Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Zupy > Jak ugotować krupnik?
Jak ugotować krupnik?

Jak ugotować krupnik?

, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (16 ocen)
Oceń 
Proponuję pyszny polski krupnik, którym zachwycisz niejednego smakosza. Wymaga wprawdzie trochę czasu i "serca" oraz umiejętności, ale smak będzie nieoceniony. Poniżej podaję krok po kroku instrukcję gotowania krupniku.
20 dkg kości, 1 dkg suszonych grzybów, 25 dkg włoszczyzny, 10 dkg grubej kaszy perłowej, 2 litry wody, 25 dkg ziemniaków, 4 dkg masła, 1-2 liście laurowe, 1-2 ziarenka ziela angielskiego, 1 łyżka siekanego koperku i natki pietruszki, Sól
1
Namocz grzyby w przeddzień ich gotowania, najlepiej zalać wodą na noc. Następnego dnia ugotuj grzyby dodając do gotowania kości i włoszczyznę. Przecedź zatrzymując wywar i resztę składników.
2
Ugotowane warzywa i grzyby po przestygnięciu pokrój w paski i odłóż. Kaszę opłucz, zalej 1/2 litra zimnej wody i "rozklej" dodając do gotowania 2 dkg masła.
3
Obierz i pokrój w kostkę ziemniaki i ugotuj je w wcześniej ugotowanym wywarze. Następnie dodaj ugotowaną kaszę i pokrojone grzyby i warzywa. Posól do smaku. Dodaj ziele i liść laurowy.
4
Dołóż resztkę masła, natkę pietruszki i koperku. Możesz podprawić krupnik surowymi żółtkami lub śmietaną.
5
Jeśli nie lubisz rozklejonej kaszy wsyp ją do gorącego wywaru i ugotuj. Do tego samego wywaru na koniec gotowania kaszy dodaj kostki ziemniaków. Gotuj na małym ogniu, uważając aby zupa nie przywarła do dna garnka.
6
Możesz również ugotować swój krupnik na podrobach z drobiu. Jak będą miękkie wyjmij je, obierz, pokrój w grubą kostkę i wrzuć powrotem do zupy.
Jak zrobić barszcz ukraiński?
Jak zrobić kwas buraczany?
Jak zrobić zupę dyniową?
Jak ugotować rosół?
Przeczytaj teraz: Jak ugotować rosół?
 3.5/5 (16 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Barszcz burakowy/ czerwony, jest daniem chętnie jedzonym przez niemal wszystkich. Można go podawać na talerzach a także...
Jak ugotować barszcz z buraków?
Barszcz burakowy/ czerwony, jest daniem chętnie jedzonym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub