Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odzież i Obuwie > Pranie Odzieży > Jak zrobić krochmal?

Jak zrobić krochmal?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (15 ocen)
Oceń 
W sklepie dostępny jest obecnie krochmal w płynie, ale po co przepłacać, skoro łatwo możesz go zrobić domowym sposobem i nadać mu swój ulubiony zapach. Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku jak go wykonać.
Mąka ziemniaczana, Woda, Garnek, Miarka lub waga, Olejki zapachowe (opcjonalnie), Kuchenka gazowa, Butelka z rozpylaczem
1
Nalej do garnka 3 i 3/4 szklanki wody i zagotuj.
2
Do miski lub kubka wsyp 1 łyżkę mąki ziemniaczanej i 1/4 szklanki zimnej wody. Mieszaj energicznie, aby mąka się rozprowadziła w wodzie. Powinnaś otrzymać jakby mleczną miksturę. Bardzo ważne jest aby użyta woda była zimna a nie letnia czy ciepła, albowiem skrobia uaktywnia się w ciepłej wodzie i mikstura zlepiłaby się w jeden kluch.
3
Pomału wlewaj miksturę do wrzącej wody, cały czas mieszając trzepaczką, aby się nie pokleiło. Mieszaj cały czas, po chwili mieszanka zacznie gęstnieć, wówczas zmniejsz gaz na minimum i pogotuj całość około 1 minuty.
4
Zdejmij garnek z gazu i odstaw, aby krochmal ostygł nieco.
5
Ostudzony krochmal przelej do butelki z rozpylaczem i możesz z powodzeniem używać go do swojej bielizny przygotowanej do prasowania. Możesz do butelki dodać kilka kropli ulubionego olejku zapachowego. Prasowane ubrania bowiem będą pachnieć twoim ulubionym zapachem.
Jak zawiązać sznurówki w Gwiazdę Dawida?
Jak naprawić obcas?
Jak naprawić skurczony sweter?
Jak usunąć plamy ze szminki?
Wskazówki
  • Bądź bardzo ostrożny gotując krochmal, gdyż ta mieszanka mogłaby spowodować dotkliwe oparzenia.
  • Pilnuj aby dzieci nie wylały na siebie krochmalu albo nie potraktowały go jako coś do jedzenia.
 3.7/5 (15 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Dobrze wyprasowane spodnie sprawią, że będziesz wyglądać elegancko. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak szybko i bez...
Jak prasować spodnie w kant?
Dobrze wyprasowane spodnie sprawią, że będziesz wyglądać elegancko. Poniżej znajdziesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub