Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Podstawy gotowania > Jak gotować kaszę gryczaną?
Jak gotować kaszę gryczaną?

Jak gotować kaszę gryczaną?

, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (366 ocen)
Oceń 
Kasza gryczana znana jest ludziom od wieków. Jest ona doskonałym uzupełnieniem każdej diety. Jest to danie nisko kaloryczne, bogate w błonnik, białka i witaminy. Kaszę gryczaną możemy kupić w niemal każdym sklepie spożywczym, pakowana w worki lub papierowe torby nadal zachowuje swoją świeżość.
Szklanka kaszy gryczanej, 2 szklanki wody na 1 szklankę kaszy, Rondelek z pokrywką
1
kasza gryczana

Przygotowanie kaszy

Wymierz odpowiednią ilość kaszy gryczanej. Całość wysyp na płaską i suchą powierzchnię – najlepiej blat stołu. Przeglądnij ziarna szukając tych poczerniałych lub uszkodzonych. Oddziel je od pozostałych zostawiając wyłącznie kaszę najlepszej jakości.

2
Przebrane ziarna umieść w misce i opłucz zimną wodą. Mieszaj dokładnie jej zawartość i co jakiś czas wymieniaj wodę. Płucz kaszę tak długo, aż woda będzie całkiem czysta.
3
gotowanie kaszy gryczanej 1

METODA 1

W osobnym garnku zagotuj wodę (2 szklanki wody na szklankę kaszy).

4
gotowanie kaszy gryczanej 2
Do gotującej się wody dodaj 2 łyżeczki oleju.
5
gotowanie kaszy gryczanej 3
Ostrożnie wsyp do gotującej się wody wypłukaną kaszę gryczaną. Całość pozostaw na średnim płomieniu do czasu, aż się zagotuje. Gdy woda zacznie wrzeć, zmniejsz ogień do minimum i przykryj rondel pokrywką. Gotuj kaszę przez około 15 minut. Wyłącz ogień i poczekaj jeszcze 10 minut (kasza ciągle ma być pod przykryciem).
6
gotowanie kaszy gryczanej 4
Ściągnij pokrywkę, zamieszaj kaszę widelcem. Dodaj soli do smaku. Tak przygotowaną kaszę nakładaj na talerze.
Jak marynować mięso i drób?
Jak ugotować ryż w mikrofalówce?
Jak obrać awokado?
Jak ubić śmietanę na sztywno?
strona 1 z 2następna >
 4.5/5 (366 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (3)

bobi - 2013-02-11
Uszkodzone ziarna kaszy gryczanej nazywane są przez kaszych ekspertów tzw "bobiczkami ew. "skarabellami".
Maargot - 2013-01-22
Gotuję ryż i kaszę "starym, babcinym" sposobem. Kiedy ryż lub kasza wchłoną wodę zawijam w ręcznik i w poduchy. Rano gotuję i po przyjściu z pracy mam sypki ryż lub kaszę i ciepłe! Ale wypróbuję i ten przedstawiony sposób.
michael54 - 2011-10-26
kasza jest super
Prażona kasza ma właściwości rozgrzewające organizm oraz pomaga usunąć śluz z organizmu.
Jak uprażyć kaszę gryczaną?
Prażona kasza ma właściwości rozgrzewające organizm...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub