Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Zachowanie się Dziecka > Jak odstawić roczne lub dwuletnie dziecko od karmienia piersią?
Jak odstawić roczne lub dwuletnie dziecko od karmienia piersią?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (16 ocen)
Oceń 
Nagłe odstawienie rocznego i starszego dziecka od piersi nie jest już tak fizycznie niewygodne dla matki jak we wcześniejszym okresie jego życia. Dziecko w tym czasie powinno jeść już większość stałych pokarmów i produkcja mleka jest już znacznie mniejsza. W związku z tym unikniesz przepełnionych i boleśnie nabrzmiałych piersi i dyskomfortu z tym związanego. Poniżej znajdziesz instrukcję jak zakończyć laktację w "bezbolesny" sposób dla dziecka i matki.
1
Upewnij się, że dziecko umie pić z kubeczka. Nauka picia z butelki w tym wieku jest niepotrzebna. Zdrowiej dla uzębienia dziecka będzie korzystanie z kubeczka.
2
Wybierz odpowiedni moment. Nie rozpoczynaj odzwyczajania gdy dziecko przechodzi inny ważny moment w swoim życiu (nowa opiekunka, pójście do żłobka czy narodziny drugiego dziecka) lub gdy jest chore, rozdrażnione itp.
3
Zachowaj karmienie piersią na koniec (oprócz karmienia przed snem). Gdy dziecko obudzi się rano lub z popołudniowej drzemki podaj mu najpierw coś do picia w kubeczku, albo zaproponuj coś do zjedzenia. Jeżeli po posiłku nadal będzie poszukiwało piersi podaj mu ją.
Stopniowo ilość wypijanego mleka z piersi będzie malała. Zmniejszy się również produkcja mleka, co ułatwi ci przejście przez tą fazę.
4
Podawaj pierś przed a nie po rutynowych czynnościach np. przed snem, przed kąpielą. Nie pozwalaj dziecku usypiać przy piersi – jeśli nadal w ten właśnie sposób usypia. Mów do niego, opowiadaj lub czytaj bajki i zachęcaj do samouspokajania bez ssania piersi.
Co robić gdy dziecko boi się samo spać?
Jak wytłumaczyć dziecku skąd się biorą dzieci?
Jak oduczyć dziecko bicia?
Jak nauczyć dziecko ubierania się?
Wskazówki
  • Jeśli nie spieszysz się z całkowitym odzwyczajeniem dziecka od karmienia piersią możesz zachować ostatnie karmienie na kilka a nawet kilkanaście tygodni. Wiele kobiet i dzieci czerpie ogromną radość z tego karmienia. Pokarm siłą rzeczy któregoś dnia sam zaniknie, gdyż nie będzie stymulowana jego produkcja częstym opróżnianiem.
  • Zakończenie laktacji może być stosunkowo łatwe jeśli matka i dziecko są gotowi na ten krok, lub też bardzo trudne, jeśli matka z dzieckiem są mocno przywiązani do karmienia piersią.
strona 1 z 2następna >
 3.1/5 (16 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (9)

Beta - 2013-09-16
Małą karmiłam 2 lata i 3 miesiące,była już kumata i zobaczyła u babci plasterek na palcu.''Ała mas'' powiedziała , no to ja szybciutko po plasterki i na sutki ponaklejałam.Przy następnym podejściu do cyca powiedziałam,że mam ała jak ''ba ba ''. Poudawałam trochę że boli i tak mi się udała akcja odstawienia od piersi 2 latki.Młoda ma dzisiaj 3 latka i dalej wkłada rączke do bluzki,ale już nie cyca.Życze wytrwałości i zdecydowania.Jak już odstawiamy to definitywnie.Bo dwulatki to już udręka troszkę.Ps.dodam.Mała nigdy butli nie dostała i tak jest do dzisiaj.Organizm sam zawoła o nabiał tak potrzebny do budulca kości.Za to synek ma 5 lat a wieczorną butle z mlekiem dostać musi he he ironia ,chyba plaster na smoczek nakleje....Pozdrawiam
topielica - 2013-08-22
A może tak warto posmarowac czymś niedobrym ,ale nieszkodliwym i tak za każdym razem.Dziecko po prostu nie będzie chciało cyca jeśli nie będzie mu smakowało.
elii - 2013-05-27
witam, ja karmiłam mojego synka dwa lata i udało mi się skutecznie przerwać karmienie smarując sutki sokiem z cytryny. Dziś pytając mojego synka czy chce "cyca" odpowiada, że nie bo jest "ble". Nie było płaczu i narzekań. Polacam bardzo!
ulagwiazda - 2013-05-21
a ja juz prubowalam tyle razy i nie umiem odstawic malej od cyca. wyje w nieboglosy az sie ksztusi. nie mam pojecia co z nia zrobic a mija jej juz 15 miesiac i jestem znow w ciazy wiec musze ja odstawic. wszystkie metody nie pomagaja. chyba sie wyprowadze ta tydzien...
tera102 - 2013-05-09
hej mamuśki moja Nicola ma 29 miesięcy ciągnie cyca dalej ;fajnie jest mogę ją szantażowaćnp jak nie podniesie zabawki to nie dostsnie cycusia;u mnie działa ; pozdrowienia
ania.ladeevit - 2013-03-30
Monso, gratuluję, że tak długo karmiłaś piersią :) Większość mam odstawia powoli od piersi już w czasie wprowadzani pierwszych stałych produktów.
monso - 2013-03-18
Ja próbowałam odstawić małą ok 10 miesiąca ale sie nie dało. Pomyślałam że jak troszkę zmądrzeje :) to sama zrozumie ;)wszyscy mnie naciskali az mnie to samo denerwowało. Nie karmię już 2 tygodnie. A ja rozegrałam to tak: córka ma 20 miesięcy, po ostatnim szczepieniu pokazywała ciągle bubu na nóżce, więc cycu też sie rozchorował, pewnego ranka, powiedziałam Jej, że ma bubu i zakleiłam go plastrem. Płakała z minute Potem za każdym razem gdy chciała przypominałam Jej że ma bubu a ona to rozumiała. Zawsze zasypiała na cycu wiec dwie pierwsze noce mąż usypiał córeczke a gdy budziła sie w nocy to dostawała wodę z niekapka. Jestem dumna z córeczki, że pozwoliła cycusiowi odpocząć. Dużo sie tulimy, a Ona czasami cyce całuje przez bluzkę oczywiście :) Sama sie popłakałam drugiego dnia że nie bierze cyca :P Cieszę sie że karmiłam tak długo :) bo 20 miesięcy i 5 dni :)
karokuku - 2012-07-27

moj karolek co prawda nie ma 2 latek a 4 miesiace ale za jakis czas mnie czeka odstawianie:( nie wiem jak to zrobic bo maly nie "trawi" ani spoczka ani butelki, od czego zacząć?

ola - 2012-05-09
Moje dziecko skończyło rok i nie chce przestać pić z piersi - jest to dla mnie ogromny problem.Szczerze mówiąc mam dość . Dltego namawiam wszystkie kobiety do karmienia butelką - o wiele łatwiej, dziecko uczy sie regularnego jedzenia , ktoś inny może się nim zająć choć przez chwilę. Kłamstwem jest też to ,że dziecko mniej choruje- mam prównanie pierwsze dziecko karmiłam 5 m-cy i do 2 roku nie chorowało. Drugie jest non stop chore co też jak wiadomo utrudnia rozstanie z piersią.
Przyjmowanie leków podczas karmienia piersią zawsze niesie za sobą ryzyko dla zdrowia dziecka. Dlatego warto wiedzieć,...
Karmienie piersią, a leki – na co należy uważać?
Przyjmowanie leków podczas karmienia piersią zawsze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub