Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Głowy > Co robić gdy boli głowa?
Co robić gdy boli głowa?

Co robić gdy boli głowa?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (243 ocen)
Oceń 
Ból głowy jest jedną z najczęstszych dolegliwości. Napięcie, stres, niepokój, zmęczenie, złość, zatoki, głód czy złe ciśnienie mogą spowodować wystąpienie silnego bólu głowy. Poniżej przedstawiamy parę prostych sposobów na walkę z bólem.
1
masaż głowy
Masaż

Przed wykonaniem masażu rozetrzyj na palcach nalewkę bursztynową (dostępna w sklepach zielarskich), olejek różany, szałwiowy, tymiankowy lub rozmarynowy.

Masaż skroni. Skronie ugniatamy równocześnie używając do tego palca wskazującego i środkowego, ruchem zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Okrążenia powtarzamy około 30 razy nie odrywając przy tym palców od skroni.

Masaż czoła. Palce przesuwamy okrężnymi ruchami od środka czoła (tuż nad brwiami) do skroni. Czynność tą wykonujemy 3 razy. Masaż czoła kończymy naciskając zagłębienia skroni. Naciskamy coraz mocniej przez około 5 sekund. Końcowy ucisk nie powinien być bolesny lecz przyjemny i orzeźwiający.
2
Napij się kawy

Jeśli ból głowy wywołany jest przez niskie ciśnienie lub zmianę pogody.
3
Zioła
Zioła i przyprawy

Kozłek lekarski lub melisa pomogą jeśli ból głowy wywołany jest stresem. Zioła zalej wrzątkiem i zaparzaj przez 10 minut.

Przepis na napar z ziół na ból głowy:

Po pól łyżeczki liści brzozy, ziele nostrzyka i pączków brzozy zalać wrzątkiem. Zaparzać pod przykryciem 15 minut. Napar ten należy pić 3 razy dziennie po jedzeniu.

Właściwości uspokajające posiadają również: melisa, bazylia, mięta, gałka muszkatołowa, tymianek oraz majeranek.
Jakie są rodzaje bólu głowy i ich objawy?
Jak stawiać bańki?
Jak zapobiegać migrenie?
Jak wyleczyć ból głowy za pomocą ćwiczeń?
strona 1 z 2następna >
 4.5/5 (243 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (20)

elwirka27 - 2014-03-04
Na ból głowy pomocny będzie lodowaty okład na czoło i oczy - mi często to pomaga. Ból głowy może też być spowodowany chorobą kręgosłupa szyjnego, dlatego poza masażem skroni, warto też zastanowić się masażem szyi, najlepiej u profesjonalnego masażysty. Często głowa nas boli, bo jesteśmy spięci - a masaż pozwoli na rozluźnienie mięśni i zmniejszenie ich kurczliwości, co wpłynie pozytywnie na dolegliwości bólowe głowy i da bardziej długotrwałe efekty!
fajona - 2013-12-02

Dobrze jest trafić w lek, po którym szybko przestanie boleć głowa. Ja też jak tylko poczuję ból glowy szybko łykam tabletkę.

dressa - 2013-10-01

A na mnie właśnie dobrze działa metafen, nie wierzyłam dopóki nie kupiłam, przekonałam się, że jest bardzo skuteczny i przede wszystkim szybko działa.

topielica - 2013-09-27
Na mnie działa najlepiej lek ibuprom zatoki ,pozatym masaż specjalnym urządzeniem eye lift który jak sama nazwa mówi jest przeznaczony pod oczy ,ale ciepło jakie wytwarza galwanizacja plus światło czerwone działa bardzo pozytywnie i u mnie bóle głowy przeszły a były bardzo często.polecam też dodatkowo nacieranie skroni amolem lub odpowiednikiem polskim tego leku Aromatol.
Daro - 2013-09-25

Robert napisał

,Nic nie daje mi takiego ukojenia jak masaż skroni przez moją kobietę :D Może to wyda się głupie, bo pewnie większość osób nie wie, że mężczyźni też cierpią na migrenę. Nie wiem, czemu, ale wielu ludzi to dziwi. Tak jakby ta przypadłość była zarezerwowana tylko dla kobiet :P W każdym razie, gdy jednak mojej żony nie ma w pobliżu staram się poradzić sobie z bólem na różne sposoby. Ciemne pomieszczenie, cisza, zminimalizowanie dźwięków (typu - telewizor, czy komputer). Najczęściej biorę zwykłe leki na ból głowy, ale rzadko kiedy dają radę. Już jak czuję, że nadchodzi migrena to biorę lek przepisany mi przez neurologa. Trochę już ich w życiu przerobiłem. Teraz znowu chciałbym zmienić, bo niestety obecny zupełnie na mnie nie działa. Ciekaw jestem, co Wam migrenowcy najczęściej pomaga?

Może spróbuj z metafenem, jedna tabletka łączy w sobie ibuprofen i paracetamol. Może zdwojoną siła pokonasz ból. :)

Robert - 2013-09-02
Nic nie daje mi takiego ukojenia jak masaż skroni przez moją kobietę :D Może to wyda się głupie, bo pewnie większość osób nie wie, że mężczyźni też cierpią na migrenę. Nie wiem, czemu, ale wielu ludzi to dziwi. Tak jakby ta przypadłość była zarezerwowana tylko dla kobiet :P W każdym razie, gdy jednak mojej żony nie ma w pobliżu staram się poradzić sobie z bólem na różne sposoby. Ciemne pomieszczenie, cisza, zminimalizowanie dźwięków (typu - telewizor, czy komputer). Najczęściej biorę zwykłe leki na ból głowy, ale rzadko kiedy dają radę. Już jak czuję, że nadchodzi migrena to biorę lek przepisany mi przez neurologa. Trochę już ich w życiu przerobiłem. Teraz znowu chciałbym zmienić, bo niestety obecny zupełnie na mnie nie działa. Ciekaw jestem, co Wam migrenowcy najczęściej pomaga?
JustynkaF - 2013-08-27
Dobre metody przy bólu głowy z przemęczenia lub stresu. ja cierpię od kilku lat na migrenę. polecam osobom, które dłuższy czas miewają bóle głowy wizytę u lekarza. migrena jest chorobą cywilizacyjna i niestety masaże ani nic w tym stylu nie pomogą. masa leków, aż trafi się a ten najlepszy. ja stanęłam na leku od neurologa Zolmiles i na razie jest ok. Wizyta u neurologa to podstawa
Rafal - 2012-12-18
Cześć.Też miałem bóle głowy byłem u neurologa i TK.
Powód był błahy - przypadkiem zasugerował to neurolog - zawsze siedziałem po ciemku przy komputerze przy zgaszonym świetle.
Od momentu jak zacząłem siedzieć z zapaloną żarówką problem zniknał!
mona - 2012-11-15
Mam 12 lat . Często boli mnie głowa nic mi nie pomaga . Najlepiej moge poradzić iść do neurologa ://
hugg - 2012-10-08

Jeżeli ma się bóle głowy w tak młodym wieku radzę wybrać się do neurologa a nie szukać porad na forum.

Kasia - 2012-09-12
A próbowaliście innych metod, takich jak synchronizacja półkul mózgowych, na przykład z Fruiti?
baronetka - 2012-06-15
podoba mi się ta rada, by jeść regularnie czekoladę, mam wymówkę… bo niestety w praktyce to, co działa to tabletka. Ja biorę sprawdzoną – ibupar. Czasem ibupar forte.
piekna - 2012-03-19
hej mam 13lat i mam na imie natalia nie wiem czemu ale bardzo czesto mam bardzo silne bule glowy ale to tak tragiczne ze szok. A w dodatku nic mi nie pomaga. Co ja mam robic??
Yuzu - 2011-06-12
Ja czesto mam bol zatok :P
saraa - 2011-05-30
heja mam na ime sara i mam 15 lat i dostaje czeste bole glowy po lewej gornej stronie glowy czasami tak boli ze nawet tabletka nie pomaga lub drzemka ja juz nie wiem co mam robic pomozcie mi bo zwarjuje czasami bol glowy u mnie nawet trwa z 2-3 godz :(
Ból głowy to coś okropnego. W dzisiejszym świecie, gdzie rządzi wszechobecny pośpiech, stres i szybkie jedzenie...
Domowe sposoby na ból głowy
Ból głowy to coś okropnego. W dzisiejszym świecie, gdzie rządzi wszechobecny pośpiech...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub