Tutaj jesteś: Zwierzęta > Gady, Gryzonie i Małe Zwierzęta Domowe > Króliki > Jak się opiekować królikiem?
Jak się opiekować królikiem?

Jak się opiekować królikiem?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (269 ocen)
Oceń 
Króliki to wspaniałe zwierzęta, łatwe do hodowli i opieki. Przy odrobinie staranności możesz hodować króliki w domu i mieć towarzysza do tulenia i zabawy na wiele lat. Oto wskazówki, jak opiekować się królikiem.
Królika, Klatkę, Karmę, Miskę na pożywienie, Poidełko, Siano
1
Wybierz klatkę, która będzie domkiem dla twoich królików. Jeśli zamierzasz trzymać króliki na zewnątrz, odpowiednia klatka będzie miała wymiary ok. 1 metr na 1 metr dla średniej wielkości królika. Ponadto około 1/3 klatki powinna mieć solidne dno i ściany, aby zapewnić zwierzęciu komfort. Całość powinna być zadaszona. Z siana lub starego ręcznika możesz zrobić wspaniałe łóżko. Klatkę ustaw w bezpiecznym miejscu, z dala do psów i innych dziko żyjących zwierząt.
2
Z boku klatki umieść butelkę z czystą wodą, którą musisz codziennie wymieniać. Masywna kamienna miska może posłużyć jako pojemnik na jedzenie, jest ciężka i trudno będzie ją przewrócić. Dobrym rozwiązaniem są także specjalne karmidła, które ustawiamy po zewnętrznej stronie klatki, są bardzo łatwe w użyciu. Karmidło jest również bardzo łatwe do montażu.
3
Karmę dla królika możesz kupić w sklepie zoologicznym lub sklepie z paszami dla zwierząt. Dobrze będzie jeśli do paszy dodasz zwykłe płatki owsiane, są bardzo pożywne, a króliki je lubią. Musisz bowiem dbać o jego zdrowie. Twarde pożywienie, jak np. ziarna lucerny, jest dobre dla domowych królików, ponieważ ich zęby stale rosną. Zwierzęta muszą je ścierać poprzez gryzienie twardych rzeczy. Możesz także podawać królikom lucernę w postaci włókien lub podawać królikom coś, co będą mogły przeżuwać. Wrzuć do klatki marchewkę, możesz dodać także kawałek soli, którą króliki będą mogły lizać. Wzbogacisz w ten sposób ich pożywienie w witaminy i minerały.
4
Większość królików potrzebuje około 1/2 szklanki karmy dziennie. Obserwuj uważnie swojego ulubieńca i sprawdź, ile karmy on potrzebuje.
5
Spędzaj dużo czasu na zabawie ze swoim królikiem. Im więcej czasu mu poświęcisz, tym bardziej będzie oswojony. Możesz się z nim bawić, szczotkować go, czy też przytulać. Większość domowych królików można wyszkolić, co umożliwi ci wypuszczenie go na zewnątrz. Hodowla królików jest bardzo prostym i przyjemnym zajęciem.
Jak obcinać pazury królikom?
Jak karmić chomika?
Jak hodować węża zbożowego?
Jak urządzić klatkę dla chomika?
Wskazówki
  • W upalne dni możesz pomóc swojemu królikowi się ochłodzić, poprzez włożenie do klatki plastikowej butelki z zamrożoną wodą.
  • Podczas zimowych miesięcy upewnij się, że w klatce królika jest wystarczająco dużo siana, które pomoże mu się ogrzać.
  • Pamiętaj, by co jakiś czas usuwać z klatki odchody królika.
  • Unikaj pozostawiania królika w miejscach zbyt intensywnie nasłonecznionych.
 4.9/5 (269 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (15)

klaudicza - 2014-04-22
Super porady o krolikach bo akurat nie dlugo bede takiego miala
nati - 2013-03-11
Ja mam sześć małych królików miałam siedem ale jeden zdechł i im mama zdechła a teraz za mamę mają moją dziesieciomiesięczną suczkę Gabi.
Daję im solne lizawki ponieważ wspomagają zdrowie . W sumie mam dopiero 10 lat ale wiem więcej o krolikach niż cala moja rodzina razem wzięta. No został im jeszcze Edek (tata) ale moja mama mówi żeby go tam nie przestawiać. Jakby coś to piszcie na interi na : natalucha193@interia.pl
Madzia - 2012-09-26
Dobry poradnik o Opiece nad Króliczkiem Miniaturką. Sama dzisiaj jako w prezencie dostałam króliczka domowego - miniaturkę. Wabi się Lila,ma około 3 latek,i jest taka malutka. Czarno - biała kuleczka z ślicznymi,uroczymi małymi koloru niebieskiego oczkami. Polecam te króliczki :)
GOSIA - 2012-07-16
Ja uzbierałam 90zł i wiem ze mi tyle wystarczy i mam jusz klatke , to do picia i trociny ale bendze kupywała sobie krolika i bardzo sie ciesze ale i tak kocham mojego psa piesa kota stasia kota laura.
Mania - 2012-03-19
ja niedawno kupiłam kroliczka bardzo sie ciesze moj ma no imie STEFAN i ma 2 miesiace. Stefan a do scietanie zabkow nie dawajcie soli tylko twardy ususzony chlem lub kolbe .
Saphe - 2012-03-03
Fajny poradnik ale nie wolno dawać karm oraz soli to niezdrowe i tuczy : )
Też mam uszaka/króliczka ma na imię Lila.KOCHAM JĄ!
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Justyneczka - 2011-12-15
Ja właśnie będę kupowała królika .I bardzo się ciesze ! BO kofam króliki xd
Agula - 2011-10-11
Ja mam królisia ma na imię Duduś
Vink - 2011-09-15

Ja mam królika i odrazu wiedzałam jak sie nim zajmować ma na imie Śnieżynek

króliki są cool - 2011-08-02
Ja chcę bardzo mieć królikach ale rodzice nie pozwalają;/
eniokroliczek - 2011-04-22
ja mam krolika samice i jest troszke plohliwa jak próbuje ja powoli zlapac .ucieka ale po hwili daje sie zlapac karmie ja marchewkami jabkami i podobne do mleu je tez ale suche ostrzy sobie zemby kawalkiem drewka
fiona00 - 2011-02-11

Ja miałam kiedyś króliczka miniaturkę. Był naprawdę śliczny. Cały biały z dużą czarną łatką wokół oka. Często wypuszczałam go z klatki żeby sobie trochę pobiegał po pokoju. Dawałam mu też oprócz pokarmu warzywa tj. marchewka.

do mini - 2011-01-06

Króliczki miniaturki, jedzą sianko, suchą karmę [ granulat, czy coś w tym stylu ], warzywa ( ale nie mokre!!!pamiętaj o tym:]) a piją; wodę< którą zmienia się co dzień > co do warzyw , poczytaj sobie co i jak...:)

mini86 - 2010-12-15

Cześć jestem tu nowa. Od 13 grudnia tego roku mam królika 8 miesięcy samiec. Kiedyś miałam królika ale krótko.Ten królik to miniaturka. Nie bardzo wiem jak się nim opiekować i co mam dawać do jedzenia oprócz marchewki i jabłka pomocy...

zuzia_989 - 2010-07-05
Genialne!!
Być może jeśli rodzice mi pozwolą będę mieć własnego królika..
Już na niego zbieram...
Ale mam jeszcze chomika i dopóki będę go mieć nie będę mogła mieć królika..
Ale mi to nie szkodzi bo kocham moją chomiczkę..
A ty mi bardzo pomogłaś tym artykułem..
Dzięki wielkie i pozdrawiam..
A jeśli chcesz twoją stronę polecę znajomym którzy mają króliki bo tu jest wiele ważnych informacji dzięki którym nasze króliki będą szczęśliwsze zdrowsze itp. =]
Pierwszą i najważniejszą zasadą dotyczącą noszenia królików na rękach jest to, że nie wolno ich podnosić do góry za...
Jak podnosić królika?
Pierwszą i najważniejszą zasadą dotyczącą noszenia królików na rękach jest to...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub