Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Kontuzje Sportowe > Sposoby na siniaki i stłuczenia
Sposoby na siniaki i stłuczenia

Sposoby na siniaki i stłuczenia

, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (445 ocen)
Oceń 
Każdy, kto uprawia jakiś sport wie doskonale czym są siniaki i stłuczenia oraz jak mogą one uprzykrzać nam życie. Czy to snowboard, paintball czy trenowanie jakiejś sztuki walki - prawie zawsze wracamy do domu obolali i potłuczeni. Poniżej przedstawiamy kilka sposobów na to jak usunąć siniaki oraz przyśpieszyć leczenie stłuczenia.
Lód, Maść z arniki, Kompres z roztworem sody, Czosnek i oliwa
1
okład z lodu
Lód

Zimne temperatury powodują szybszą regenerację tkanki. Do stłuczonego miejsca należy przyłożyć woreczek z lodem lub żelowy kompres (nie dłużej niż 10 minut). Okłady należy parokrotnie powtórzyć.

Jeśli nie mamy pod ręką lodu, należy przyłożyć do obolałego miejsca cokolwiek zimnego. Może to być zimna butelka lub woreczek z zamrożonymi warzywami.

Na wszelkie siniaki nie należy nakładać maści rozgrzewających!
2
maść z arniki
Maść z arniki

Maść z arniki (do kupienia tutaj) zdecydowanie przyśpiesza wchłanianie się i znikanie siniaków. Preparaty zawierające wyciąg z arniki można kupić w aptekach i sklepach zielarskich.

Bardzo dobra jest maść Arcalen z wyciągiem z kwiatów arniki i nagietka, która ułatwia i przyśpiesza gojenie się krwiaków, wylewów podskórnych oraz nacieków okołostawowych. Cena: ok. 8zł.
3
roztwór sody
Kompres z roztworem sody

Na obtłuczone miejsce przyłóż kompres nasączony roztworem sody. Użyj jednej łyżeczki na 100 ml (około pół szklanki wody).

Alternatywnie można użyć sprayu lub żelu Altacet. Preparat ten działa natychmiast dając ulgę w bólu oraz schładzając obolałe miejsce.
4
czosnek i oliwa
Okład z czosnkiem i oliwą

Rozgniatamy 5 ząbków czosnku, który następnie mieszamy z 2 łyżkami oliwy z oliwek. Nasączamy gazę tym roztworem i przykładamy na stłuczone miejsce kilka razy w ciągu dnia.

Okładu takiego nie należy stosować na miejsca z ranami otwartymi, ani nawet na te z obdartym lub uszkodzonym naskórkiem.
Co robić gdy boli głowa?
Jak przyśpieszyć zrastanie się kości?
Jak leczyć skręconą kostkę?
Jak leczyć czyraki?
Wskazówki
  • Bardzo dobry na siniaki i stłuczenia jest plaster Prel Blue na kontuzje. Łatwy w użyciu, szybko działa, nie brudzi w przeciwieństwie do maści i jest dość tani (ok. 3 zł).
Przeczytaj teraz: Jak leczyć krwiaki?
 2.6/5 (445 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (26)

letnianutka1996 - 2013-07-29
na siniaki najlepiej lód i do apteki tam nam dobrze doradzą pewnie jakąs masc
domin1504 - 2013-04-17
można kupić w sprayu ciekły azot nie kosztuje fortunę ale leczy dobrze
kontownik - 2013-01-06
upadlam na beton twarzom,mam otarta i spuchnieta kosc policzkowa
Iga - 2012-12-04

Do znafca: Nie bądź takim szydercą. Jest to dobra rada i sprawdzona a co najważniejsze tłuczona kapusta działa lepiej niż wszystkie maści razem wzięte. Naucz się czytać ze zrozumieniem - 3 noce z rzędu oznacza 3 noce z osobna a nie 3 doby. (3 miesięczne przykładanie również ci nie zaszkodzi cwaniaczku - może jakimś cudem zmądrzejesz odrobinę).

znafca - 2012-12-04

Iga napisał

,Ja na siniaki i guzy stosuję kapustę. Liście kapusty się tłucze aby naszły sokiem a potem przykłada do siniaka i bandażuje. Taki opatrunek trzeba trzymać około 3 noce z rzędu. Sok z kapusty ładnie wyciąga wszystko z siniaków i opuchlizny.

Super rada , leb peka mi z podziwu. Szkoda ze ze 3 miesiace nie trzeba trzymac.

Misia26 - 2012-07-21
Co mam zrobić ?. Upadłam i uderzyłam głową w beton. :< Mam ogromnego ciemnego siniaka na twarzy i zdartą nogę. Na nodze mam również wiele siniaków . Co powinnam zrobić . Czy zażywać jakieś maści?.Czy zostanie mi po tym blizna . Proszę o odpowiedź . :* :(
Karan - 2012-04-01
Słuchajcie,
Mam problem z bólami kolana po starej kontuzji. Środki przeciwbolowe typu apap nic nie dają a ostatnio w te pogodę czasami ciezko mi sie przez to ruszać. Polecicie coś??
Ania. - 2012-02-24
Zleciałam schodząc w dół ze stromych schodów.. leciałam do przodu, na szczęście tylko trochę dłoń obdarta, ale pod kolanem mam małe zatarcie, pod tym siniak no i opuchlizna, dodatkowo chyba od telefonu w kieszeni boli mnie (Nie wiem co to udo? W każdym razie z przodu). Co zrobić? Strasznie boli, nie mogę się schylać, a jeśli już to nagle dostaje jakby skurcz i ogromny ból na całą nogę.. To stłuczenie, czy te sposoby jak wyżej pomogą?
Monika - 2012-02-13

Co mam zrobić podbiłam sobie oko jak balon. Nawet korektory i fluidy nie chcą zakryć koloru bordo i intensywnego fioletu. Monika

asior - 2012-01-25
moja córka co chwilę przychodzi z jakimś siniakiem... najlepszym domowym sposobem jest smarowanie go smalcem :) nie żartuję, robię tak już od kilku lat, nawet sama stosuję tę metodę :) smalec nie tylko przyspiesza zniknięcie przebarwienia, ale także wygładza tkankę podskórną...
kasia - 2011-08-23
proszę o poradę co pomoże małemu dziecku na stłuczony nosek.
aga - 2011-05-10
maść / żel z Arniki_żel arnikowy na rozszezrzone naczynka sińce potłuczenia obrzmienia...
Boorka - 2011-04-22

kup sobie w aptece żel z arniki i smaruj nim oczy. Oprócz tego rób sobie okłady z kapusty i ziemniaków - tak 2 razy dziennie (raz z plasterków ziemniaków, raz z ubitej tłuczkiem kapusty tak aby sok podchodził na wierzch). Okłady trzymaj po 15-30 minut co najmniej.

kala - 2011-04-22
poradzcie czym mam oblozyc oczy mam siniaki i spuchniete - po walce??
fancy - 2010-12-02

Całkiem niezły na stłuczenia jest żel dermentol ma w sobie mentol i kamforę. Mentol ma działanie znieczulające i przeciwbólowe. Natomiast kamfora rozgrzewa i stopniowo znieczula obolałe miejsca. Dobrze się rozsmarowuje i świetnie wchłania. Nie jest też drogi bo 150 g kosztuje w okolicach 8 zł

Stłuczenie kolana jest bardzo bolesne. Mimo, że złamanie kości nie występuje w tego typu urazie, często prowadzi do...
Jak leczyć stłuczone kolano?
Stłuczenie kolana jest bardzo bolesne. Mimo, że złamanie kości nie występuje w tego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub