Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Rekreacja > Wędkarstwo > Jak łowić na rzece?

Jak łowić na rzece?

, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (151 ocen)
Oceń 
Łowienie w rzekach i potokach może być znacznie bardzie satysfakcjonujące. Jest to trochę trudniejsze, niż łowienie w stawie czy jeziorze. Woda zazwyczaj jest płytka a nurt szybki, często można spotkać nisko wiszące gałęzie lub ostro zakończone, wystające skały. Aby rozpocząć wędkowanie w rzece, przeczytaj poniższe wskazówki.
Przewodnik, Wędka, Wadery, Kotwiczki, Żywa przynęta
1
Ustal w jakiej rzece lub strumieniu chcesz łowić. Być może w pobliżu znajduje się duża rzeka lub piękny strumień na zalesionym terenie.
2
Zdecyduj się, jaki gatunek ryb chcesz złowić.
3
Znajdź informacje o rzecze lub strumieniu, który wybrałeś. Odwiedź sklep ze sprzętem do wędkowania i przynętami, który znajduje się w pobliżu wybranego przez ciebie miejsca i porozmawiaj z pracownikami. Uzyskasz w ten sposób informacje o pobliskich rzekach i strumykach. Wiedza lokalnych osób powinna stanowić zawsze podstawę!
4
Zastanów się czy nie przyda ci się przewodnik. Pokaże ci on rzeki i potoki, które doskonale nadają się do połowu ryb. Informacje o tym, jak skontaktować się z odpowiednim przewodnikiem, powinieneś uzyskać w lokalnym sklepie ze sprzętem do wędkowania.
5
Weź swoje wadery – wysokie kalosze rybackie sięgające ponad kolana. Dzięki nim będziesz suchy, nawet gdy będziesz stał w wodzie.
6

Zaplanuj czas połowu – jest to bardzo ważny element. Zwróć uwagę na pogodę i fazę księżyca, zanim wyruszysz na ryby. Musisz wiedzieć kiedy jest pełnia, nie jest to trudne do nauczenia, a ma duże znaczenie dla poziomu aktywności ryb. Informacje na ten temat znajdziesz w kalendarzu brań wg. faz księżyca A. Fouchera.

Jak jeździć konno?
Jak tańczyć taniec brzucha?
Jak skręcać na koniu?
Jak przygotować rower górski do zimy?
strona 1 z 2następna >
 2.3/5 (151 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

AnnaNowaczyk - 2014-02-25
Na taki wyjazd nad rzekę konieczna jest peleryna przeciwdeszczowa i dobre kalosze!
Rodzimy, występujący w wodach północnej części Ameryki Północnej, Europy i Azji, szczupak jest pożądaną i stosunkowo...
Jak złowić szczupaka?
Rodzimy, występujący w wodach północnej części Ameryki Północnej, Europy i Azji...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub