Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Rekreacja > Wędkarstwo > Jak łowić na spinning?
Jak łowić na spinning?

Jak łowić na spinning?

, specjalista Tipy.pl
 1.3/5 (99 ocen)
Oceń 
Wielu wędkarzy lubi patrzeć na "latające ryby". Sprawia to, że wracają oni myślami do klasyki połowów. Warto posłuchać rytmicznego świstu wędki, która raz ląduje w wodzie, a raz leci w górze. Trzeba jednak uważać na okoliczne krzaki i niskie korony drzew. Nie myśl jednak o łowieniu ryb na spinning z łodzi, chyba że chcesz zmoknąć. Jedyne czego potrzebujesz, to stary dobry kołowrotek.
1
Weź wędkę do ręki i chwyć za uchwyt, palce ułóż wokół kołowrotka. Dwa palce powinny być powyżej niego, dwa poniżej. Kciuk ustaw na jego szczycie.
2
Przesuń uchwyt od kołowrotka do pozycji wyjściowej.
3
Używając palca wskazującego, pociągnij lekko żyłkę i przytrzymaj.
4
Zarzuć rękę, w której trzymasz wędkę lekko do tyłu, zablokuj łokieć, z następnie wyrzuć rękę do przodu. Czynność tą możesz wykonać nad głową lub z boku ciała, nad ramieniem. Czubek wędki skieruj w stronę celu. Trzymaj końcówkę na wysokości oczu.
5
Pozwól, aby twój palec poluzował żyłkę, podczas zarzucania wędki do przodu przed siebie.
6
Kiedy przynęta wpadnie do wody, pociągnij uchwyt do tyłu lekko obracając wędkę. Powoli zwiń żyłkę na kołowrotek i zarzuć ponownie.
7
Łowienie na spinning opiera się głównie na zarzucaniu przynęty i jej przyciąganiu do siebie przy pomocy kołowrotka. Staraj się zatem rzucać szybko i celnie.
8
Możesz praktykować tę technikę połowu, wszędzie gdzie masz wolną przestrzeń. Unikaj drzew i krzewów w pobliżu miejsca połowu. W przeciwnym razie haczyk może zaczepić się o wystające gałęzie, a ty stracisz przynętę.
9
Przynęty spinningowe to głównie blachy wahadłowe i obrotowe, rippery, twistery i woblery.
Jak złowić szczupaka?
Jak tańczyć hip hop?
Jak tańczyć taniec brzucha?
Jak się zrelaksować ? Sposoby na stres.
Wskazówki
  • Zawsze obserwuj swoją przynętę. Zbyt mocne zarzucenie, może spowodować jej utratę.
  • Zawsze sprawdzaj czy masz dobrze ustawioną żyłkę, w przeciwnym razie może się ona zaplątać.
  • Podczas zarzucania wędki zachowaj szczególną ostrożność. Ostre haczyki mogą przebić i uszkodzić skórę.
Przeczytaj teraz: Jak złowić karpia?
 1.3/5 (99 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

AnnaNowaczyk - 2014-02-25
Tak złowiona rybka najlepiej smakuje zjedzona jeszcze nad jeziorem upieczona na kuchence turystycznej :)
zibilbn - 2014-01-07
Spinning to nie tylko wyrzucanie i zwijanie przynęty bo można łowić z opadu, na wleczonego, a prowadzenie kopytka woblerów itp: to jeszcze inny temat szukajcie innych porad.
Łowienie w rzekach i potokach może być znacznie bardzie satysfakcjonujące. Jest to trochę trudniejsze, niż łowienie w...
Jak łowić na rzece?
Łowienie w rzekach i potokach może być znacznie bardzie satysfakcjonujące. Jest to...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub