Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Piwo > Jak zrobić piwo domowe?
Jak zrobić piwo domowe?

Jak zrobić piwo domowe?

, specjalista Tipy.pl
 2.4/5 (217 ocen)
Oceń 
Wykonanie piwa w domu jest łatwe i przyjemne. Wszystko czego potrzebujesz znajdziesz w niemal każdym supermarkecie. Podana instrukcja poprowadzi cię przez proces produkcji piwa.
Duży garnek około 12 litrowy, 40 litrowy pojemnik, sterylny, Lejek sterylny, Termometr kuchenny, Łyżka z długim trzonkiem do mieszania, Butelki do których nalejesz piwo, Wodę najlepiej destylowaną, Jedno opakowanie drożdży suchych granulowanych, 7 szklanek cukru, 1,2 kg słodu (jęczmiennego)
1
Umyj garnek, łyżkę i wiadro w gorącej wodzie. Możesz przepłukać wrzątkiem. Chodzi o to, aby wysterylizować najbardziej jak to tylko możliwe. Jeśli masz zmywarkę i zmieści się w niej garnek i wiadro, nastaw ją na najwyższa temperaturę i umyj.
2
Ustaw wiadro w miejscu w którym go zostawisz na cały proces warzenia piwa, gdyż nie jest wskazane, aby go przemieszczać, jak już nalejesz do niego mikstury. Pomieszczenie powinno mieć stałą temperaturę, najlepiej 20 °C. Wiaderko z fermentującą miksturą nie powinno być narażone na jakiekolwiek wstrząsy itp. więc wybierz miejsce w którym nikt nie będzie o nie "zawadzał".
3
Nalej do wiadra około 11 litrów wody. Następnie w garnku zagotuj 7 litrów wody i dodaj słód. Mieszaj przez około 20 minut.
4
Następnie dodaj cukier i mieszaj aż cukier całkowicie się rozpuści.
5
Teraz musisz wlać ugotowany syrop do wiadra z wodą. Tutaj bardzo ważne jest, aby wlać miksturę tak szybko na ile to tylko możliwe. Chodzi o to żeby wytworzyło się jak najwięcej powietrza, więc najlepiej aby przelanie było z "pluskiem" ale takim aby nie sprawił, że woda lub syrop rozleje się poza wiadro. Pęcherzyki które się wytworzą podczas wlewania zapoczątkują proces fermentacji piwa. Im ich więcej tym szybciej ten proces się rozpocznie.
Jak zrobić koktajl bananowy?
Jak otworzyć piwo?
Jak zrobić herbatę domowym sposobem?
Jak wyleczyć kaca?
strona 1 z 2następna >
 2.4/5 (217 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (10)

Bas / Mój Kufelek - 2012-11-03
Woda destylowana, zacier z cukru, brak dezynfekcji czyli szalejące bakterie i po dwie łyżeczki cukru/butelkę do nagazowania. Moim zdaniem to nie tylko niesmaczne, ale i NIEBEZPIECZNE dla zdrowia i życia...
Forest - 2012-08-19
"Pęcherzyki które się wytworzą podczas wlewania zapoczątkują proces fermentacji piwa. Im ich więcej tym szybciej ten proces się rozpocznie."
Co ty pie...lisz jakie pęcherzyki ??Fermentacja zachodzi w zamkniętym pojemniku !!! A fermentacja zachodzi gdy drożdże się nam zaczną rozwijać !! Same bzdety
witia - 2012-02-07

Internet jest pełen od takich głupot. Jedynie co się tym uzyska, to zrażenie nowych do produkcji piwa w własnym zakresie. Tak jak przedmówcy-zapewne chodziło ci o brewkita. Woda destylowana aż mrozi czachę od tej bredni, nie mówiąc już o braku higieny przy pracy. Moczenie słodu też wielka ściema, słyszałeś w ogóle jak to się robi z słodem?? Nawet zacier na bimber to mało powiedziane!!

w p - 2012-02-05
Po co w tym przygotowaniu piwa •40 litrowy pojemnik
majki - 2011-04-04
To prawda, przepis jaskiniowy hehe, nie widzialem też słodu w markecie, są oczywiście drożdże piekarnicze w torebeczkach (suche)2 zł, dają ciekawy karmelowy smak piwa, jeżeli cukier to polecam trzcinowy. Nie polecam oczywiście tej tajemniczej receptury gdzie trzeba miec wiadro i wodę destylowaną ;))
gienuchna - 2010-05-29
to przepis chyba na zacier do bimbru
jimmy_jb - 2010-03-22
Nie polecam nikomu stosować tej receptury. Z tego piwa nie będzie. Kostek9 zanim napiszesz kolejnego tipa postaraj się lepiej zgłębić poruszane zagadnienie.
Tupu tup - 2010-01-16
To chyba jest przepis na piwo z ekstraktu słodowego (tj. brewkitu = gotowca), a nie ze słodu.
Jestem Piwowarem Domowym - 2010-01-06
Ludzie nie wiem co z tego uzyskacie, ale na pewno nie piwo. Rozumiem, że to jest instrukcja na piwo z brewkitu. Jednak jest tu tyle błędów, że smutek.
Jeśli ktoś zapragnąłby robić piwo niech odwiedzi stronę piwo.org lub browar.biz. To co powyżej to jedna wielka ściema.
piwowar - 2010-01-05
nie masz pojęcia o warzeniu piwa debilu !!!!!
Klasyczne imbirowe piwo jest znane i cenione już od wielu generacji. Wydaje się nam, że to jego przygotowania potrzeba...
Jak zrobić piwo imbirowe?
Klasyczne imbirowe piwo jest znane i cenione już od wielu generacji. Wydaje się nam...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub