pod nogi - do kupienia tutaj). Może być również pozycja półleżąca z nogami wspartymi o oparcie krzesła. Zasada jest taka: stopy powinny się znaleźć powyżej serca o co najmniej 12 cm. W takiej pozycji pozostań około 10-15 minut (najlepiej 3-4 razy dziennie). Dzięki temu płyn nagromadzony w nogach będzie mógł spłynąć do układu krążenia, a stamtąd do nerek, po czym zostanie wydalony.
Domowe sposoby na spuchnięte stopy
Jak zmniejszyć opuchliznę nóg?
Jak zmniejszyć opuchliznę nóg za pomocą ćwiczeń?
Jak ćwiczyć w samolocie?
Wskazówki
  • Unikaj stania w jednym miejscu przez dłuższy czas.
  • Unikaj siedzenia bez ruchu.
  • Ogranicz spożycie soli - używaj jej maksymalnie 2400 miligramów na dzień.
  • Nie nadużywaj leków moczopędnych - na krótki okres czasu leki takie mogą być pomocne, jednak na dłuższą metę tylko zaszkodzą.
  • Nie nadużywaj leków przeczyszczających.
  • Pij dużo wody.
  • Staraj się unikać tabletek antykoncepcyjnych i hormonalnej terapii zastępczej (jeśli to możliwe).
strona 1 z 2następna >
 2/5 (407 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Sabina ROJEK, Wrocław - 2014-06-12
ODŻYWIANIE PRZY OTYŁOŚCI (CHOLESTEROL) / NADWADZE / CUKRZYCY / NADCIŚNIENIU / CHOROBACH SERCA: INTELIGENTNE, TAKIE POLECAM. *****

1. Jemy niskotłuszczowo czyli:
INDEKS ŻYWIENIOWY TJ. IŻ PRODUKTU.

2. Niskowęglowodanowo, a zatem (energetyczne):
NISKIE WĘGLOWODANY TJ. DO 26% WZROSTU.

3. Puenta to tabele:
IŻ PRODUKTU.

P. S. Realizując klasyfikację IŻ, organizm sam wykorzystuje złogi trójglicerydów w żyłach, oczyszczając je. Zwyczajne biologiczne reakcje, które równocześnie eliminują miażdżycę i nadciśnienie, a także cukrzycę typu 2. Spożycie CHLEBA NA OSTEOPOROZĘ-IRL, szprotek wędzonych oraz fasoli czyli produktów o dużej zawartości wapnia wyjaśnia celowość umieszczenia tych produktów jako zalecane.

4. Wykluczamy jednak z diety (niezdrowe dla człowieka) tzw:
WYSOKIE WĘGLOWODANY TJ. OD 26.01% WZROSTU.
topielica - 2013-07-07
Ja dodałabym również naprzemiennie moczenie nóg w zimnej wodzie a potem w ciepłej.Przydatny byłby również masażer do stóp - jest teraz ich mnóstwo .Sama takowy posiadam i wiem jakie to dobrodziejstwo móc zrelaksowac stopy w kąpieli wodnej z efektami masującymi.Witamina c też jest przydatna ponieważ uszczelnia nasze naczynia krwionośne co przyczynia się do lepszego funkcjonowania naszych nóżek - ale należałoby ją jeśc codziennie.
zbir - 2012-02-16
prosze odomowesposoby na opuchliznenog
agnieszkaf - 2010-04-03
Nogi nalezy trzymac nieco wyzej niz reszte ciala- siedzenie przy biurku "na szeryfa", lezac tez unosimy- to pomaga zmniejszyc obrzek.
Soli nie powinnismy teoretycznie uzywac wogole, bo produkty, ktore kupujemy juz ja zawieraja.
Leki zawsze przyjmujemy zgodnie z zaleceniami lekarza!! Oczywiscie mozemy sami kupic bez recepty suplement usuwajacy zbedna wode ktora organizm zatrzymuje w trakcie lub przed miesiaczka, ale LEKI Zawsze przyjmujemy zgdonie z zaleceniami!
Przy przyjmowaniu tabletek anty- nalezy rzucic bezwzglednie palenie!
Nerki odgrywają kluczową funkcję w oczyszczaniu krwi i usuwaniu nadmiaru płynów zgromadzonych w organizmie. Jeśli nie...
Domowe sposoby na opuchliznę nóg
Nerki odgrywają kluczową funkcję w oczyszczaniu krwi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub