Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Zachowanie się Dziecka > Jak odstawić roczne lub dwuletnie dziecko od karmienia piersią?
Jak odstawić roczne lub dwuletnie dziecko od karmienia piersią?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (16 ocen)
Oceń 
Nagłe odstawienie rocznego i starszego dziecka od piersi nie jest już tak fizycznie niewygodne dla matki jak we wcześniejszym okresie jego życia. Dziecko w tym czasie powinno jeść już większość stałych pokarmów i produkcja mleka jest już znacznie mniejsza. W związku z tym unikniesz przepełnionych i boleśnie nabrzmiałych piersi i dyskomfortu z tym związanego. Poniżej znajdziesz instrukcję jak zakończyć laktację w "bezbolesny" sposób dla dziecka i matki.
1
Upewnij się, że dziecko umie pić z kubeczka. Nauka picia z butelki w tym wieku jest niepotrzebna. Zdrowiej dla uzębienia dziecka będzie korzystanie z kubeczka.
2
Wybierz odpowiedni moment. Nie rozpoczynaj odzwyczajania gdy dziecko przechodzi inny ważny moment w swoim życiu (nowa opiekunka, pójście do żłobka czy narodziny drugiego dziecka) lub gdy jest chore, rozdrażnione itp.
3
Zachowaj karmienie piersią na koniec (oprócz karmienia przed snem). Gdy dziecko obudzi się rano lub z popołudniowej drzemki podaj mu najpierw coś do picia w kubeczku, albo zaproponuj coś do zjedzenia. Jeżeli po posiłku nadal będzie poszukiwało piersi podaj mu ją.
Stopniowo ilość wypijanego mleka z piersi będzie malała. Zmniejszy się również produkcja mleka, co ułatwi ci przejście przez tą fazę.
4
Podawaj pierś przed a nie po rutynowych czynnościach np. przed snem, przed kąpielą. Nie pozwalaj dziecku usypiać przy piersi – jeśli nadal w ten właśnie sposób usypia. Mów do niego, opowiadaj lub czytaj bajki i zachęcaj do samouspokajania bez ssania piersi.
Co zrobić, aby dziecku się odbiło po jedzeniu?
Jak i czym odciągać mleko z piersi?
Jak nauczyć dziecko robić na nocnik?
Jak nauczyć dziecko korzystania z nocnika?
Wskazówki
  • Jeśli nie spieszysz się z całkowitym odzwyczajeniem dziecka od karmienia piersią możesz zachować ostatnie karmienie na kilka a nawet kilkanaście tygodni. Wiele kobiet i dzieci czerpie ogromną radość z tego karmienia. Pokarm siłą rzeczy któregoś dnia sam zaniknie, gdyż nie będzie stymulowana jego produkcja częstym opróżnianiem.
  • Zakończenie laktacji może być stosunkowo łatwe jeśli matka i dziecko są gotowi na ten krok, lub też bardzo trudne, jeśli matka z dzieckiem są mocno przywiązani do karmienia piersią.
strona 1 z 2następna >
 3.1/5 (16 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (9)

Beta - 2013-09-16
Małą karmiłam 2 lata i 3 miesiące,była już kumata i zobaczyła u babci plasterek na palcu.''Ała mas'' powiedziała , no to ja szybciutko po plasterki i na sutki ponaklejałam.Przy następnym podejściu do cyca powiedziałam,że mam ała jak ''ba ba ''. Poudawałam trochę że boli i tak mi się udała akcja odstawienia od piersi 2 latki.Młoda ma dzisiaj 3 latka i dalej wkłada rączke do bluzki,ale już nie cyca.Życze wytrwałości i zdecydowania.Jak już odstawiamy to definitywnie.Bo dwulatki to już udręka troszkę.Ps.dodam.Mała nigdy butli nie dostała i tak jest do dzisiaj.Organizm sam zawoła o nabiał tak potrzebny do budulca kości.Za to synek ma 5 lat a wieczorną butle z mlekiem dostać musi he he ironia ,chyba plaster na smoczek nakleje....Pozdrawiam
topielica - 2013-08-22
A może tak warto posmarowac czymś niedobrym ,ale nieszkodliwym i tak za każdym razem.Dziecko po prostu nie będzie chciało cyca jeśli nie będzie mu smakowało.
elii - 2013-05-27
witam, ja karmiłam mojego synka dwa lata i udało mi się skutecznie przerwać karmienie smarując sutki sokiem z cytryny. Dziś pytając mojego synka czy chce "cyca" odpowiada, że nie bo jest "ble". Nie było płaczu i narzekań. Polacam bardzo!
ulagwiazda - 2013-05-21
a ja juz prubowalam tyle razy i nie umiem odstawic malej od cyca. wyje w nieboglosy az sie ksztusi. nie mam pojecia co z nia zrobic a mija jej juz 15 miesiac i jestem znow w ciazy wiec musze ja odstawic. wszystkie metody nie pomagaja. chyba sie wyprowadze ta tydzien...
tera102 - 2013-05-09
hej mamuśki moja Nicola ma 29 miesięcy ciągnie cyca dalej ;fajnie jest mogę ją szantażowaćnp jak nie podniesie zabawki to nie dostsnie cycusia;u mnie działa ; pozdrowienia
ania.ladeevit - 2013-03-30
Monso, gratuluję, że tak długo karmiłaś piersią :) Większość mam odstawia powoli od piersi już w czasie wprowadzani pierwszych stałych produktów.
monso - 2013-03-18
Ja próbowałam odstawić małą ok 10 miesiąca ale sie nie dało. Pomyślałam że jak troszkę zmądrzeje :) to sama zrozumie ;)wszyscy mnie naciskali az mnie to samo denerwowało. Nie karmię już 2 tygodnie. A ja rozegrałam to tak: córka ma 20 miesięcy, po ostatnim szczepieniu pokazywała ciągle bubu na nóżce, więc cycu też sie rozchorował, pewnego ranka, powiedziałam Jej, że ma bubu i zakleiłam go plastrem. Płakała z minute Potem za każdym razem gdy chciała przypominałam Jej że ma bubu a ona to rozumiała. Zawsze zasypiała na cycu wiec dwie pierwsze noce mąż usypiał córeczke a gdy budziła sie w nocy to dostawała wodę z niekapka. Jestem dumna z córeczki, że pozwoliła cycusiowi odpocząć. Dużo sie tulimy, a Ona czasami cyce całuje przez bluzkę oczywiście :) Sama sie popłakałam drugiego dnia że nie bierze cyca :P Cieszę sie że karmiłam tak długo :) bo 20 miesięcy i 5 dni :)
karokuku - 2012-07-27

moj karolek co prawda nie ma 2 latek a 4 miesiace ale za jakis czas mnie czeka odstawianie:( nie wiem jak to zrobic bo maly nie "trawi" ani spoczka ani butelki, od czego zacząć?

ola - 2012-05-09
Moje dziecko skończyło rok i nie chce przestać pić z piersi - jest to dla mnie ogromny problem.Szczerze mówiąc mam dość . Dltego namawiam wszystkie kobiety do karmienia butelką - o wiele łatwiej, dziecko uczy sie regularnego jedzenia , ktoś inny może się nim zająć choć przez chwilę. Kłamstwem jest też to ,że dziecko mniej choruje- mam prównanie pierwsze dziecko karmiłam 5 m-cy i do 2 roku nie chorowało. Drugie jest non stop chore co też jak wiadomo utrudnia rozstanie z piersią.
Prawdopodobnie już będąc w ciąży zastanawiasz się w jaki sposób będziesz karmić bliźniaki piersią. Oczywiście można to...
Jak karmić piersią bliźniaki?
Prawdopodobnie już będąc w ciąży zastanawiasz się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub