Tutaj jesteś: Kultura i Społeczeństwo > Polityka > Wojsko Polskie > Jak dostać się do wojska?
Jak dostać się do wojska?

Jak dostać się do wojska?

, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (248 ocen)
Oceń 
Młodzi ludzie coraz częściej zastanawiają się czy nie wstąpić do wojska. Myśl ta staje się coraz bardziej popularna, zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn. Jednak nie wszyscy wiedzą jak się do tego zabrać. Wojsko to nie zabawa. Wymagane jest bowiem odpowiednie wykształcenie, poziom umiejętności i kondycja fizyczna. Jeśli jesteś zainteresowany tym, jak dostać się do wojska, przeczytaj poniższe wskazówki.
1
Przede wszystkim musisz spełniać podstawowe warunki przyjęcia. Żołnierzami mogą zostać bowiem tylko osoby posiadające obywatelstwo polskie, niekarane sądownie, które ukończyły 18 lat.
2
Kolejnym krokiem, który musisz podjąć, jest skompletowanie i dostarczenie odpowiednich dokumentów. Warunkiem dostania się do wojska jest wypełnienie wniosku, do którego należy dołączyć życiorys, odpis aktu urodzenia oraz oświadczenie o niekaralności, a także dokumenty potwierdzające uzyskanie wymaganego wykształcenia. Wszystkie dokumenty musisz złożyć w najbliższej jednostce WKU.
3
Złóż podanie do odpowiedniej Szkoły Podoficerskiej lub Centrum Szkolenia Wojsk. Czekaj na decyzje i wezwanie na badania i testy.
4
Po zbadaniu przez lekarzy i wydaniu oświadczenia o zdolności do pełnienia służby wojskowej, musisz przygotować się na test sprawności fizycznej.
5
Podczas testu sprawności fizycznej, komisja zbada twoją wytrzymałość, siłę oraz szybkość. Suma punktów, które zdobędziesz zadecyduje o ewentualnym przyjęciu.
6
Zainwestuj w naukę języków obcych. Wiele szkół tego wymaga. W niektórych przypadkach  znajomość ta decyduje o przyjęciu do szkoły wojskowej.
7
Jeśli pomyślnie przejdziesz wszystkie testy i próby, zostaniesz wcielony do wojska. Wystarczy teraz podpisać kontrakt i rozpocząć nową przygodę.
8
Jeśli nadal nie wiesz, co powinieneś zrobić lub nie wiesz jak się do tego wszystkiego zabrać, udaj się do najbliższej jednostki WKU. Uzyskasz tam wszystkie niezbędne informacje i dostaniesz wskazówki, co dalej robić.
Przeczytaj teraz: Jak uniknąć wojska?
 3.3/5 (248 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (72)

Klaudia - 2014-03-21
Witam mam 19 lat i bardzo chcialabym dostac sie do wojska, ale nie wiem jak sie do tego zabrac. Jakie dokumenty sa do tego potrzebne i czy wg mam jakies szanse moj zawod wyuczony nie ma nic wspolnego z wojskiem. Prosze o odpowiedzi
picollo - 2013-11-18
Takie pytanie, nie skonczylem gimnazjum poniewaz wyjechalem mieszkac za granice. To bylo blisko 4 lata temu a bardzo chcialbym dolaczyc do wojska polskiego. Czy mam jakies szanse ? Dodam ze skonczylem szkole i aktualnie jestem w collegu ale czy to ma jakies znaczenie?
llll - 2013-09-22

mam mala prozbe czy jak zlozylem papiery wszystkie jakie sa potrzebne w wku to ile musze czekac na odpowiedz z jednostki czy podpisza zemna katrakt

Bullet - 2013-08-22
Denerwuje mnie to że nawet do wojska potrzebne jest "odpowiednie wykształcenie. Kiedyś brało się każdego a dzisiaj tylko tych co mają świadectwa wyższych szkół. Zakończyłem naukę na 2 roku LO by podjąć się pracy(problemy finansowe rodziny). Jestem bardzo chętny by zaciągnąć się do wojska lecz nie wezmą mnie bo jestem za głupi. To że ktoś nie ma wykształcenia na papierku nie znaczy, że w ogóle nie nadaje się do niczego. Wykształcony nie znaczy mądry. Pozdrawiam.
9BKpanc wilk - 2013-02-25
A jeśli byłem w wojsku mialem okazje zostac szef i dowódca chcieli bebym zostal i teraz jakbym dostal bilecik do rezerwy to juz tam mogłbym próbowac zostać to bym został...?
diesel909 - 2013-02-05
ten kto pisał ten artykuł powinien chociaz troche poczytac o tym najpierw, do podoficerki nieda sie dostac z pionu cywilnego, a zeby dostać sie do słuzby przygotowawczej najlepiej miec prawo jazdy kat. C ,lub C+ E w przeciwnym razie cieżko.
Polak - 2013-02-05
Jeśli ukończyłeś gimnazjum to możesz iść do wojska.
gumis - 2013-01-30
Witam mam 20 lat chcial bym isc do wojska ale nie skonczylem gimnazjum czy jest jakas mozliwosc zebym dostal sie do wojska
gumis - 2013-01-30
Wojtek - 2013-01-19
ja maże od małego o wojsku.Narazie jestem ASG mam 16 lat,ale nie kreci mnie nic innego jak wojsko.Chce isc do niego,gdyz jestem czlowiekeim honoru i wpsierac innych ludzi w ciezkich sytuacjach.chce byc oddany wojsku.Ale jedno pytanie.Czy bezposrednio po technikum dostane sie do wojska.Po technikum mechanicznym.
knox - 2013-01-10
a jak ja miałem dwie sprawy w sądzie za to że się nie uczyłem w szkole to nie mogę iśc do wojska????
i jak nawet nie skończyłem gimnazjum to też nie ?????????
lapis343 - 2013-01-03
ale fajnie thanks jestem teras oficerem zawodowym thanks :) nidlugo moja jednostka leci do afganistanu na operacje wspierania wojsk ladowych usa
nynek - 2012-10-26
Witam mam takie pytanie jak ktos ma wykszralcenie podstawowe to moze pusc do wojska?
glicynia - 2012-10-25
A ja po lekturze Plutonu wyrzutków kapitana Seana Parnella, który dowodził tym właśnie plutonem w Afganistanie w 2006/07 roku, nie chciałabym trafić do wojska za żadne skarby świata, a marzącym o tym polecam tę książkę, ku rozwadze.
zigitrn - 2012-10-10
Tez bym chciał iść do wojska, skończyłem studia inż. tyle ze mam kategorie D :P
7 czerwca 2009 roku odbędą się wybory do europarlamentu. Jeśli nie wiesz na kogo głosować poniżej znajdziesz kilka...
Na kogo głosować w wyborach do Parlamentu Europejskiego?
7 czerwca 2009 roku odbędą się wybory do europarlamentu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub