Tutaj jesteś: Internet > Bezpieczeństwo w Internecie > Programy antywirusowe > Jak usunąć trojana?
Jak usunąć trojana?

Jak usunąć trojana?

, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (91 ocen)
Oceń 
Trojan to wirus komputerowy, który łatwo możesz ściągnąć na swój komputer z Internetu. Komputer może go nie rozpoznać, gdyż jest on zamaskowany i odczytywany jako użyteczny program komputerowy. Konieczne jest jednak usunięcie tego wirusa, ponieważ może on siać spustoszenie w twoich dokumentach. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak usunąć trojana ze swojego komputera.
1

Pobierz z Internetu darmowy program antywirusowy Microsoft-u Microsoft Security Essentials i zainstaluj go na swoim komputerze. Jeżeli masz system operacyjny Vista ściągnij odpowiednią wersję programu antywirusowego obsługiwanego przez Vistę.

2
Otwórz program antywirusowy i w menu opcje wybierz "skanowanie". Program przeszuka wszystkie dyski i wyszuka trojana i wszystkie zajęte przez niego pliki. Wyświetli listę plików i zapyta co z nimi zrobić.
3
Dostępne są opcje dodania do kwarantanny lub usunięcie. W przypadku tego wirusa, najlepiej jest usunąć zainfekowane pliki. Z menu wybierz opcję "usuń zainfekowane pliki". Antywirus usunie trojana z twojego komputera. Musisz się jednak liczyć z utratą niektórych plików, które wirus zaatakował.
4
Po tej operacji zrestartuj komputer. Program antywirusowy przeprowadzi ponowne skanowanie dysków, aby upewnić się czy trojan faktycznie został całkowicie usunięty.
5
Każdy komputer powinien być chroniony poprzez program antywirusowy, a szczególnie gdy używasz Internetu, lub używasz płyt lub pamięci przenośnej z różnych źródeł. Zawsze przed ich odtworzeniem sprawdzaj czy nie są zainfekowane.
Jak zablokować stronę internetową?
Jak zablokować stronę internetową w Internet Explorerze?
Jak usunąć trojana ukash?
Jak robić zakupy przez Internet?
Wskazówki
  • W podobny sposób możesz usunąć inne wirusy komputerowe.
  • Darmowa wersja antywirusa Microsoftu działa miesiąc, jeżeli chcesz by twój komputer był bezpieczny cały czas warto zakupić pełną wersję antywirusa.
 4.8/5 (91 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Gosc - 2013-01-28
udalo sie dziekuje!
Dawca Linka - 2012-03-27
Chcecie strony z antywirusem,Microsoft Security Essentials prosze bardzo. Tyle ze wystarczy kliknac napis. http://www.dobreprogramy.pl/Microsoft-Security-Essentials,Program,Windows,14628.html A za free to jest awast. http://www.dobreprogramy.pl/avast-Free-Antivirus,Program,Windows,13266.html.Ktory skuteczniejszy sami sprawdzcie.
Koksu - 2011-10-06
Prosze o podanie konkretnej strony antywirosowej z której mógłbmy za free ściągnać antywirusa
radkon - 2010-02-15
Witam
Przydałby się jakiś link do tego programu antywirusowego, bo tak porada nie ma za bardzo sensu.
Mimo tego, że sprawa nieuczciwych praktyk związanych ze stroną pobieraczek.pl (portalu, który umożliwia pobieranie...
Jak zrezygnować z Pobieraczka?
Mimo tego, że sprawa nieuczciwych praktyk związanych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub