Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania wegetariańskie > Jak zrobić ciasto na pierogi?
Jak zrobić ciasto na pierogi?

Jak zrobić ciasto na pierogi?

, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (18 ocen)
Oceń 
Pierogi mogą mieć przeróżne nadzienie, mięsne, z kapusty, grzybów, mogą to być ruskie pierogi lub pierogi na słodko z serem. Jakiekolwiek wybierzesz potrzebujesz zrobić odpowiednie ciasto do nadzienia. Poniżej znajdziesz instrukcję jak zrobić dobre ciasto na pierogi i jak je gotować gdy już są nadziane.
3 szklanki mąki, 3/4 szklanki wrzątku, 1/3 szklanki zimnej wody, 1 jajko, sól do gotowania pierogów (około 1 łyżka)
1
Mąkę zalej wrzątkiem a później zimną wodą, dobrze wymieszaj i przykryj. Odstaw na bok na 20 minut.
2
Dodaj do ciasta żółtko, dobrze wymieszaj, ugnieć, przykryj i znów odstaw na 20 minut.
3
Ciasto znów wyrób, wałkuj na cieniutki placek i wykrawaj kółka na pierogi (najlepsza jest do tego szklanka).
4
Na środek każdego krążka kładź nadzienie, następnie składaj na pół i zlepiaj brzegi "szczypiąc" palcami dookoła brzegi ciasta. Ważne jest aby nadzienie nie dostało się między zlepiane brzegi, ponieważ ciasto nie sklei się dobrze, łatwo się rozklei podczas gotowania, a twoje nadzienie wypłynie.
5
Zlepione pierogi układaj na deseczce oprószonej mąką. Przykryj je czystą lnianą ściereczką lub serwetką aby nie wyschły.
6
Zagotuj w garnku wodę. Najlepiej jeśli rondel będzie maksymalnie płaski. Dodaj soli (na litr około 1 łyżeczkę). Wrzucaj pierogi na wrzątek. Nie wrzucaj jednorazowo za dużej ilości pierogów. Zaraz po wrzuceniu pierogów przemieszaj je delikatnie drewnianą łyżką - dzięki temu nie przywrą do dna.
7
Przykryj i zagotuj. Odkryj gdy podpłyną w górę i pogotuj jeszcze 2-3 minuty. Wybieraj łyżką cedzakową i wykładaj na ogrzany półmisek. Na patelni roztop masło, dodaj bułkę tartą. Polej pierogi i podawaj na stół.
Jak zrobić naleśniki?
Jak upiec czosnek?
Jak zrobić placki ziemniaczane na kilka sposobów?
Jak zrobić placki z kalafiora?
 4.1/5 (18 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

emamina - 2011-11-29
Robie takie samo ale bez jajka-zawsze wychodzi :)Z jajkiem wychodzi twardsze ciasto-zalezy kto co woli :)
ulala - 2011-11-08
do dupy z takim przepisem
gos - 2011-10-01
pierogi pękaja bo ciasto jest zbyt cienkie albo za dlugo gotujesz :)
rates - 2010-06-21
Proszę o poradę.Dleczego pierogi pękają podczas gotowania?
Jakiego składnika jest za mało?
Proszę o odpowiedź na adres e-mail:rates1@wp.pl
Rosyjskie pierożki są bardzo popularne w krajach Europy Wschodniej. Są one bardzo podobne do normalnych pierogów z tą...
Jak zrobić rosyjskie pierożki z mięsem i ryżem?
Rosyjskie pierożki są bardzo popularne w krajach Europy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub