Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Wina > Produkcja wina > Jak zrobić bimber?
Jak zrobić bimber?

Jak zrobić bimber?

, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (320 ocen)
Oceń 
Bimber to potoczna nazwa alkoholu wyrabianego w zaciszu własnego domostwa. Może być on produkowany przez każdego z was. Nie wymaga to specjalnych umiejętności, a jego wytwarzanie wbrew pozorom jest bardzo łatwe. Stosuj się do poniższych wskazówek i sam wyprodukuj bimber, którym będziesz mógł poczęstować odwiedzających cię gości.
Mąka kukurydziana, Drożdże, Woda, Cukier, Węgiel drzewny, Garnki, Szybkowar, Miedziane rurki, Węgiel drzewny
1
Zbierz składniki niezbędne do przygotowania bimbru. Będziesz potrzebować 3,7 kg mąki kukurydzianej, 15 kg cukru, 5,7 dag drożdży i ok. 126 litrów wody. Dodatkowo przygotuj węgiel drzewny, który będzie niezbędny w końcowym etapie produkcji.
2
Przygotuj niezbędne urządzenia. Będziesz potrzebować kilku dużych garnków, duży szybkowar i miedziane rurki.
3
W dużym garnku zagotuj wodę.
4
Dodaj wodę do przygotowanej mąki kukurydzianej. Mieszanka, która powstanie nazywana jest popularnie zacierem.
5
Ochłodź nieco zacier, do momentu aż będzie ciepły w dotyku.
6
Do jeszcze ciepłego zacieru dodaj cukier i drożdże.
7
Odstaw zacier na bok i pozostaw do wyrośnięcia przez 4 do 5 dni. Zacier jest gotowy, gdy na jego powierzchni nie widać już pęcherzyków. Na tym etapie zacier znany jest jako kwaśny zacier lub po prostu piwo.
8
Umieść zacier w szybkowarze i ostrożnie podgrzej go do temperatury około 65 ºC. W temperaturze tej alkohol zawarty w mieszaninie, zaczyna unosić się na powierzchni.
9
Użyj miedzianych rurek, przechodzących przez pojemnik z zimną wodą, do przechwycenia odparowanego alkoholu do odrębnego naczynia który przechodząc przez zimne rurki skrapla się, tworząc bimber. Jeśli opary alkoholu przejdą przez zimne miedziane rurki, wówczas następuje ich skroplenie i powstaje ciecz, którą nazywa się właśnie bimbrem.
10
Przefiltruj bimber przez węgiel drzewny, aby nadawał się on do spożycia.
Wskazówki
  • Podczas gotowania zacieru dobrze uszczelnij pokrywkę.
  • Miedziana rurka służąca do odparowywania alkoholu powinna mieć średnicę od 2 – 3 cm.
  • Wszystkie czynności wykonuj bardzo ostrożnie. Podczas niewłaściwej destylacji mogą wystąpić nudności, spowodowane nagromadzeniem oparów bimbru.
 2.3/5 (320 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

alkoholik - 2014-03-12
Ja mam pytanie. Jak utrzymać temperaturę 75- 80 C przy podgrzewaniu? Jest potrzebny do tego jakiś specjalny sprzęt? Jaki ?
Ewelina82 - 2013-01-28
Wiadomo nie od dziś, że popularnym bimbrem można się także nieźle zatruć, aby wszystko zrobić jak należy, warto podeprzeć się dobrą książką. Polecam książkę K. Jarosza i J. Jarocińskiego, Gorzelnictwo i drożdżwonictwo - podręcznik dla technikum, Warszawa 1994.
mario - 2012-10-07
w stanie wojennym zasłuchałem rozmowę dwóch jegomości w trolejbusie na temat receptur,przechwalali się,na to wtrącił się trzeci,nie mędrkujcie tylko róbcie na grunwald,zaciekawieni pytają ,co to?gość na to ,wiecie kiedy była bitwa pod Grunwaldem ? i... podpowiedziałem,1410,ale i ja więcej nie rozumiałem,więc gość ściszonym głosem wyjaśnił :1 kg cukru,4 litry wody,10 dkg drożdży,próbowałem kiedyś i faktycznie działa,reszta to szczegóły, i niech ktoś powie że nie warto uczyć się historii,haha!!!!
FERDO - 2011-11-22
a gdzie ty widzisz te 150 stopni? na oczy ci chyba cos padlo bo ja widze 65
LOl - 2011-02-19
Kto to pisał? 150 stopni? alkohol etylowy wrze w 80 stopniach, tak skropli nam się woda i nici z całego nastawu!
Zrobienie własnego wina to doskonały sposób na wykorzystanie owoców w nowatorski sposób. To znacznie łatwiejsze, niż...
Jak zrobić wino śliwkowe domowej roboty?
Zrobienie własnego wina to doskonały sposób na wykorzystanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub