Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zespół Niespokojnych Nóg > Jak leczyć zespół niespokojnych nóg?
Jak leczyć zespół niespokojnych nóg?

Jak leczyć zespół niespokojnych nóg?

, specjalista Tipy.pl
 2.4/5 (404 ocen)
Oceń 
Leczenie zespołu niespokojnych nóg polega głównie na łagodzeniu objawów. Często jest bardzo trudne lub niemal niemożliwe znalezienie źródła problemu. Osoby chore na zespół niespokojnych nóg czują nieodpartą potrzebę poruszania nogami. Objawy te występują zwykle podczas siedzenia lub leżenia, zaś ustępują gdy chory porusza nogami lub chodzi. Zespół niespokojnych nóg jest często przyczyną bezsenności i niedosypiania.
1
Zespół niespokojnych nóg może towarzyszyć wielu chorobom takim jak cukrzyca, niewydolność nerek, schorzenia tarczycy, neuropatia obwodowa, choroba Parkinsona, reumatoidalne zapalenie stawów, guzy rdzenia kręgowego, niedokrwistości z niedoboru żelaza. Leczenie współistniejących schorzeń pomoże ci wyleczyć również zespół niespokojnych nóg.
2
Zmień dietę. Objawy choroby niespokojnych nóg mogą zostać złagodzone poprzez ograniczenie kofeiny, alkoholu i tytoniu. Staraj się również pić dużo wody.
3
Jeśli badania laboratoryjne wykazują deficyt kwasu foliowego, żelaza i magnezu zacznij przyjmować suplementy. Ich deficyt może być odpowiedzialny za zespół niespokojnych nóg (ZNN).
4
Dowiedz się więcej na temat technik relaksacyjnych. Zacznij ćwiczyć jogę lub medytować.
5
Ćwiczenia. Maszerowanie lub bieganie (nie przed snem) pomoże ci zmniejszyć objawy zespołu niespokojnych nóg dzięki poprawie obiegu krwi w nogach.
6
Akupunktura łagodzi objawy zespołu niespokojnych nóg. Leczenie to opiera się na starożytnej chińskiej medycynie, używającej igieł do stymulowania różnych anatomicznych punktów na ciele w celu uzyskania konkretnych rezultatów.
7
Przed snem wietrz pokój oraz staraj się, aby temperatura była nie za wysoka. Staraj się kłaść spać i wstawać o tej samej porze.
8
Zażywaj Ropinirol (Requip) - lek ten stosuje się w leczeniu zespołu niespokojnych nóg od 2005. (Lek ten wykorzystywany jest również w leczeniu choroby Parkinsona od 1997 roku.)
9
Inne leki stosowane w leczeniu zespołu niespokojnych nóg to tramadol, clonazepan, bromokryptyna, triazolam, gabapentyny, klonidyna, pramipeksol i baklofen.
Jak leczyć opuchliznę nóg?
Domowe sposoby na oparzenia
Jak przyśpieszyć zrastanie się kości?
Jak uśmierzyć ból zęba?
Wskazówki
  • 15% w ogólnej populacji cierpi na zespół niespokojnych nóg
Przeczytaj teraz: Jak się wyspać?
 2.4/5 (404 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (7)

Uwaga - 2014-02-25
Zespół niespokojnych nóg pojawia się wieczorami w związku z dietą. Popołudniowe lub wieczorne spożycie bardzo dużej ilości cukrów prostych - zwłaszcza ciasta, torty, często też placek drożdżowy. Może pojawić się też w wyniku zjedzenia codziennie przez kilka dni z rzędu dużej ilości słodkich potraw. Przechodzi , jeśli przez kilka dni z rzędu wyłączy się słodycze z diety.
jack08 - 2013-06-14
Mnie pomógł w ciągu trzech dni Reguip. ( 1x na noc 0.5 mg).
radek - 2013-05-07
Machanie nogami w dzień, to nie ZNN. To zwykły tik nerwowy, przyzwyczajenie lub nadpobudliwość. Wiele osób to myli.
ZNN występuje w nocy i nie można przez to spać. To jest bardzo męczące.
RLS - 2013-02-18
Requip jest zlym lekiem
poszukajcie w necie informacji na temat zmian w psychice po stosowaniu tego leku i o procesie przeciw firmie produkujacej ten syf
martakali2889 - 2013-01-31
Nie sądziłam, że to wiąże się ze stanem zdrowotnym czy z brakiem witamin myślałam ze to jakieś przyzwyczajenie.
zigitrn - 2013-01-31
hehe ciekawe :P tez mam coś takiego ale to chyba z za dużej iloci kofeiny we krwi
egambler - 2012-10-16
W ogóle masakra jakaś, ja ciągle muszę ruszać nogami, kiedy siedzę bujam nimi jak bym był chory ;) zwłaszcza mało estetycznie wygląda to na oficjalnych spotkaniach... nawet mojej dziewczynie to przeszkadza kiedy leże i macham stopą :P
Poniżej przedstawiam kilka sposobów, które pozwolą ci wyleczyć bezsenność. Techniki te polegają na odstresowaniu i...
Jak leczyć bezsenność?
Poniżej przedstawiam kilka sposobów, które pozwolą ci wyleczyć bezsenność. Techniki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub