Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odzież i Obuwie > Pranie Odzieży > Jak zrobić krochmal?
Jak zrobić krochmal?

Jak zrobić krochmal?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (15 ocen)
Oceń 
W sklepie dostępny jest obecnie krochmal w płynie, ale po co przepłacać, skoro łatwo możesz go zrobić domowym sposobem i nadać mu swój ulubiony zapach. Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku jak go wykonać.
Mąka ziemniaczana, Woda, Garnek, Miarka lub waga, Olejki zapachowe (opcjonalnie), Kuchenka gazowa, Butelka z rozpylaczem
1
Nalej do garnka 3 i 3/4 szklanki wody i zagotuj.
2
Do miski lub kubka wsyp 1 łyżkę mąki ziemniaczanej i 1/4 szklanki zimnej wody. Mieszaj energicznie, aby mąka się rozprowadziła w wodzie. Powinnaś otrzymać jakby mleczną miksturę. Bardzo ważne jest aby użyta woda była zimna a nie letnia czy ciepła, albowiem skrobia uaktywnia się w ciepłej wodzie i mikstura zlepiłaby się w jeden kluch.
3
Pomału wlewaj miksturę do wrzącej wody, cały czas mieszając trzepaczką, aby się nie pokleiło. Mieszaj cały czas, po chwili mieszanka zacznie gęstnieć, wówczas zmniejsz gaz na minimum i pogotuj całość około 1 minuty.
4
Zdejmij garnek z gazu i odstaw, aby krochmal ostygł nieco.
5
Ostudzony krochmal przelej do butelki z rozpylaczem i możesz z powodzeniem używać go do swojej bielizny przygotowanej do prasowania. Możesz do butelki dodać kilka kropli ulubionego olejku zapachowego. Prasowane ubrania bowiem będą pachnieć twoim ulubionym zapachem.
Jak farbować koszulki?
Jak usunąć zarysowania na butach?
Jak naprawić skurczony sweter?
Jak powiększyć buty?
Wskazówki
  • Bądź bardzo ostrożny gotując krochmal, gdyż ta mieszanka mogłaby spowodować dotkliwe oparzenia.
  • Pilnuj aby dzieci nie wylały na siebie krochmalu albo nie potraktowały go jako coś do jedzenia.
Przeczytaj teraz: Jak prasować?
 3.7/5 (15 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Dobrze wyprasowane spodnie sprawią, że będziesz wyglądać elegancko. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak szybko i bez...
Jak prasować spodnie w kant?
Dobrze wyprasowane spodnie sprawią, że będziesz wyglądać elegancko. Poniżej znajdziesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub