Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Bezpieczeństwo w Domu > Czujniki dymu > Jak zapobiegać pożarom w domu?
Jak zapobiegać pożarom w domu?

Jak zapobiegać pożarom w domu?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Nikt z nas nie chce by pożar strawił jego dom i dobytek. Wystarczy jednak zwykła chwila nieuwagi, a może dojść do pożaru. Każdego roku odnotowuje się w Polsce zgony spowodowane pożarami w domu. Można temu zapobiec stosując proste środki ostrożności. Z poniższych punktów dowiesz się, co trzeba zrobić, aby zmniejszyć ryzyko pożaru w domu.
gaśnica, czujniki dymu, zaślepki na kontakty, prowadnice na kable
1
Rozejrzyj się po swoim domu. Czy na wierzchu są jakieś kable elektryczne? Czy wasze dzieci wkładają do kontaktu zabawki lub, co gorsza palce? Jeżeli tak to czas najwyższy zabezpieczyć kable i kupić zaślepki do kontaktów. Masz w domu gaśnicę lub czujniki dymu? Jeżeli nie biegnij do sklepu i zaopatrz swój dom.
2
Umieść wszystkie plątające się kable w specjalnych prowadnicach, dzięki temu twoja rodzina nie będzie się o nie potykać, a zwierzęta domowe nie pogryzą kabli. Prowadnice dostępne są w różnych rozmiarach, od bardzo cienkich na pojedyncze kable, do bardzo grubych mieszczących kilkanaście przewodów. Wybierz najodpowiedniejsze dla siebie.
3
Upewnij się, że gniazdka nie są przeciążone. Przeciążenia kontaktów są najczęstszą przyczyną pożarów w domach. Pamiętaj, więc aby do jednego gniazdka nie podłączać na raz kilku urządzeń lub przedłużaczy.
4
Zakup czujnik dymu, włóż 9 woltowe baterie i przymocuj go do sufitu. W twoim mieszkaniu powinien być przynajmniej 1 czujnik dymu, jeżeli masz piętrowy dom to po 1 na każdym piętrze.
5
W domu powinna być przynajmniej jedna gaśnica. Gaśnice mają różne pojemności, więc upewnij się, że kupujesz taką, która będzie odpowiednia do powierzchni twojego mieszkania. Najczęściej gaśnicę umieszcza się w kuchni. W domach piętrowych druga gaśnica powinna znaleźć się na piętrze, najlepiej w pobliżu schodów. Dodatkowo gaśnica powinna się znajdować także w garażu.
6
Ustal szczegółowy plan ewakuacji. Uwzględnij przy tym wszystkich członków swojej rodziny. Na wszelki wypadek powinieneś mieć, co najmniej 2 różne plany ucieczki, zapoznaj z nimi domowników, możecie je także wspólnie przećwiczyć.
Jak się pozbyć myszy z domu?
Jak rozpalić ogień bez zapałek?
Jak rozpalić w kominku?
Jak oddziaływują kolory w Feng Shui?
Wskazówki
  • Kiedy już kupisz gaśnice zapoznaj się z instrukcją jej użycia, kiedy wybuchnie pożar nie będzie czasu na czytanie instrukcji.
  • Upewnij się, że wszyscy domownicy znają plan ewakuacji.
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Osteoporoza jest chorobą objawiającą się obniżoną gęstością kości, a tym samym ich większą kruchością, dlatego chory...
Jak zabezpieczyć dom chorego na osteoporozę?
Osteoporoza jest chorobą objawiającą się obniżoną...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub