Tutaj jesteś: Internet > Bezpieczeństwo w Internecie > Programy antywirusowe > Jak usunąć trojana?
Jak usunąć trojana?

Jak usunąć trojana?

, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (91 ocen)
Oceń 
Trojan to wirus komputerowy, który łatwo możesz ściągnąć na swój komputer z Internetu. Komputer może go nie rozpoznać, gdyż jest on zamaskowany i odczytywany jako użyteczny program komputerowy. Konieczne jest jednak usunięcie tego wirusa, ponieważ może on siać spustoszenie w twoich dokumentach. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak usunąć trojana ze swojego komputera.
1

Pobierz z Internetu darmowy program antywirusowy Microsoft-u Microsoft Security Essentials i zainstaluj go na swoim komputerze. Jeżeli masz system operacyjny Vista ściągnij odpowiednią wersję programu antywirusowego obsługiwanego przez Vistę.

2
Otwórz program antywirusowy i w menu opcje wybierz "skanowanie". Program przeszuka wszystkie dyski i wyszuka trojana i wszystkie zajęte przez niego pliki. Wyświetli listę plików i zapyta co z nimi zrobić.
3
Dostępne są opcje dodania do kwarantanny lub usunięcie. W przypadku tego wirusa, najlepiej jest usunąć zainfekowane pliki. Z menu wybierz opcję "usuń zainfekowane pliki". Antywirus usunie trojana z twojego komputera. Musisz się jednak liczyć z utratą niektórych plików, które wirus zaatakował.
4
Po tej operacji zrestartuj komputer. Program antywirusowy przeprowadzi ponowne skanowanie dysków, aby upewnić się czy trojan faktycznie został całkowicie usunięty.
5
Każdy komputer powinien być chroniony poprzez program antywirusowy, a szczególnie gdy używasz Internetu, lub używasz płyt lub pamięci przenośnej z różnych źródeł. Zawsze przed ich odtworzeniem sprawdzaj czy nie są zainfekowane.
Jak zablokować stronę internetową?
Jak zablokować stronę internetową w Internet Explorerze?
Jak usunąć trojana ukash?
Jak robić zakupy przez Internet?
Wskazówki
  • W podobny sposób możesz usunąć inne wirusy komputerowe.
  • Darmowa wersja antywirusa Microsoftu działa miesiąc, jeżeli chcesz by twój komputer był bezpieczny cały czas warto zakupić pełną wersję antywirusa.
 4.8/5 (91 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Gosc - 2013-01-28
udalo sie dziekuje!
Dawca Linka - 2012-03-27
Chcecie strony z antywirusem,Microsoft Security Essentials prosze bardzo. Tyle ze wystarczy kliknac napis. http://www.dobreprogramy.pl/Microsoft-Security-Essentials,Program,Windows,14628.html A za free to jest awast. http://www.dobreprogramy.pl/avast-Free-Antivirus,Program,Windows,13266.html.Ktory skuteczniejszy sami sprawdzcie.
Koksu - 2011-10-06
Prosze o podanie konkretnej strony antywirosowej z której mógłbmy za free ściągnać antywirusa
radkon - 2010-02-15
Witam
Przydałby się jakiś link do tego programu antywirusowego, bo tak porada nie ma za bardzo sensu.
Od pewnego czasu po sieci krąży nowy Trojan o nazwie Ukash. Nagle na pulpicie wyskakuje okienko (którego oczywiście w...
Jak usunąć trojana ukash?
Od pewnego czasu po sieci krąży nowy Trojan o nazwie Ukash. Nagle na pulpicie wyskakuje...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub